Goedendag, Ik heb even een brandende vraag.. Ik ben nu 9 weken 4 dagen zwanger en heb met 6 weken ons kindje gezien op de echo mét kloppend hartje, heel kort ivm de korte zwangerschap. Het was een mooie, krachtige hartslag aldus verloskundige. Met 8 weken hebben we de baby weer gezien én gehoord ook met een mooie hartslag. Dit bij prenatale screenings centrum, ook deze mevrouw gaf aan dat het mooie krachtige hartslag was. Beide echo's ivm bloedverlies, wat nu gelukkig gestopt is. Toch blijf ik mij heel erg zorgen maken of het wel goed gaat... Uiteraard is er altijd een kans dat het mis gaat, dat weet ik door familie omstandigheden maar al te goed... Maar is het nu zo dat na een kloppend hartje de kans op miskraam daadwerkelijk afneemt? Ik hoop spoedig antwoord te krijgen Dank jullie wel!!
Hoi Karretje87, hartactie ná 8 weken verkleint de kans op een miskraam. Ik weet niet precies de percentages, maar dat is in ieder geval heel gunstig. En verder blijft het inderdaad duimen draaien en een beetje vertrouwen in de natuur hebben. De kans is het grootste dat het goed blijft gaan. Groeten Brigitte