Medicatie ADHD uit je lichaam en tegen allergie vitamines

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door SuusD, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Hoi

Ik wil in april graag zwanger worden maar wel zo gezond mogelijk
    hierbij een aantal vragen:

-Nu heb ik ADHD en ik slik dexamfetamine nu vroeg ik mij af hoe lang het duurt voordat dat volledig uit je lichaam/systeem is?

-Hoe lang duurt dat bij de pil?

-Is er een bepaalde vitamine/stof die ik kan gaan slikken zodat mijn kind minder kans heeft op ADHD?

-Verder is mijn vriend allergisch voor katten en is hij er een groot gedeelte overheen gegroeit word mijn kind ook allergisch?
    (ik heb 3 katten thuis hou alles erg schoon)
    en kan ik hiervoor een bepaalde vitamine/stof die gaan slikken zodat mijn kind minder kans heeft op deze allergie

-Mijn vriend heeft ook eczeem is daar iets tegen te doen zodat mijn kind het niet krijgt

Het zijn heel wat vragen maar het is fijn om duidelijkheid te krijgen :)

2. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    we hebben besloten in juni te gaan voor onze eerste niet in april ik dacht pas het even aab

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi SuusD,

het is altijd verstandig om zwangerschapsvitamines te slikken bij kinderwens. Daarin zit wat je als zwangere vrouw (of bij kinderwens) nodig hebt om zo goed mogelijk te starten bij een zwangerschap. Er is naar mijn weten iets extra's wat je kunt slikken om te voorkomen dat het kindje ADHD krijgt; dat is afwachten geblazen. Ook tegen allergieën kun je niets slikken, maar het is wel degelijk raadzaam om borstvoeding te geven; dat verlaagt echt de kans op eczeem en allergieën!
    Het ontpillen duurt ongeveer een half jaar, maar er zijn genoeg vrouwen die ín die periode al zwanger worden. Hoe lang het duurt voor de andere medicatie uit je lijf is, weet ik niet.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina