Alcoholgebruik

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Preitjuh90, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.574
    963
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal!

    Ik heb een vraag, die ik via google niet goed beantwoord kan krijgen.
    Vanaf het moment dat wij voor n kindje gaan drink ik geen alcohol meer. Heel soms tussen menstruatie en eisprong wel (sociale gelegenheid). Zal dit heel veel invloed hebben op de rijping/eisprong zelf? Het zijn echt geen grote hoeveelheden. Na de eisprong drink ik geen druppel tot aan menstruatie (die dus hopelijk uitblijft....)
    Mijn partner drinkt wel nog gewoon...nu heb ik nu we ronde 4 beginnen toch vriendelijk verzocht om daarmee te stoppen. Is dit te streng? Draaf ik door? Hihi
    Wat vinden jullie en hoe gaan jullie ermee om?
    Groetjes!
     
  2. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Hou het voor jezelf leuk. Drink gewoon een wijntje of biertje of wat dan ook. Met mate, natuurlijk. Ook je partner. Je kunt jezelf of een ander dingen gaan lopen verbieden, maar daar wordt het echt niet leuker door.

    Toen wij bezig waren, dronk ik tussen menstruatie en eisprong ook soms wel eens een lekker glaasje rode wijn bij het avondeten. Heerlijk.

    Overigens is 4 maanden echt geen lange periode. Al helemaal niet om je zorgen over te maken.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Er moet ook nog wat te leven overblijven. Ik dronk na de eisprong niet meer, maar ervoor wel. En dan geen liters hoor, maar af en toe een drankje.

    De gyn zei ook: leef! Alles met mate.
     
  4. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Gewoon lekker drinken!! En jij en je man. Ons arts zei dat is enkel invloed heeft op de sperma van de man als die niet zo goed is van zichzelf maar her gaat echt over overmatige gebruik 2-3 wijntjes /biertjes per week mag prima
    Voor je eisprong heeft het weinig invloed minst je zuip elke week. En de bloedband is pas later met 5-6 weken zwangerschap

    lekker gewoon gezellig houden en niet te veel opfocussen. Ik had dat ook eerste zwangerschap dat als hij maar een biertje nam ging ik gelijk in dat we hadden afgesproken etc achteraf is echt niet nodig dat totale controle. Ik dronk ook btw gewoon koffie elke ochtend tijdens de zwangerschap niets mis meer , met mate dan he:thumup:
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    In Uz gent gaven ze aan max 7 eenheden pw voor de man, liever minder. Kan wel schade veroorzaken aan zaad. Bij vrouwen zeggen ze liever niets maar heb zelf hoop studies gezocht en er is eigenlijk niet echt bewijs dat het veel kwaad kan voor eicelkwaliteit in beperkte mate. Ik zelf ben gewoon gestopt op een sporadisch glas na, geniet er toch niet echt van dan en als je zwanger raakt, wat bij mij telkens wel snel was, dan moet je toch 9mnd stoppen. Maar zoals je het nu doet is helemaal prima toch..
     
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ja je bent te streng. Je bent vier maanden bezig. Wat nu als het nog een jaar duurt? Wat ga je je man dan nog meer onthouden?
    Blijf ook een beetje leven en geniet nog van het baby maken. Je staat nog maar aan het begin en als jij je man dingen gaat verbieden wordt het er niet leuker op denk ik.
     
    Eabeltsje vindt dit leuk.
  7. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.574
    963
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties :)
    Hihi het kwam misschien een beetje over alsof ik het hem verbied, maar we hebben het er gewoon over gehad en via internet staat er veelal dat de sperma kwaliteit verslechterd wordt. Toen zei hij zelf, dan stop ik ook met drinken. Dus het is geen verbod ofzo!
    Maar dan ga ik het zelf ook wat soepeler houden die weken voor de eisprong :) af en toe een drankje is wel lekker!! Hihi
     
    Iertje81 en vlinderCN vinden dit leuk.
  8. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik ben gestopt met drinken de maand voor ik zwanger werd van mijn dochter. Dus iets van een 2jaar en 10/11 maanden geleden.
    In december dronk ik 1 glas en stond helemaal op mijn hoofd. Toevallig bleek ik zwanger die maand. Liep helaas niet goed af en ik stak het eerst daarop. Kan niet natuurlijk... 1 glas voor de 4e week...

    Iig toen vanalles opgezocht.
    Eicellen worden al 3 tot 4maanden klaar gemaakt voor ze beginnen rijpen. Wat je nu doet is dus pas voor binnen paar maand. Idem voor zaad.
    Bovendien stond er in bijna elk onderzoek ook wat ze hier zeggen. Enkel overmatig gebruik schaadt de kwaliteit. 1glas per dag is oke.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  9. Frieke

