Hoi, Herkent iemand dit. Ik ben zo verschrikkelijk moe. 1e trimester bijna geen last gehad, nu vaak misselijk en heel erg moe. Ik heb nog een dochtertje van 14 maanden rondlopen dus wist wel dat het zwaar zou worden maar ik ben zo moe. Als ik uit bed kom wil ik een uur later weer terug. Mijn vorige zwangerschap heb ik bijna niet kunnen werken ivm extreme misselijkheid en ziekenhuis opnames naar aanleiding hiervan. Vraag me af hoe jullie hierover denken. Ik ben gewoon echt niet vooruit te branden. Echt rust nemen gaat natuurlijk ook niet. Als ik thuis ben is mijn dochtertje er en anders ben ik op het werk. Mijn vriend neemt de kleine wel af en toe mee maar goed. Ik zit gewoon ff te klagen haha. Komt vast allemaal wel weer goed.
Heel herkenbaar! Ik heb het vanaf een week of 14 al en heb toen al snel besloten om nog maar halve dagen te werken. Lig om 10 uur in bed en kom er op z'n vroegst 9 uur weer uit. Rond 4 uur is het dan weer op en ga ik op de bank met een filmpje/boek. Ik merk nu dat ik weer wat meer energie begin te krijgen, maar wordt ook meteen terug gefloten als ik na 4-en stop met werken. Werk je nu nog? Of ben je thuis met je dochter? Als je nog werkt, echt proberen minder uren te gaan pakken. Als je thuis bent, lekker tussen de middag op bed met dochter? Sterkte!
Ik herken het niet helemaal. Ben blij in mijn 2e trimester te zijn gekomen. Eerste trimester voelde ik me helemaal niet goed. Misselijk, moe, weinig eetlust, etc. Slaapt je kleintje tussen de middag? Ik ging en nu soms ook nog wel gelijktijdig met de kleine naar bed tussen de middag (als ik niet werk). Huishouden kwam daardoor op een laag pitje te staan, maar goed... is maar tijdelijk zullenwe maar zeggen
Ben je op je ijzer geprikt? Daar kun je echt doodop van zijn bij een tekort. Vraag je VK eens. Verder echt proberen je rust te nemen, kun je je kind op bepaalde dagen niet uitbesteden aan iemand anders?
Ja dat is allemaal goed. Mijn familie woont allemaal aan de andere kant van het land dus dat wordt lastig. Misschien toch maar tijdelijk minder werken op de dagen dat mn meisje op het kdv is zodat ik dan even wat rust heb. Heb nu Floradix gehaald dat maar even een week proberen kijken hoe het dan gaat. Wil ook geen zeikerd zijn vooral omdat mijn eerste zwangerschap ook al zo moeizaam ging...
Je zal echt niet snel een zeikerd gevonden worden hoor! Het is ook de bedoeling dat een zwangerschap iets moois is en je er naast wat reguliere kwaaltjes van kunt genieten! Natuurlijk zijn er uitzonderingen en komt die roze wolk helaas niet voor iedereen, maar er proberen er (samen met je VK) er wat aan te doen is het minste wat je kunt proberen. Zelf ook geen vlekkeloze eerste zwangerschap gehad door hoge bloeddruk en uiteindelijk PE, maar met mijn gyn kan ik alles bespreken en we proberen om deze zwangerschap zo normaal mogelijk te houden en streven er naar da ik deze keer zo veel mogelijk bewust kan meemaken.
Dan lieverd een zeikerd (wat je toch vaak zelf in je hoofd haalt dan dat mensen dat echt van je denken hoor) dan niet goed voor jezelf zorgen. Je hebt de energie ook nodig voor je baby in wording, je gezin en huishouden.
Ik ken het, ben nu bijna 19 weken zwanger en ook niet vooruit te branden. Scheelt dat we iemand hebben die het huishouden 1x in de week goed doet want anders...