Hallo, Mijn zoontje van nu 8 maanden werd 's nachts altijd wel een keer wakker. Ik kreeg hem dan alleen stil met een flesje. Een speen werkte niet. Waarschijnlijk was het gewoon een gewenning van hem geworden en wist hij dat hij dan drinken kreeg. Ik gaf dan een fles met 3 scheppen voeding. Nu kreeg ik de tip om dezelfde hoeveelheid water te blijven gebruiken, maar dan steeds een halve schep voeding eraf te halen. Hierdoor werd de fles steeds minder lekker. Sinds anderhalve week krijgt hij 's nachts geen drinken meer. Hij word nog wel af en toe wakker, maar valt of zelf weer in slaap of het speentje helpt dan wel. Hij wordt nu wel tussen half 6 en 7 uur wakker en krijgt dan de 1ste fles. Maar dat is altijd nog beter dan 's nachts een fles maken! Hoop dat het bij jullie ook werkt! Groetjes!
Hier werkt dat helaas niet. Ik he het ook geprobeerd maar dan kwam ze gewoon weer voor 2 (of 3) nachtflessen.
hier werkt zoiets ook niet, ben gewoon helemaal gestopt met de fles en gewoon haar in slaap gepinkt snachts, het heeft nooit echt geholpen allemaal tot ik met een duidelijk avondritme begon. badje - flesje - slapen en nu slaapt ze sinds dat ritme van 20:00 tot 08:30 echt super! eerst begon het met van 23:00 tot 06.30 en dat vond ik al heel wat dus ben nu al helemaal tevreden!
hier wil ze s'nachts geen melkfles, heb ik geprobeerd maar dit weigert ze, ze krijgt dus gewoon een beetje roosvicee, heb wel eens gehoord om dit steeds meer te verdunnen dat je op een gegeven moment water geeft en dat ze dan leren door te slapen, nou is mij nog niet gelukt, water wil ze niet, smijt ze door haar kamer en dan is het pas echt huilen geblazen! help met de gouden tip! wie o wie! henriette
He jammer dat het bij jullie niet werkt. Hier gaat het nog steeds goed, heb nu bijna 2 weken de nacht fles eraf! En Jette als je steeds iets minder geeft da, misschien mopperen ze eerst even, maar gewoon even laten mopperen en hopelijk vallen ze dan weer in slaap. Succes
Heb geen gouden tip, maar wil even waarschuwen voor roosvicee in de nacht (na tandjes poetsen dus...) heb ik vroeger ook vaak gekregen, en daardoor had ik na een hele tijd dus rotte tandjes... Hoop dat het bij jouw meisje daar geen last van heeft en krijgt, maar zou toch iets anders van drinken gaan proberen, al heb ik ook geen idee hoe
Hier werkte het wel en een andere tip: laat het los. Accepteer dat je er 's nachts nog uit moet en houdt het troots-ritueel kort en zakelijk. Haal je kind er niet steeds uit, en laat hem desnoods even 10 minuten jengelen. Toen wij alle pogingen en tips loslieten, duurde het niet lang meer en Siem vond zijn eigen ritme. Dat doet ieder kind in zijn eigen tempo en ze zijn er aan toe wanneer ze er aan toe zijn. Eerder niet en forceren werkt averechts. Veel succes en weet: hij/zij gaat echt een keer doorslapen hoor, en er komt dan ook weer eens een periode van nachtelijk huilbuien. Maar ook die gaan over.
slaapt hij nog bij jullie in de kamer. isa sliep ook niet, maar ik heb hem in zijn eigen kamer laten slapen en daar slaapt ie wel door. ik heb ook geleerd dat je je schepjes elke nacht moet verminderen. bv als je overdag 180/6 geef, moet je snachts 180/5 geven en volgende nacht 150/4 en daarna 120/3 en ga zo door!
@henriette; ik sluit me aan bij heart. Roosvicee (of andere zoete drankjes) is niet goed voor de tandjes. Ik zou gewoon zeggen tegen je dochter dat ze een slokje water mag en als ze dat niet wil, krijgt ze niks (en dat dus ook volhouden). Dat zij boos wordt en gaat smijten met spullen en ze dan toch haar zin krijgt lijkt me niet echt goed.