hoi iedereen, Onze beeb eet op verzoek. Maar ik word een beetje moe van zijn nachtritme. Hij komt namelijk elke keer om 2 uur en om 5 uur 's nachts. En om 5 uur eet hij bijna niks zodat ie om 6 uur, 7 uur en 8 uur weer komt. Als hij het laatste flesje om 20.00 uur krijgt komt hij om 2 uur, maar als hij het flesje om 23.30 krijgt ook. Kan ik op een of andere manier zijn ritme veranderen? Zonder hem uren te moeten laten huilen om zn flesje natuurlijk Hoeveel nachtvoedingen krijgt jullie kindje? Voeden jullie ook op verzoek of aan de hand van een schema? Ik ben benieuwd!
meid een voeding om 2 en 5 uur is heel erg normaal, je kindje is pas 5 weken oud! Ik heb altijd op verzoek gevoed (eerste gekolfde bv, later kv) Het hoort er gewoon bij. Doorslapen heeft niks te maken met een kindje meer voeding geven of in een schema willen houden, ze slapen door als ze er aan toe zijn. Voor je het weet gaat die voeding van 2 uur verschuiven, tot ie wegvalt en je alleen nog een voeding rond 5 uur hebt. Zo ging het hier iig.
Bedankt voor je reactie! Ja ik ging er wel vanuit dat hij nog nachtvoedingen zou moeten krijgen hoor. Maar ik snap gewoon niet helemaal waarom hij elke keer om 2 en 5 uur komt, ongeacht hoe laat zn flesje daarvoor was. Hij lijkt dus wel door te kunnen slapen (van 20.00 tot 2 vind ik een lange ruk), maar een soort intern wekkertje te hebben om 2 uur hihi. Dat zal wel helemaal niet kunnen, maar toch
Hier ook een kindje van ruim 5 weken. Zij krijgt ook rond 20 uur een flesje. Dan gaat ze naar bed en dan krijgt ze tussen 23 en 24 uur een flesje en tussen 4 en 5 uur. Dan komt ze weer tussen 8 en 9. Dus ook nog 2 flesjes s nachts, maar dan op andere tijden. Ze krijgt elke keer 150/5, behalve die van 4-5 uur, dan drinkt ze meestal maar 60cc ofzo. Ik denk ook niet dat ze dan wakker wordt van de honger, maar gewoon even wat lichamelijk contact nodig heeft ofzo..
Ik herken het erg van mijn zoontje, die maakte ook zo'n ruk voor de nacht..om dan in de nacht wel te komen.. Je kan er wel op in spelen door heel ongezellig voor je vriend/man lekker om 21.00 naar bed te gaan, dan heb jij al flink wat uurtjes geslapen als de kleine komt. Zoals ik al schreef verviel die voeding van rond 2 uur het eerst, en op een gegeven moment ben ik hem toen om 23.00 de fles gaan geven en dan sliep hij wel tot 4/5. En dat werd steeds later. (zit er over een paar weken weer middenin, kom ik jou om tips vragen, goed? )
Bubbel: ja dat herken ik, hier wordt ie vaak rond 6 uur half 7 even wakker. Dan drinkt hij maar iets van 20 cc en dan slaapt hij al weer. Zal wel willen knuffelen, en daar ben ik ook niet vies van Violet, nou in ieder geval goed om te horen dat het goed komt hihi. Soms word je er snachts zo hopeloos van, vooral als hij niet meer terug in slaap komt. En gefeliciteerd! Wat leuk een broertje/zusje voor je zoon!
Broertje wordt het! En echt, als je midden in die nachtvoedingen zit lijkt het eindeloos..en zodra ze doorslapen vergeet je het zo weer! Ik denk ook dat die voedingen ook gewoon een stukje mama honger zijn, ze hebben je dan nog zo nodig, zo klein als ze zijn.
Ahhh leuk een jongetje Ja dat denk ik ook, dat ie gewoon graag contact wilt. Maar ik blijf het raar vinden dat ik de klok erop gelijk kan zetten haha.