    Frieke Fanatiek lid

    26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    (Voor normale mensen niet mensen die al 3jaar niets drinken )
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.448
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Nee hoor, wij hebben gewoon normaal geleefd en hier en daar flink gefeest met veel alcohol. Deed wel regelmatig een testje voor een groot feest om een zwangerschap uit te sluiten (pcos en elke 3-4-5 maanden ongesteld). Helaas ben ik daarna beetje doorgeslagen en ging ik elke maandag heftig drinken (di altijd vrij) om ook deels het verdriet te vergeten van het zonder succes proberen zonder cyclus tot ik daar klaar mee was en begin december ineens zwanger :) ik ontdekte het met een week of 5 en had in de 2 weken voor het testen nog wel wat biertjes en sterke drank op.. had nooit verwacht zwanger te zijn. Na de positieve test geen druppel meer aangeraakt en tot nu toe een gezond groeiend kindje in mijn buik!! Dus probeer jezelf niet te gek te maken... gewoon stoppen met alcohol zodra je weet dat je zwanger bent :) je weet idd nooit hoe lang het gaat duren dus je moet wel gewoon blijven leven.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Het ziekenhuis heeft tegen ons gezegd dat af en toe wat alcohol helemaal geen kwaad kan. Mijn man werkt in de horeca en drinkt af en toe na werk nog een biertje en dat was helemaal niet erg hebben ze tegen ons gezegd. 4 maanden voelt lang, maar is nog heel normaal en nog niks om je zorgen over te maken. Probeer dat soort dingen zoveel mogelijk los te laten en als je rond een jaar ongeveer zit kan je misschien je levensstijl gaan bekijken. Maar zo te lezen gaat het niet om erg veel alcohol, dus lekker van genieten!
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Doe maar lekker af en toe een drankje. En ik drink niet, maar dus wel alcoholvrij bier. Je hebt tegenwoordig zulke lekkere biertjes alcoholvrij. Wijn vind ik niet zo, maar een Warsteiner of Leffe vind ik echt heerlijk.
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  13. Preitjuh90

    Preitjuh90 Fanatiek lid

    21 feb 2020
    1.574
    963
    113
    Vrouw
    Ik drink nooit bier..dus alcohol vrij vind ik ook niet zo lekker. De wijnen van de Plus alcohol vrij zijn goed te drinken! Vooral de sparkling hihi. En in de zomer een Radlertje ook lekker ;)
    Maar mijn favo drankjes (Disaronno en GinTonic) nog niet gespot alcohol vrij.
     
  14. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Blijf leven en geniet met mate!
    Ik heb er 5 jaar over gedaan om zwanger te worden van de 2e.
    Hele mmm in, allerlei supplementen genomen, alcohol beperkt (en ik ben dol op 'n wijntje). Behalve miskramen geen resultaat.
    Sinds een paar maanden alles aan 't loslaten. Geen supplement meer en gewoon een wijntje wanneer ik er zin had. En toen bleek ik in eens 6 weken zwanger te zijn en alles gaat tot nu toe goed. (uiteraard drink ik geen druppel meer sinds positieve test).
    Dus leef en drink met mate.
    Ik hoop en duim met je mee dat je snel zwanger bent!
     
    Orchid24, Preitjuh90 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  15. roever

    roever Niet meer actief

    Wij zijn geen drinkers..
    Maar hebben er nooit rekening mee gehouden hoor..
    Sterker nog bij laatste zwangerschap heb ik flink wat gedronken (een bruiloft) twee dagen voor ik positief testte. :/


    Ik denk dat je idd gewoon lekker moet blijven leven, zeker niet onbelangrijk! :)
    Of je moet werkelijk liters naar binnen werken... dan zal ik wel een beetje gaan minderen haha
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Het is ronde 4.. Ja ik vind dit té streng. Je kunt wel wat matigen, maar je partner verbieden vind ik wat voorbarig.
    Nu sinds de feestdagen drink ik bewust geen alcohol meer, terwijl ik echt van een wijntje houd. Maar na 1,5 wil ik toch wat bewuster zijn met wat ik eet en drink, zeker met een medisch traject in het vooruitzicht
     
  17. Iloon28

    Iloon28 Lid

    12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Ikzelf dronk eigenlijk al nooit alcohol maar mijn man wel. Pas nadat we 1,5 jaar bezig waren heb ik hem gevraagd tot mijn eisprong niets te drinken en daarna wel.
    Nu zijn we toch zwanger geworden in een ronde waar mijn man aan de medicijnen zat en gewoon gedronken heeft. Ik zou je met 4 maanden nog niet heel erg druk maken!
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  18. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Die van ons is verwekt tijdens wintersport toen ik enorm dronken was. Was net gestopt met de pil, en wij na wintersport gaan proberen. Echter tijdens wintersport al gelukt.
    Wat voelde ik me schuldig dat ik zoveel had gedronken zeg! Gelukkig en hele gezonde zoon!
     
  19. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Ik zou in ronde 4 nog niks veranderen. Lekker doorleven. Alcohol kan de vruchtbaarheid verminderen, maar als er niks aan de hand is met je vruchtbaarheid of dat van je man kan wat alcohol echt geen kwaad.
    Hopelijk is dit jullie lucky ronde!
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.
  20. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    ik ben zwanger geworden en gebleven de cyclus dat ik "foert" gezegd heb
    lekker genoten van sushi en een lekker glaasje tot aan mijn positieve test

    Toen ik voor mezelf streng was en geen sushi at of glaasje dronk werd ik nietzwanger
     
    Preitjuh90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina