Ik weet het er zijn nogal wat "zwembad topics" geopend en nu open ik er vrolijk nog een Excuses hiervoor. Wij willen binnenkort voor het eerst met ons meisje gaan zwemmen (waarschijnlijk zondag), maar weten niet zo goed naar welk zwembad we het beste kunnen gaan. Dat het er lekker warm moet zijn is natuurlijk een vereiste maar verder ook dat het "baby vriendelijk" is, niet idioot druk (willen niet onder de voeten gelopen worden met ons kleine meisje) en verder gewoon een gezellig zwembad. Het maakt ons verder niet zoveel uit waar in het land het is, autorijden vinden we niet vervelend . Dus wat is volgens jullie nu echt een gezellig-leuk-veilig-babyproof-zwembad? Even voor de duidelijkheid we willen dus met het gezinnetje (man-ik-dochtertje) vrij gaan zwemmen dus geen babyzwemlessen oid. Bedankt voor de tips :-D
misschien kun je een beetje de regio aangeven? Een stukje rijden kan wel, maar van groningen naar maastricht zal ook niet de bedoeling zijn
We wonen zelf in regio Amsterdam maar we zouden het geen probleem vinden om bijwijze van spreken naar Maastricht te rijden. Auto rijden vind ons meisje heerlijk en wij vinden het ook niet erg :-D. Maar dan moet het zwembad natuurlijk wel de moeite waard zijn
Buiten de vraag waar we moet gaan zwemmen heb ik eigenlijk ook nog wat vraagjes over "hoe" we moeten gaan zwemmen... En dan bedoel ik wat moet ze aan? Aan de ene kant dacht ik gewoon zwemluiertjes te halen maar nu denk ik misschien is het handiger om een badpakje te halen? Ik ben namelijk bang dat ze heel erg glibberig wordt in het water...of valt dit wel mee? En verder wat voor zwembad is ideaal met een kindje van 9 maanden en ongeveer 8,5kilo? Moet ze een zwembrilletje op? Als laatste vraag zou ze koppie onder mogen? Nee ik ga niet mijn kind onder water laten zwemmen Maar meer gewoon om te weten of het kwaad zou kunnen? Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ik heb niet echt tips voor waar je kunt gaan zwemmen...ga zelf altijd in Gorinchem babyzwemmen. Is een prettig zwembad maar niet speciaal ofzo. Een zwemluier is wel handig voor de ongelukjes. Plasjes gaan er gewoon doorheen maar de ontlasting wordt wel opgevangen. Het zwempakje of broekje kun je er gewoon overheen doen. Ik vind het wel meevallen hoe glibberig je kindje wordt in het water. Zo'n opblaasring om haar in te zetten is wel makkelijk, heb je even je handen vrij. Met babyzwemmen gaan de kindjes vaak koppie onder! Dus het geeft niks.
wij vinden het zwembad van Center Parcs de Eemhof erg prettig met de kleine! Dat is in Zeewolde en zal vanaf Amsterdam zo´n 3 kwartier rijden zijn. Aangezien het een subtropisch zwemparadijs is, is het er aangenaam warm en omdat het zo groot is, heb je geen last van de drukte. Het is wel aan te raden om vooraf te reserveren, want het kan zijn dat je anders niet wordt toegelaten. Dan nog even over wat je je dochter aan kunt trekken. Ik doe zelf altijd een zwemluier aan met daaroverheen een badpakje, omdat ik dat zo lief vind staan ! Je kindje wordt niet glibberig in het water hoor, wel kan ze natuurlijk lekker gaan spartelen, dus daarom is een opblaasband wel handig. Een zwembrilletje vind ik persoonlijk niet nodig en ik denk dat je kindje ook wel kopje onder mag, mits zij dit zelf wil natuurlijk! waar jullie ook gaan zwemmen, ik wens jullie vast een fijne dag toe! groet, khadija
Een superzwembad tip heb ik niet, maar qua andere vragen: Een badpakje scheelt iets qua glibberigheid, maar op zich kun je ze prima vasthouden ook met alleen een broekje. Wij hebben sinds vorige week een badpakje, net als hissaster, omdat we het zo lief vinden staan Duikbrilletje zou ik zelfs afraden. Het is juist goed om ze te laten wennen aan het water tegen hun ogen. Als ze over een jaar of 4 gaan zwemlessen, mogen ze ook geen bril en moeten ze juist onder water kijken. Dat is erg belangrijk om te leren. En onder water gaan wordt inderdaad tijdens het babyzwemmen ook gedaan. Daar 'zwemmen' de kindjes -bij ons tenminste- 1 tot 2 meter onder water naar mama toe. Dus kopje onder eventjes, (of als je ze 1x per ongeluk laat glippen) kan echt geen kwaad. Sommige kindjes kunnen zich wel even verslikken, maar dat overkomt je zelf ook nog weleens als je onverwachts onder water gaat .
Ik woon aan de andere kant van het land, en heb niet echt een bijzonder zwembad in de buurt.. Je zou eens kunnen kijken of je een Chloorvrij bad in de buurt hebt. Dat schijnt beter te zijn, maar wij gaan wel naar eengewoon chloorbad, omdat we geen ander soort zwembad hebben. We gebruiken alleen een zwemluier. En echt glibberig vind ik het niet. Maar een badpakje is natuurlijk wel lekker eigenwijs. Zo'n brilletje is niet nodig. Wat spatten water is niet zo erg.. Kinderen gaan zelfs zonder bril helemaal onder water. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Zo'n opblaasband vond ons zoontje niks. Die zat het liefst op onze arm. En dan "overzwemmen" tussen ons tweeen. Of hem op zijn buik, op onze handen door het water later zwemmen..
ik ga maandag naar center parcs met mijn vriend en zoontje, wij gaan daar ook zwemmen, maar hij is 4,5 maand oud en een beetje verkouden. is hij niet te jong en kan dat verkouden zijn geen kwaad? en water in zijn oogjes/mond is dus niet erg?
Bedankt voor al jullie tips betreft het "hoe" zwemmen, wij gaan nog even een leuke badpakje zoeken voor ons meisje en een zwemband (nog aanraders betreft zwembanden want heb gehoord dat die met een kruis tussen de beentjes niet meer verkocht worden?). @ILovemybeeb: Naar welke centerparcs ga je en laat je weten hoe het daar was met de kleine? Hopelijk wordt de kleine niet heel erg verkouden want dan zou ik het niet zo snel doen (als zijn neusje bijvoorbeeld helemaal dicht zit). Veel plezier alvast :-D En mensen ik ben nog steeds opzoek naar De zwembad tip
we gaan naar port zelande. ik laat het weten hoe het was we gaan een weekje dus hoop wel dat we kunnen zwemmen daar! zijn neusje zit alleen 's nachts dicht.. en hij moet hoesten. hoop dat het snel over is!
Ik denk als je niet te lang gaat en een lekkere badcape mee neemt voor als hij uit het water komt dat het wel moet kunnen, helemaal als je een week gaat zullen er wel wat dagen zijn dat hij zich beter voelt. Fijne vakantie! :-D
Bij de zeeman heb ik vorige week een rood-met-witte-stippen badpakje gekocht . Ze hadden ze ook in het rose-met-witte-stippen . Voor 2,99 Het stond haar erg schattig hihi
nou wij zijn inmiddels terug van center parcs.. we zijn gelijk de eerste dag ons op gaan geven voor het babyzwemmen, dat vond brandon echt helemaal geweldig! het water was lekker warm en hij vermaakte zich prima.. het bubbelbad vond hij ook heel spannend! is echt goed bevallen, zwemmen in center parcs!