kloppend hartje en dan toch wachten tot 12 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door karin06, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    hallo,

Weet je wat ik nou niet snap.
    Ze zeggen altijd dat je de eerste 12 weken rustig moet afwachten dan is de kans op een miskraam het hoogst.
    Maar aan de andere kant zei mijn gyn dat bij een kloppend hartje (bij 6 weken en 4 dagen te zien bij mij) je ervan uit kunt gaan dat het goed zit.
    Op internet staat ook dat de kans dan zeer klein is dat het alsnog mis zal gaan.

Waarom houden ze dan toch die 12 weken aan?

2. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Er is nog altijd een kans dat het hartje stopt met kloppen. Tegen mij zei de gyn, dat na mijn echo op 7 weken we 8kansen op 10 hadden dat alles goed zou lopen.

Grtz x

3. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Dat is nog best hoog dan?

Mmmm en bij mij zei hij dat ik van het goede uit moest gaan...

Tja, toch maar afwachten ;)

4. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Mijn VK gaf aan dat mijn eerste echo pas en controle hartje met 12 weken is....ik baal hier wel van nu ik hoor dat er zoveel zijn die al meer info hebben en onderzoeken hebben gehad. kan je hier wat tegen doen? of moet ik maar gewoon wachten tot 12 weken en niet zeuren?

x dora

5. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Naar wat ik van mijn gyn begrepen heb, houden ze de 12 weken aan omdat je kindje dan volledig "overgaat" van de dooierzak naar de placenta. Dat is best een complex iets, wat nog fout zou kunnen gaan.
    Persoonlijk was ik eigenlijk wel vrij zeker dat alles in orde was nadat ik 't hartje had zien kloppen hoor!

6. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

29 jun 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Ff een vraagje... is dat jullie kindje op de foto? Hij is echt prachtig zeg!

7. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Ff een vraagje... is dat jullie kindje op de foto? Hij is echt prachtig zeg![/quote]

Thanks! Das mijn larfje ja, bij pas 11 weken zwangerschap....

8. marianne 28

29 sep 2006
    49
    0
    0
    informatiebaliemedewerkster
    almelo
    Vanwege mijn onzekerheid. Heb ik gewoon aan de verloskundige gevraagd of ik ook eerder een echo kon laten doen en dat mocht wel nu heb ik over twee weken de eerste dan ben ik ong 8 weken zwanger. :D

9. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Dus ze hebben het hartje los van de echo laten horen aan je?

10. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam

Ik geloof dat ik je vraag niet helemaal begrijp :oops:
    Via de echo kon ik met 6 weken een hartje zien "knipperen".
    Met 7 weken heb ik het ook gehoord, ook via een inwendige echo, maar dit is vrij zeldzaam omdat als ze ook willen luisteren, ze een soort geluidsgolven nodig hebben. Dit doen ze liever niet in het eerste trimester van de zwangerschap omdat de gevolgen hier nog niet helemaal duidelijk van zijn. Dit zijn overigens niet dezelfde geluidsgolven als met enkel de echo!

11. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Wat ik ervan heb begrepen is dat in de eerste 12 de aanleg van alles (of in ieder geval alles wat belangrijk is, zoals organen enzo) plaatsvindt. Mocht dat ergens niet lukken of misgaan dan stoot je lichaam vaak vanzelf alsnog de vrucht af.
    Vanaf 12 weken is de basis gelegd en gaat het dan alleen nog groeien, dus vandaar dat daarna het risico veel kleiner wordt.
    Vandaar ook dat bij 12 weken meestal voor het eerst een echo wordt gemaakt.

12. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Heb vandaag ook mijn eerste echo gehad! En alles was goed, hartje klopte! Tegen mij is verteld dat het nu nog maar een hele kleine kans (paar procent) is dat het misgaat....... Toch wacht ik ook eerst af tot de 12 weken, je weet maar nooit!

13. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Super Ster!
    Ik ga donderdag weer voor een echo...ben dan 8 weken en 4 dagen.
    Ben erg benieuwd wat ik zal zien.
    Bij 6 wkn en 4 dgn zag ik ook al het hartje..spannedn!

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb bij 7 weken een echo gehad met kloppend hartje (zelfs gehoord!) en bij bijna 9 weken kreeg ik een miskraam. Ik ben niet de enige, vandaar dus toch even wachten tot 12 weken, dan zit alles al "op en aan" het vruchtje.

