Ervaringen met Rhesus c negatief

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door LiseTes, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Hoi allemaal,
    ik ben eigenlijk op zoek naar mensen met ervaringen met Rhesus c negatief zijn.
    De bloedgroep van mij is verder O+ dus dat zat wel goed.
    De theoretische achtergrond snap ik maar lees overal dat er een kleine kans is dat die rhesus c negatief toch nog problemen oplevert en hier ben ik benieuwd naar.

2. tipje2

tipje2 Actief lid

17 nov 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, zoonlief bleek dezelfde bloedgroep te hebben dus dan geeft het geen problemen. Nu zwanger van de tweede en nu dus weer rond 27e week bloedprikken wat de bloedgroep van deze baby is. Als het anders blijkt te zijn krijg je een prik in je bil of been. Niet druk om maken hoor is echt niet nodig :) misschien heb je wat aan deze link het was voor mij duidelijk
    Rhesus]Rhesus negatief negatief

3. tipje2

tipje2 Actief lid

17 nov 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ik zie nu C negatief erbij staan daar heb ik geen ervaring mee sorry

4. aninaja

aninaja Niet meer actief

Ik heb volgens mij B negatief of C.. Maar ik maak me er helemaal niet druk om, me moeder heeft het ook.
    Ik moet volgende week maandag bloedprikken.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb ook rhesus c. Moest met 27 weken bloedprikken, maar alles was goed. Ze kijken dan of er antistoffen aanwezig zijn.
    Hoe het is als er wel antistoffen zijn weet ik niet.

6. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    ok ja ik moet ook bloedprikken met 27 weken niet zo zeer druk maken maar meer nieuwsgierigheid wat het in houd

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben ook rhesus c negatief en als je antistoffen aanmaakt krijg je een injectie met 30 weken en na de bevalling. Heb gisteren gehoord dat de baby ook rhesus negatief is, dus dan is er niets aan de hand.

8. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb zelf A negatief en zl heeft een positieve bloedgroep (waarschijnlijk B positief wat ml waarschijnlijk heeft maar hij weet niet zeker) ik kreeg met 27 weken een prik en na de bevalling nog een. Heb me er geen minuut zorgen om gemaakt.

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ook hier lees ik weer de fout (Nijntje, Elliepellie): als je rhesus c negatief bent en antistoffen maakt, dan is er GEEN injectie!!!
    Dit betreft rhesus D!
    Antistoffen tegen rhesus c geven amper ooit problemen. Pasgeboren die hier op jaarbasis daadwerkelijk problemen door krijgen zijn op 1 hand (letterlijk) te tellen.
    Geen zorgen maken! Mocht je antistoffen aanmaken, dan word je enkel wat beter in de gaten gehouden.
    Het stelt weinig voor.

10. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb samen met mijn kindjes een vergelijkbare ziekte waar ook geen spuit voor is. Ik krijg hier infusen en prednison voor. Bij mij is dit al vanaf 4 weken een problem maar bij jou dus blijkbaar niet. Ik denk dat ze regelmatig bloed zullen prikken op antistoffen en mochten deze omstaan behandeling geven.

11. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Eens!

Zie link dames;

Bloedgroep Rhesus c-negatief - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

12. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 2x resusC gehad. Ze prikken dan een keer extra bloed. Het enige "gevaar" is als je je buik hard stoot, dan moet je meteen contact opnemen en is er een ander protocol dan bij andere zwangeren (wat dat inhoudt, geen idee, nooit meegemaakt.)
    Over resusC is niet echt veel bekend, staat nog een beetje in de kinderschoenen...

13. LiseTes

LiseTes Actief lid

25 jun 2015
    273
    0
    0
    Nee merk idd dat er weinig bekend is.
    Extra in de gaten gehouden wordt ik al ivm met medische indicatie en medicatie.
    Buik stoten heb ik idd al een keer gehad en mocht idd meteen komen.

14. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Hier ook rhesus c negatief. Er is verder geen prik of wat ook voor. Verder is het zo dat hier pas sinds 2011 op gecontroleerd wordt. Hiervoor gebeurde dat nooit. Mijn verloskundige vertelde dat sinds ze controleren, ze nog nooit mee heeft gemaakt dat iemand hier problemen mee kreeg.

15. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    O pardon....verkeerd gelezen.....

16. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38

Dit inderdaad, dus geen zorgen!

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Oh... dit is wat de VK mij vertelde :$ Moest deze week terug komen voor het geval ik die injectie moest krijgen. Slecht zeg...

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het klinkt heel raar, maar veel vk's hebben zelf ook geen benul van wat dat nu is dat rhesus c.
    Vind ik zelf echt heel slecht. Door de jaren heen op dit forum heb ik al zo veel verhalen gelezen van dames die verkeerd zijn voorgelicht...

MinnieM vindt dit leuk.
  19. Wiesje2408

12 dec 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook bij mijn vorige zwangerschap een rhesus kindje. Ik maakte mij daar toen ook druk om, ik heb een fobie voor prikken. ... het is mij heel erg meegevallen tijdens de zwangerschap een prik gehad en na de bevalling (die kan ik mij niet eens meer herinneren )

20. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Waarom dan alle zwangeren hierop laten testen?

Ik vraag me af; Hoeveel zwangeren zullen hierdoor, door deze test die sinds 2011 aan alle zwangere vrouwen wordt aangeboden, onnodig (tijdelijk) ongerust gemaakt worden en wat voor invloed heeft deze ongerustheid op het beloop van de zwangerschap?

Weegt deze test met mogelijke onnodige ongerustheid op tegen het handjevol wat in Nederland op jaar basis problemen krijgt?

Deel Deze Pagina