Kloppen de verhalen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Fearfull, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Dames die bezig zijn zouden jullie het fijn vinden als ik een topic open met zwanger worden 35+?

    Mijn cyclussen variëren overgings van 27 dagen tot 39 dagen. Is dat onregelmatig? Laatste afspraak bij een gyn is 1.5 jaar geleden en behalve dat ik een cyste ( gevuld toen met bloed ) op de linker eierstok had, was er niks geks te zien.
     
  2. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    @Kiki84 wat vervelend! Ik hoor vaak in de omgeving dat een mmm veel stress met zich meeneemt. Hopelijk hebben jullie gauw goed nieuws! Jij zit ook met de leeftijd hè?

    Ikzelf ben bevallen op mijn 30ste. Zwanger werd ik, na het stoppen met de pil, na 4 maanden. Best vlot dus. Alleen wat kan ik zeggen. Mijn zwangerschap was een hel, mijn bevalling en kraamtijd waren nog erger. Nooit wilde ik meer kinderen en met die gedachte ben ik heel lang blijven lopen. (Denk dat ik hier ooit een keer mijn verhaal ergens deed) ik had allerlei depressies die je maar kon opnoemen. Toen ik 33 jaar werd, dacht ik heel makkelijk. Ik ben nog jong ondanks dat ik bij het zien van baby's soms rammelende eierstokken kreeg. Wie hieldt dat voor mogelijk. Ik had een 2de zowaar afgezworen!

    Nu ik bijna 36 wordt voel ik echt een bepaalde druk op mijn schouders. Ons zoontje wordt dit jaar 6. Hij is super zelfstandig en helpt zelfs mee! Ik heb na de bevalling van hem veel lichamelijke klachten gehouden zoals incontinente, baarmoeder verzakking etc. Maar goed ik weet nu dat ik een hele team achter heb staan. Van psych tot aan gyn. Alleen ergens blijft die angst staan.
     
  3. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Dank je wel! En gefeliciteerd met de zwangerschap!

    Hoe gaat het nu met je? Ondanks de PTSS? (Mag ook via PB)
     
  4. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat je dat allemaal hebt meegemaakt! ❤

    Hopelijk wordt je snel zwanger. Ik weet het, leeftijd is ook maar een getal. Ik trek me nogal heel wat aan van de verhalen. "Op jou leeftijd zou ik maar opschieten". Op dat moment denk ik oei, ze hebben een punt en dan ga ik zitten tobben.

    Laatst bij een nieuwe klant hadden we een gesprekje. Deze klant was al oma en vroeg hoeveel kids ik had. Waarop ik zei, ik heb één kindje van 5. Ze lachte hardop en zei meteen. "Geen tweede meer? Je weet wat ze zeggen. Eén is geen!"

    Nou ik was totaal van me stuk gebracht.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  5. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Ik ben op mijn 38e bevallen van mijn eerste kindje. Ik had toen ook enorme haast, want was ook bang dat het niet ging lukken vanwege mijn leeftijd.
    Gelukkig was ik binnen 8 maanden blijvend zwanger, maar heb in die tussentijd 4 keer een heel vroege miskraam gehad. Dus super vruchtbaar, alleen bleven ze niet 'plakken'. Dat laatste heeft wrs wel met mijn leeftijd te maken. Ik heb uiteindelijk de adviezen van Rika Lukac gevolgd en daarna werd ik zwanger van mijn dochtertje. Geen idee of dat echt heeft geholpen, maar voor mijn gevoel had ik er dan in elk geval alles aan gedaan. En momenteel leef ik weer op die manier, want ik heb nog een kinderwens. En nu ben ik bijna 40. Ik hoop zó dat het nog een keer mag lukken!
     
  6. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Ik heb overigens in mijn omgeving zeer veel vrouwen die op latere leeftijd (opnieuw) zwanger zijn geworden. Ik was tegelijk zwanger met 2 (even oude) vriendinnen. Momenteel is mijn zus van 37 jaar 32 weken zwanger. Mijn nichtje van 39 is 33 weken zwanger en een ander nichtje van 42 is net bevallen. Dus het kan echt ;)
     
  7. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Nee, de 'verhalen' kloppen niet, tenminste, lang niet zo drastisch als je denkt. Statistisch gezien blijft er gewoon bij elk verder jaar leeftijd een grotere groep over bij wie het 'niet lukt'. Juist als je wel al eens zwanger bent geweest, is de kans groot dat het een tweede keer ook lukt.

    Dat gezegd hebbende zijn mensen soms ook verminderd vruchtbaar na een eerdere zwangerschap, omdat er in de tussentijd dingen zijn gebeurd waardoor zaadkwaliteit van man of iets in lichaam van vrouw zo veranderd zijn dat het problemen geeft. Maar die kans is een stuk kleiner dan wanneer je nog nooit zwanger bent geweest.
     
    Moto vindt dit leuk.
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Ik heb m'n kinderen gekregen op mijn 24e, 25e (4 dagen later 26) en 35e (week later 36). Van de laatste was ik het snelste zwanger, in de tweede ronde :). Nou heb ik die keer wel ovulatietesten gebruikt, die kende ik nog niet bij de andere twee. Dus dat kan ook schelen natuurlijk ;).
     
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.987
    18.693
    113
    Een vriendin van me is een tijdje terug bevallen, op haar 42e. Ze had al een 12 jarige dochter uit een eerder huwelijk. Volgens mij is het best snel gegaan bij haar. En mijn schoonmoeder was zelfs rond de 45 toen mijn man werd geboren.
     
  10. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik herken je gevoel en de signalen van de buitenwereld over leeftijd. En ik heb ook al zo lang als ik mij herinner lange en onregelmatige cyclussen. Wij gingen voor een 2e kindje toen ik 34 jaar was. Snel zwanger (mbv ovulatietesten) helaas een vroege miskraam. Daarna direct weer zwanger, dochter is geboren op mijn 35e.

    Nu voel ik de wens voor een 3e, nooit verwacht! Maar ik geniet zo van onze 2e (ook van de 1e hoor, maar dat heb ik wel heel lang als pittig ervaren) dat ik een 3e ineens ook wel zie zitten.

    Doordat we recent slecht nieuws hebben gehad over de gezondheid van mijn moeder voelt het alsof ik die wens los zal moeten laten, ook omdat ik inmiddels bijna 37 jaar ben.

    Hoewel de gynaecoloog tijdens ons laatste gesprek zei: ‘ohhh nog tijd genoeg’ ;) We zullen wel zien..

    Maar ik herken die leeftijdsdruk dus wel.
     
  11. vrouwvan

    vrouwvan Fanatiek lid

    26 dec 2015
    2.194
    1.240
    113
    Leeftijd zegt niet zoveel. Ik ben 34 en nu bijna een jaar bezig met zwanger worden. We hebben al een kleine spruit en een 2e zou ook hier erg wenselijk zijn. 1e was ik 31 toen ik zwanger raakte en ook dat duurde al met al 1.5 jaar voordat hij besloot te blijven plakken.
     
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier was ik 34 met de 3e. Direct zwanger maar een vmk. Daarna in de 3e ronde blijvend zwanger.
     

Deel Deze Pagina