15. Fleur30

Fleur30 Actief lid

20 aug 2006
    100
    0
    0
    Hoi me2,

Oh ik schrik wel eventjes van je berichtje... ligt niet aan jou hoor maar ik ben gewoon een paniekgeval.

Ik heb nl ook bij 7 weken eerste echo gehad en alles was oke, as vrijdag heb ik de 2e echo. Ik ben sinds twee weken, moe, misselijk en heb geen zin in avondeten. Nu is dat sinds een paar dagen niet meer het geval dus ben erg bang dat het op een miskraam uitdraaid omdat dan ook weleens de zwangerschapsverschijnselen af kunnen nemen. Herken je dit misschien of had je het niet aan zien komen? Is het bij jou spontaan gekomen of zagen ze pas op de echo van 9 weken een dood vruchtje?

Hopelijk vind je het niet vervelend dat ik je dit soort vragen stel, kan me voorstellen in wat voor rotperiode je nu zit. Ik hoop maar dat het weer snel raak is.

Groetjes,
    Fleur

16. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoi Fleur,
    Misschien kan ik de paniek iets verminderen: ik was de hele tijd kotsmisselijk en veel rennen naar de wc. Vorige week had ik plotseling een paar dagen nergens last van en dacht ooK: help de miskraam komt eraan! Tot dat ik plotseling weer misselijk werd en boven de plee hing.

Ook heb ik geregeld krampen en denk dan ook dat het misgaat....

Maarja tot nu toe gaat het nog goed!
    Dus blijf maar naar het positieve kijken...... Al is dit soms moeilijk he!

17. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ha Fleur,
    Dan nu nog een keertje een goed verhaal om je opte'fleuren'
    Ik had met 7 weken (dacht dat ik 8,2wkn was) een echo en kloppend hartje gezien.
    Tussendoor nog een keertje bloedverllies gehad en met 11,2wkn weer een afspraak met de VK en toen zei ze dat ze het hartje nog niet zou kunnen laten horen, omdat het nog te vroeg was... ik balen en nog onzekerder natuurlijk, maar na wat heen en weer gepraat hebben wij haar overgehaald om het toch te proberen... en wat denk je:
    vrijwel direct hoorde we het hartje kloppen!
    Zei de VK dat we een eigenwijs beebje hadden.. haha van wie heeft ie dat ?
    Toen zei ze ook dat ik me nu niet meer ongerust hoefde te maken dat het fout zou gaan. Nou dat klonk als muziek in mijn oren (net als het hartje... bigsmile op mijn gezicht en tranen in mijn ogen)
    Ondertussen ben ik de 12 weken gepasseerd, het blijft raar en nog onwerkelijk.

DUs meid, houd de moed erin, de eerste 12 weken lijken wel maanden te duren..... maar positief blijven denken!

18. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Nog een positief verhaal: ik had vanaf 6 weken en 5 dagen ineens bloedingen. Gelukkig kregen we een aantal dagen later een echo en was alles goed. Een sterk kloppend hartje en een vruchtje dat "groot genoeg" was. Ook daarna nog 10 weken lang bloedingen gehad (met af en toe buikpijn) en af en toe ineens niet meer misselijk of geen pijnlijke borsten meer, maar elke controle is alles goed. Hartje tikt eigenwijs door en hij/zij groeit prima.

Bloedverlies, krampen en verminderde kwaaltjes hoeven dus niets te betekenen.

19. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Fijn om julie berichten te lezen, heb af en toe ook echt de positieve verhalen nodig! Brrr soms zoooo onzeker; nog 3 weken en dan ben ik ook eindelijk bij de 12 weken grens :p Allemaal veel succes verder!

20. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Ik heb het ook nog steeds hoor...steeds het idee, ik zou het toch niet verliezen, het blijft toch wel goed gaan...;) Ik word gewoon moe van mezelf.
    Ik maandag wat bruin bloedverlies, hup meteen een vraag stellen bij de verloskundige op deze site.
    Tja..nu nergens geen last meer van.

Toch staat op meerdere sites dat als je een kloppen hartje hebt gezien de kans op een miskraam steeds kleiner word.
    En dat zei mijn gyn ook, vorige week zei hij 95% dat het goed blijft gaan.

Deel Deze Pagina