Kloppend hartje. Hoeveel kans op miskraam verminderd?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Saartje123, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trees

    Trees Niet meer actief

    #21 Trees, 4 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2009
    Volgens mij was dit toch echt de vraag van TS. Een verhaal over wiegendood en doodgeboortes is volgens mij geen antwoord op deze vraag. Volgens mij kun je hier ook gewoon antwoord opgeven zonder zulke specifieke situaties erbij te halen. Naar mijn inziens heeft dit niks met liegen of relativeren te maken.

    Maar goed ik bekijk het uit mezelf, want wat zou ik zelf fijn vinden als ik ongerust en zwanger ben. Voor mij zijn dat voornamelijk geruststellende woorden en ik hoor liever geen enge verhalen op stressmomenten.
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Doodgeboorte en wiegendood is inderdaad misschien een beetje teveel van het goede.

    Maar ervaringen van een miskraam na een eerste goede echo sluiten wel aan bij de vraag. Het mag, naar mijn mening, zeker genoemd worden dat je je na een eerste goede echo nog niet voor 100% rijk kunt rekenen. De kans op een miskraam is al veel kleiner dan eerst, maar helaas kan het nog wel fout gaan. Maar zoals ik eerder schreef: In de meeste gevallen blijft het gewoon goed gaan, dus probeer daar vanuit te gaan, als alles verder naar wens verloopt!
     
  3. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hoi meiden, ik zie dat er een discussie gestart is. Oei het was niet mijn bedoeling om deze te starten. Goede reacties zijn welkom, maar ook de iets negatievere.

    Een zwangerschap kan altijd nog fout gaan, daar ben ik mij heel erg van bewust. Het is dus niet zo dat ik denk dat er na een eerste echo helemaal niets fout kan gaan. Ik heb gemerkt dat ik tot nu toe nog niet genoten heb van mijn zwangerschap.

    Ik heb gezien dat ik juist heel nuchter, te nuchter zelfs, ben tijdens deze zwangerschap. Ik probeer heel down to earth te blijven en zit totaal niet op een roze wolk. Ik hoopte dat ik na een eerste (hopelijk goede) echo toch een beetje het gevoel van zwanger zijn krijg en niet de hele tijd moet denken dat het elk moment mis kan gaan (vandaar dat ik deze topic startte)

    Ik heb gemerkt dat ik niet blij kan doen en niet kan hopen en fantaseren, omdat ik bang ben dat ik mijzelf weer pijn laat doen. Maar aan de andere kant hoop ik zo dat ik een beetje meer blij mag zijn en het allemaal iets werkelijker wordt na een goede echo.

    Toch allemaal hartelijk bedankt voor al jullie antwoorden!!
     
  4. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Stralend Ik zie in je onderschrift dat je eerder een miskraam hebt gehad en dan is het niet meer dan logisch dat je jezelf in bescherming neemt en niet meteen op een roze wolk zit. Ik denk dat dit wel normaal is, je staat er minder onbevangen in. Als wij weer zwanger mogen worden, dan durf ik ook echt niet te dromen en vooruit te denken totdat we de 12 weken ver voorbij zijn of totdat de 20 weken-echo ook goed is.

    Maar aan de andere kant kun je ook niet constant denken dat het misschien nog fout zal gaan, hoe moeilijk dat ook is. Probeer ook een klein beetje te genieten van het feit dat je nu verder bent gekomen dan de vorige keer en dat alles er tot nu toe prima uitziet. De kans op een miskraam is nog maar heel erg klein, probeer die gedachte vast te houden.

    Succes verder!
     
  5. sim1612

    sim1612 Bekend lid

    10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Ik heb met 8 weken ook een echo gehad waarbij het hartje goed klopte! En dat is een hele geruststellig. En mij is toen ook verteld dat als er eenmaal een goede hartaktie te zien, de kans op een miskraam afneemt.
    Ik heb 2 MK gehad en daarom had ik ook een vroege echo......Er viel echt een last van mijn schouders toen ik het kleine frummeltje zag en dat het hartje klopte! Na deze echo was ik zeker een stuk zekerde over de zwangerschap en was ook voor het eerst echt blij met alles en kon toen pas ook echt genieten.
    Toch blijf je altijd je zorgen maken tijdens de zwangerschap, dat is denk ik normaal.
    Ik wens jou heel veel succes met de echo.....en als het hartje klopt, ga er van genieten en maak je dan niet meer te veel zorgen!!
     
  6. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hey meiden, ik heb ondertussen mijn eerste echo gehad. Alles was goed en het hartje klopte! Het was heel mooi en apart om te zien. Gelukkig heeft het me, zoals sim1612 zegt, een heel stuk zekerder over deze zwangerschap gemaakt. Het begint eindelijk een stukje werkelijk te worden.
     
  7. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Wat fijn!!! Gefeliciteerd & geniet ervan!
     
  8. sim1612

    sim1612 Bekend lid

    10 jul 2009
    536
    0
    0
    overijssel
    Super!! Wat een lekker gevoel hè, dat alles goed is??!!! ;)
    En nu genieten!!
     

Deel Deze Pagina