Hee meiden, Ff m'n verhaal kwijt hoor Vanaf week 22 loop ik bij de gyneacoloog onder controle vanwege hoge bloeddruk, veel harde buiken en bloedverlies. Met 30 weken heb ik een nachtje in het ziekenhuis gelegen vanwege langdurig aanhoudende harde buiken en dacht dat ik vruchtwater was verloren (hier zijn we nooit met zekerheid achter gekomen want kon een heel klein gaatje zijn) Daarna 3 controle's gehad in het ziekenhuis waarvan 1 groeiecho alles was uitstekend met de kleine... Nu is het zoo dat ik bij de laatste controle heb gevraagd of ik de 'kleine' controles niet gewoon bij mijn huisarts kon laten doen omdat ik daar in de straat woon en naar t ziekenhuis elke keer kei ver moet rijden en dat niet alleen meer durf en kan niet 3 keer in de week iemand meenemen... Dat mocht... dus zij heeft mijn spullen gekopieërd en mee gegeven. Vorige week heb ik dus controle bij de huisarts gehad alles was goed ook mijn bloeddruk etc. nu hoef ik pas 3 juni weer terug te komen en nu blijkt ook dat ik helemaal niet meer naar het ziekenhuis hoef ook niet naar de gyn... Vind het allemaal zooo raar eerst sta ik onder strenge controle moet volledige rust houden en nu kan ik zomaar om de 2 weken naar de dok. voor controle... heb het zelf wel gevraagd maar dat was voor de bloeddruk metingen, gewicht en overige kleine controles... Nu beginnen ze ook al over thuisbevalling terwijl ik me eindelijk erop had ingesteld dat ik in het ziekenhuis moest bevallen... Pff... voel me eigen zoooo stom dat ik gevraagd heb of ik naar m'n huisarts terug mag... weet t niet meer hoor... :x Sorry voor m'n lange verhaal maar voel me even zoooo rot heb alweer heel de dag een kei harde buik, zere ribben etc.... en hou kei veel vocht vast... (werdt ook elke keer gecontroleerd op zwangerschapsvergiftiging) is nu ook niet meer!!! Sorry voor m'n lange verhaal!!
Hey dat is inderdaad opeens een heel ander verhaal zeg. Maar als je je hier niet fijn bij voelt dan bel je toch naar de gyn of het ziekenhuis en legt uit dat dit toch niet de bedoeling was en dat je terug wilt komen?
Hoi Sylvia, Bedankt voor je reactie!! Maar denk jij dat ik zomaar de gyn. Kan bellen? Ik denk juist dat ze zeggen dat daar nu geen medische redenen voor hebben?? Ze hebben t gewoon te druk in dat ziekenhuis dus zijn ze me liever kwijt.
Mwoah er is toch een reden voor? Ik denk ook niet dat hun in hun hoofd hadden dat je opeens behandeld zou worden als een ach beval maar thuis "geval" toch? Neem toch wel aan dat hun er vanuit zouden gaan dat je daar eenzelfde behandeling zou krijgen als bij hun, dus ik zou het zeker proberen hoor, zeker als je je hier helemaal niet prettig bij voelt.
Hoi hoi Sylvia, Ik wacht nu gewoon even af hoe ik me blijf voelen en volgende week weer naar de huisarts, als ik dan weer zo behandeld wordt dan bel ik gewoon a la minute naar t ziekenhuis... thnx voor je antwoorden!!
Jeetje dat is idd ineens heel anders, maar je hebt nu toch een reden voor de gyn. Te bellen? Je hebt harde buiken en veel vocht vasthouden. Plus je maakt je nu onwijs druk dus ik zou gewoon eens bellen en uitleggen hoe de situatie nu is.
Als ik jou was zou ik ook gewoon bellen hoor, dat is hun werk. En juist met de symptonen die je hebt, is het belangrijk voor jou gezondheid en van je baby dat er controle op is. Succes!
Als jij denkt dat het toch beter is om bij de gyn te blijven lopen meteen weer bellen en terug gaan. Wil je niet bang maken maar bij mij ging mijn toch al hoge bloeddruk een paar dagen sky high... En kom op he: het is toch te gek voor woorden dat ze jou het gevoel geven dat ze het te druk hebben! Je zou altijd, ten alle tijden iemand naar je moeten kunnen laten kijken die daar verstand van heeft. We Nederlanders zijn gek dat we ons zo laten behandelen door de medische wereld. Ze horen dag en nacht voor ons klaar te staan en onze de beste zorg te geven die er bestaat...Zo dat is eruit!
Een beetje vreemd dat ze je in het ziekenhuis hebben laten gaan als je zulke klachten heb. Mijn zwangerschap verloopt ook met de nodige complicaties en ze laten me in het ziekenhuis echt niet meer teruggaan naar een verloskundige of huisarts. En over een thuisbevalling wordt al helemaal niet meer gesproken. Ik zou mijn zorgen toch uitspreken naar het ziekenhuis als ik jou was, want het gaat wel om de gezondheid van jou en je kind! Dan maar iets verder rijden.......
Ik sluit me aan bij de rest, bellen naar je gyn meid! Hoge bloeddruk moet je niet onderschatten en zeker niet als je het al zo vroeg in de zwangerschap had. Waar jij bevalt, mag je natuurlijk zelf beslissen en ik jouw geval zou ik zeker in het ziekenhuis bevallen hoor. Ik had zelf ook een hoge bloeddruk, maar pas met 37 wkn. Ik kreeg medicatie ervoor, mijn bloeddruk was 2 dgn later alweer helemaal goed en toch werd ik een dag later ingeleid omdat ze geen risico's wilden nemen...
Hee meiden, Bedankt voor jullie reacties en ik ga morgen ZEKER het Zhuis bellen... Sorry dat ik zo laat reageer maar ik ben vanmiddag om half 4 op bed gaan liggen en was er pas om 9 uur uit haha nu kan ik natuurlijk vanacht weer niet slapen... Maar ik ben gewoon zooo moe en kon vandaag bijna niet lopen van de pijn in mijn uh... bekken denk ik (denk zelf aan indalen) Maar ja maak me idd ook wel erg druk over dat vocht vasthouden maar m'n bloeddruk is nu allemaal goed 120/85 dus dat is prima... Maar ja toch ga ik morgen naar t ziekenhuis bellen om te zeggen wat me dwars zit en misschien heeft mijn huisarts t gewoon verkeerd begrepen dat ik gewoon voor de kleine controles naar hem moet en wel gewoon 1 x in de 2 weken naar de gyn.. ik ga gewoon ff bellen dan weet ik het zeker... haha Zit me echt overal druk over te maken... Elk pijntje en dingentje denk ik van ooooeeehhh wat is dat??? Herkennen jullie da??