Klein hematoom en ongerust...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Female, Mar 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik had ma 1x en di 1 x een beetje licht rozig verlies (tijdens ontlasting).
    Ik maakte me na de MK in dec. toch wat ongerust dus mocht eerder komen voor een echo.

Ik ben net terug en het hartje klopt! (daar was ik heel opgelucht over). Ben 7.1 zwanger en het is nu 1.04 cm.
    Eigenlijk perfect op schema dus.

Het beetje bloed komt van een klein hematoom/ bloeduitstorting dat hij op de echo zag.
    Het hematoom is 1 cm groot.
    Ik hoefde me geen zorgen te maken, ik zou daarvan nog wat bloed kunnen verliezen maar had grote kans dat het vanzelf zou oplossen.

Maar op internet lees ik dat veel mensen ook (platte) rust moeten houden etc? Daar heeft mijn gyn niks over gezegd?

En ik heb verder helemaal geen bloedverlies. Kan dat ding nog groter worden, omdat ik nog maar zo kort zwanger ben, met als gevolg dat ik wél (hevig) ga bloeden?

Hoef ik me echt geen zorgen te maken en is de kans het grootst dat het gewoon goed gaat?

Alvast bedankt en groetjes

Female

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zo'n hematoom wordt vaak gezien en kan geen kwaad. Soms zie je bloedverlies maar meestal niet, dan neemt het lichaam het zelf op en zie je er op een volgende echo niets meer van terug. Bedrust is niet nodig en je hoeft ook niet rustig aan te doen. De kans dat het verder goed gaat is inderdaad het grootst.

Mirjam

3. Female

Female Niet meer actief

Mirjam, bedankt voor je geruststellende bericht, fijn om te horen..!

Groetjes Femke

Share This Page