Sporten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danili, 3 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Hoi meiden,
    Doen jullie nog veel aan sport en beweging sinds jullie weten dat jullie zwanger zijn?

Ikzelf fitness 2 keer in de week anderhalf uur, en ik fiets 3 keer in de week naar mijn werk. Alles bij elkaar zo'n beetje 50km denk ik.

Merken jullie dat conditie bv achteruit gsat of zoiets?

Ik doe nu alleen geen buikspier oefeningen meer bij fitness. Volgens de boeken wordt dat afgeraden.

Vind het persoonlijk wel lekker om nog volop aan sport te doen. Ik ben niet misselijk, en het gaat tot nu toe rpima dus waarom niet. het schijnt zelfs goed te zijn voor de beeb. En uiteraard voor jezelf. Ik denk nl niet dat ik straks met mega kilo's blijf zitten.

2. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Buikspieroefeningen zijn idd niet goed voor je kindje!
    Ik ben van plan tijdens mn zwangerschap te zwemmen :)

3. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Gewoon lekker mee doorgaan hoor! Ik heb tot week 30 gesport. Toen kreeg ik teveel last met lopen. Fietsen ging nog wel, maar om alleen daarvoor naar de sportschool te gaan... Dat doe ik nu gewoon lekker buiten (hopeloos ouderwets :D ).

Buikspieren inderdaad niet meer trainen en ook de binnenkant van je bovenbenen (ab- of adductor dat weet ik nooit) af gaan bouwen. Die spieren moeten ook niet al te sterk meer zijn schijnt. Rugspieren juist wel trainen. Dat schijnt fijn te zijn als je rugweeen krijgt.

En verder: luister naar je lichaam. Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer... Je hart moet meer bloed rondpompen door een groter wordend lichaam, dus het is niet gek als je conditie achteruit gaat.

Sportse en geniet ervan!

Sportfreak Nala :D

4. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Waarom mag je eigelijk geen buikspieroefeningen meer doen ?
    Had het ooit ergens gelezen, maar ben het vergeten :rolleyes:

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nala, heb je tot de 30e week hardgelopen, of lees ik dat verkeerd? Ik heb gelezen dat dat tot en met je 8e maand kan, maar ik kan me er toch moeilijk iets bij voorstellen.

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

je buikspieren zien er ong. zo uit

- -
    - - <--- sixpack ;)
    - -

de ruimte die tussen de broodjes zit normaal... wordt nu vergroot, je buikspieren worden uitgerekt... en als jij buikspieroefeningen gaat doen, dan gaan jouw ingewanden daar dus doorheen...( door die groter wordende ruimte) als je als zwangere vrouw dus je buik gebruik om op te staan uit bed, zie je vaak je buik in een punt trekken, dat zijn je ingewanden, die door die spleet geduwd worden...
    als je dit tevaak doet, of een keer te hard, kan je een navelbreuk krijgen !! :( niet echt lekker, en al helemaal niet tijdens de zwangerschap !

7. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Oow nee niet echt leuk :( !!
    Bedankt voor de uitleg!!

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    moest mn verhaaltje een beetje aanpassen, schreef een paar rare dingen op... :)

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik ga een keer per week zwemmen. Dat is goed voor de bloedomloop en je kunt geen spieren overbelasten of verkeerde druk zetten. Het schijnt dat de kleine de gewichteloosheid ook merkt en dat erg prettig vindt ! Leuk toch !

Groetjes,
    Nikki F

10. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nee joh!! Gelukkig niet :D Maar als ik het zo teruglees, dan lijkt het inderdaad net of ik dat wel deed.. Ik bedoelde eigenlijk dat de rotex/crosstrainer toen niet meer ging en dat van de cardio apparaten alleen de fiets overbleef. Ook andere apparaten om been en bilspieren te versterken waren toen te pijnlijk om te doen. Maar hardlopen... No thanx.

11. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    loop twee keer in de week hard en rijd daarnaast ook op me paard gemiddeld 4 keer in de week plus een avond les
    van hardlopen kreeg ik donderdag erg pijnlijke spieren toen zijn we maar gaan snel wandelen kan ook ;) paardrijden nog nergens last van maar ja dat doe ik ook al vana me zesde,
    en hardlopen
    een half jaar ofzo
    nou ja we zien wel hoe het gaat
    gaan nu motorrijden waait wel beetje hard!
    rijd zelf ook moter :D

kuzz anita

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ach in de Runner's world van deze maand staat een heel artikel over sport (ihb natuurlijk hardlopen) en zwangerschap. Dat gaat heel goed samen en zou heel veel voordelen hebben. Snellere bevalling, minder gewichts toename, e.d. Dus er zijn zeker redenen om door te gaan met sporten zolang het comfortable is.

13. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ik heb dus gelezen dat als je door veel buikspier oefeningen doet, je te sterke buikspieren krijgt en als je dan een keizersnee moet laten doen, dan kunnen ze niet door die stevige spieren heen snijden en kun je dus dood bloeden.....
    ja ik heb het gehoord hoor!

14. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

:) hahahaa ... lijk me een beetje raar.. je buikspieren zitten namelijk ONDER je kindje en de baarmoeder etc... :)

15. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Gewoon lekker blijven sporten, zolang het goed voelt.
    Ik ben blijven hardlopen tot ik 22 weken was. Het tempo werd steeds lager en dat vond ik niet meer fijn... En, buik bewoog wat teveel voor prettig.
    Nu fiets ik veel (dat schijn je te kunnen doen tot op de dag van de bevalling..). En zwemmen gaat ook heerlijk.
    Ik merk zelf heel goed wat wel en niet fijn is.
    Motorrijden had ik vandaag bijna nog gedaan. T is ook zulk mooi weer. Broek paste nog aan. Niet dicht... maar goed genoeg. Jas kon niet meer dicht.. Dus helaas moet mn mannetje mijn motor even uitlaten.

Wel blijven bewegen hoor. Lekker fit blijven dan schijnt de bevalling ook minder zwaar te zijn. Je herstelt beter.

Succes

16. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Gewoon lekker blijven sporten, zolang het goed voelt.
    Ik ben blijven hardlopen tot ik 22 weken was. Het tempo werd steeds lager en dat vond ik niet meer fijn... En, buik bewoog wat teveel voor prettig.
    Nu fiets ik veel (dat schijn je te kunnen doen tot op de dag van de bevalling..). En zwemmen gaat ook heerlijk.
    Ik merk zelf heel goed wat wel en niet fijn is.
    Motorrijden had ik vandaag bijna nog gedaan. T is ook zulk mooi weer. Broek paste nog aan. Niet dicht... maar goed genoeg. Jas kon niet meer dicht.. Dus helaas moet mn mannetje mijn motor even uitlaten.

Wel blijven bewegen hoor. Lekker fit blijven dan schijnt de bevalling ook minder zwaar te zijn. Je herstelt beter.

Succes

17. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    Danili; hihi, dat lijkt me 'n beetje raar wat je zegt! Ik had echt super goeie buikspieren en heb een keizersnee gehad.
    Maarre; ik ben niet doodgebloed hoor! ;) :)

Deel Deze Pagina