Je kent het wel: zo'n hele dag binnen zitten met de kinderen. Superleuk om te spelen, maar ik ben benieuwd wat jullie doen op zo'n dag. Ik heb nog wel wat trucjes om ze bezig te houden: - een ballon opblazen, liefst met een touwtje eraan. - bellen blazen - een autorace houden (de kinderen zijn dan de auto's). Mama zegt dan 1, 2, 3 GO! en dan rennen ze een rondje. - een meegalm cd opzetten. Niet zozeer voor de kinderen, maar mama wordt er meteen vrolijker van! - samen cake bakken Hebben jullie ook van die trucjes? Ik ben benieuwd naar jullie ideetjes!
Koekjes bakken, terwijl zoonlief het beslag opeet Een hele lange duplo trein maken Vingerverven, kleien enz.
Ik ben vandaag ook lekker binnen gebleven met die kleine. We hebben een mooi kaarsenhoudertje van klei gemaakt voor mijn vriend zijn oma en opa die zondag 58 jaar getrouwd zijn, we hebben cakepops gebakken, ben er alleen niet aan toe gekomen ze te versieren, we hebben een brood gebakken en hij heeft lekker op de bank een filmpie gekeken (Rapunzel), nu gaan we toch maar even naar de Lidl paar boodschappies halen.
Scheerschuimgevecht (wel jammer dat je naderhand nog lang bezig bent met de troep opruimen ) En laatst gedaan: met schilderstape over de grond en meubels een autobaan gemaakt, met rotondes enzo erbij. Was een groot succes! Maar het allerleukst vinden ze hier: opruimen/schoonmaken! (dat hebben ze niet van mij hoor )
bioscoopje spelen, stoeltjes voor de tv zetten, bak popcorn maken, pauze inlassen, kaartjes controleren, naar de stoeltjes brengen, filmpje laten kijken ... Dat werkt hier ook wel Of op een groot vel papier de kinderen laten liggen en dan een omtrek maken van hun lichaam, later laat je ze zelf hun lichaam mooi maken met kleurtjes, plakkertjes etc etc