inenting bmr

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ikkeja, 21 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeja

ikkeja Lid

18 jun 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na het verlies van ons meisje spookte het vluchtig door mijn hoofd dat ik niet voldoende ingeënt ben tegen rubella. Mijn verloskundige zei dat ik me na deze zwangerschap me daar alsnog voor in kon enten.
    Toen dacht ik nog niet zo belangrijk want het zou Wss bij 1 kindje blijven.
    Maar nu we de zwangerschap af hebben moeten breken zit ik in de rats.
    Wij zijn pas ons meisje verloren maar hoe raar ook ik wil graag weer zwanger raken. Nu las ik dat je 3 maanden moet wachten na je bmr inenting. Alleen overal staat iets anders. De 1 zegt 4 weken de ander 3 maanden. Ik weet niet wie of wat ik moet geloven. Als we drie maanden moeten wachten zou ik dat echt erg vinden al vind ik het wel belangrijk dat we geen risico lopen.wie weet er meer van?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou gewoon nu die prik halen dan ben je er vanaf en als je dan voor een tweede gaat eventjes de huisarts bellen met de vraag om het alweer mag.

hoelang geleden is jullie meisje overleden?

3. Bri

Bri Niet meer actief

Op de site van het RIVM vind ik het volgende:

Hoe lang moet een vrouw zwangerschap vermijden als zij een BMR-vaccinatie heeft gehad?
    De LCI adviseert vrouwen na BMR-vaccinatiegedurende 4 weken zwangerschap te vermijden. Dit is in tegenspraak met de bijsluiters van de vaccins waarin wordt geadviseerd gedurende 3 maanden na vaccinatie zwangerschap te vermijden.
    bron: LCI

(LCI = Landelijk Centrum voor Infectiebestrijding)

Oftewel: het is 4 weken, maar de farmaceuten zeggen voor de zekerheid maar 3 maanden.
    Er staat ook op dat je die vaccinatie niet zou mogen krijgen als je al zwanger bent, omdat het een levend virus betreft.

4. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik bleek ook niet ingeent te zijn tegen rubella en ben ongeveer 4/5 weken na de bevalling ingeent. Dit was prima en geen probleem.

5. ikkeja

ikkeja Lid

18 jun 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gebeld huisarts zegt toch 3 maanden. Op de site van het RIVM staan twee verschillende uitspraken. 1 van 3 maanden en 1 van 4 weken. De huisarts heeft daar ook op gekeken. Morgen wordt ik ook nog gebeld door de GGD benieuwd wat die zeggen. Ik ga morgenmiddag toch inenten. Ik vergeef het mezelf nooit als er iets gebeurd en ik dat had kunnen voorkomen. Ik werk op een kinderdagverblijf met veel buitenlandse kinderen dus je weet maar nooit. Dan zou ik de eerste 17 weken thuis moeten blijven. Mijn baas ziet me aankomen

Klinkt mss heel raar maar afgelopen maandag ben ik na 17, 5 week bevallen van onze dochter. Toch ben ik blij dat dit heel snel bij me op kwam. Anders had iknog mss nog maanden in het ongewisse gezeten en dan was het nog langer dat we hadden moeten wachten

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Gecondoleerd met het verlies van jullie dochtertje... :(

Hebben ze al gecontroleerd of er antistoffen tegen rubella in je bloed zitten? En zo ja, in welke mate?
    Als dit niet is gecontroleerd, is het misschien een idee om dat eerst te laten doen.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben meerdere keren ingeent voor bmr. elke keer brak mijn lichaam het weer af. ik zou als ik jou was toch die 3 mnd wachten. je krijgt natuurlijk iets van het virus ingespoten. en van rode hond kan je ongeboren baby ernstige afwijkingen krijgen. dat wil je toch niet. en ga je je hele zwangerschap weer zorgen maken of alles wel goed is.
    ik zou het risico niet nemen.

8. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die worden toch ook gewoon ingeënt? :(

9. ikkeja

ikkeja Lid

18 jun 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee die zijn niet allemaal ingeent. Sommigen komen rechtstreeks vanuit een land bij ons op het kdv. Volgens mij zijn er zelfs ouders die er voor kiezen hun kind niet in te enten.

Vandaag werd ik weer gebeld door de ggd die zeggen weer 4 weken. Rivm zegt ook 4 weken. Dat is herzien zeggen ze. Ik vind dit zo enorm slecht!!!

10. ikkeja

ikkeja Lid

18 jun 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raket78 bij mijn zwangerschap hebben getest en daaruit bleek dat niet voldoende ben ingeent tegen rode hond

11. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Bij mij hetzelfde, bleek al bij mijn eerste zwangerschap. Hierna helemaal niet aan gedacht tot ik dus zwanger werd van de tweede... Deze is uitgelopen op een miskraam. Hierna meteen inlaten enten door m'n vader die arts is. Mijn moeder is huisarts en beide geven aan dat het 4 weken is. Maar jij moet doen wat voor jou goed voelt!
    Succes

Deel Deze Pagina