Hoe vertel ik het mijn (schoon)ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wennos, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wennos

Wennos Actief lid

16 feb 2009
    103
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij willen volgende week onze (schoon)ouders vertellen dat ik zwanger ben. Het liefst op een beetje een ludieke manier. Heeft iemand tips? Hoe (en wanneer) hebben jullie het jullie (schoon)ouders verteld?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben het mijn (schoon)ouders verteld toen ik 7 weken zwanger was.

Ik heb een gedicht geschreven en dat aan de moeders gegeven, terwijl onze vaders intussen een kaartje lazen "van Rozijn". Dit vonden ze allemaal erg leuk. Wij hadden toen ook al onze eerste echo mee (alhoewel er erg weinig op te zien was).

Tip: Neem een rustig moment en laat je ouders even gaan zitten. Onze ouders hadden het totaal niet verwacht en waren dus ook best even overdonderd en emotioneel. Dan is het fijn om nog even de tijd te hebben om er over te praten en er samen van bij te komen.

Veel plezier in ieder geval! Het is erg leuk om er "eindelijk" met je ouders over te kunnen praten en er lekker van te genieten met elkaar!

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik had 2 rompertjes gekocht met i love opa en i love oma. en dit gegeven. wisten niet waar ze kijken moestten hahaha :D

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij hebben het maar gewoon gezegd, dat sloeg al in als een bom, laat staan een leuke manier van vertellen ;)

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    wij hadden een fotolijstje gekocht.
    met de echo erin gedaan en de tekst eronder gezet van:
    jullie kunnen mij nog niet horen
    jullie kunnen mij nog niet zien
    ik word in oktober geboren
    mag ik dan in dit fotolijstje misschien?

dat vonden ze ook heel leuk. heb ik van dit forum.
    en er was nog 1 die vondt ik ook wel grappig
    een rol beschuiten inpakken en dan erop zetten komen jullie in .... de muisjes halen?

die vond ik ook leuk.
    veel plezier met vertellen!

6. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Wij hebben het op dezelfde manier als Sunlight gedaan. Maar mocht ik het overdoen zou ik het anders gedaan hebben.

Heb hier eens gelezen dat iemand een fopspeen in een chocoladebol had gestopt. Dat zou voor mij een manier zijn om het voor de 2e keer (pas over een aantal jaar) te vertellen... Superleuk idee vind ik dat!

7. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Wat een superleuk idee! Die ga ik zeker onthouden voor de volgende keer...

Wij hadden het niet echt op een spectaculaire manier verteld, maar wel leuk. Onze eerste echofoto was mooi, dus die hebben we ingelijst en ingepakt. Het was oudjaarsavond, dus toen daarna het hele huis vol visite zat, liepen mijn ouders al heel trots met dat fotolijstje rond te paraderen!

Veel plezier met vertellen,
    Monique

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben het bi jde eerste met 9 wk verteld na de eerste echo.
    bij de ene hebben we een taart laten maken met de echo erop en zijn we op de koffie gegaan. taart op tafel "oma" pakrt schoteltjes en mes doet de deksel los en voila hihi was echt een succes.

bij mijn oudwers hebben we kadootjes gedaan voor me pa een bouwtek van hobbelding en me ma rompers en erna nog tom pucen met muisjes. beviel ok erg goed.

nu vertellen we het pas volgend weekend heb een leuk shirt gemaakt voor de kleine meid. tis dan op mijn verjaardag iedereen is er dus ben benieuwd

9. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Speen inpakken en geven :D
    Werkt altijd..

10. Poehbeer

Poehbeer Bekend lid

8 okt 2008
    515
    0
    0
    Wij hebben zowel onze ouders als mijn schoonouders allebei een speen gegeven met i love opa en i love oma erop en allemaal begrepen ze meteen de hint.

11. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Mijn vader was jarig op de dag dat ik precies 11 weken was. Ik heb hem een taart gegeven met een foto van ons erop en de tekst:
    We hebben groot nieuws
    al is het nu nog klein.
    We willen laten weten
    dat jullie eind augustus
    opa en oma zullen zijn!
    Happy birthday!

Mijn schoonouders zijn gescheiden dus daar vonden we deze tekst minder passend. We gingen daar gewoon 'even' op de koffie en toen ik binnen kwam zei ik heel droog, oja, ik heb nog een kaartje voor je, vond ik leuk :p. Daar stond dus op We hebben groot nieuws, al is het nu nog klein. We willen laten weten dat we eind augustus met zn drieen zijn.

Allemaal waren ze behoorlijk onder de indruk kan ik wel zeggen 8)

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wij hebben het al met 4 weken verteld, toen we het zelf wisten hebben we het meteen 'verteld'.
    Naar de prenatal voor 2 speentjes met i love oma, en 2 rompertjes met i love opa.. Die per stuk met elkaar inpakken.. En aan allebei de opas en omas 1 pakje.. VOnden ze ergg leuk!
    Simpel misschien, maar het is wel erg leuk om zon snoezig rompertje en speentje te zien,.
    Succes ermee!

13. ausilia

ausilia Lid

1 mrt 2009
    19
    0
    0
    Wij willen het deze week vertellen.Aan zijn ouders en zusjes en mijn ouders en zusje

Dan wil ik muffins bakken ,met teksten:
    oma
    opa,
    tante
    baby (voor nichtje en neefje) schrijven

Wat zullen ze verrast zijn haha

14. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben beide ouders een voorleesboek gegeven met verhaaltjes voor het slapen gaan.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    je hebt ook hele leuke boeken bij de bruna. daar kunnen de pa en oma alles in op schrijven van de kleine voor later. vind dit zelf nog steeds een heel leuk idee.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had voor mijn ouders een sinterklaas gedichtje gemaakt, mijn schoonouders kregen ieder een speen met beste opa en beste oma erop, maar dat kwartje viel niet.
    (en dat terwijl mijn schoonmoeder al 3,5 jaar om een kleinkind vraagt :( )

17. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    wij hebben de honden sjaaltjes omgegeven met de tekst deze keer geen pup maar een baby dit omdat we al 2 honden hebben en mijn moeder zei dat we straks weer een pup zouden nemen.

en mijn broer en schoonzus hebben een puzzel laten maken en daarop hun buiken met de tekst hoera we krijgen een baby

18. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Wij hadden een ontzettend leuk idee, maar het kwam er door omstandigheden niet van om het mijn schoonouders te vertellen. Inmiddels was ik al 22 weken en heb ik maar een grote bos bloemen met een kaartje met een mooi gedichtje en daarin een echofoto laten bezorgen, ik geloof dat het niet zo geschikt is voor mensen met een zwak hart op zo'n manier. Maar ze waren wel helemaal ontroerd en hadden het ook totaal niet aan zien komen.

19. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hahah! Wat herken ik dit! Mijn schoonmoeder pakte ook het kadootje uit, en ze heeft een half uur naar de speen en romper gestaard..
    terwijl ze ( ondanks mijn leeftijd ) ook al zolang ik met mijn vriend loop.( ook 3,5 jaar ) om een kleinkind te zeuren! ;)
    Errggg!

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vrienden van ons hadden heel leuk een kaartje met daarop alleen haar buik en de tekst: ik ben nog zo klein maar willen jullie mijn vriendjes zijn?
    Erg leuk!

Ook kan je rompertjes met opa en oma laten maken. Of een boekje geven over opa en oma.

Veel plezier! :D

Deel Deze Pagina