schoppen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door proekie, 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proekie

proekie Lid

17 mei 2007
    27
    0
    0
    Hallo

Ik heb een vraagje
    Ik ben nu 28 weken zwanger van de eerste
    Omdat ik de placenta aan de voorkant draag voelde ik de baby pas met 24 weken schoppen. Maar nu lijkt het of ze steeds minder schopt.
    Ik voelde normaal eigenlijk zo goed als de hele dag de baby schoppen maar nu nog maar af en toe. Is dit normaal?
    Ik heb ook nog een vraag over de echo.
    Toen de gynaecoloog alles aan het opmeten was vorige week toen zag ik dat het hoofdje en beentje gelijk waren aan 30 weken maar het buikje aan 31,6 weken. Later drong het eigenlijk pas tot me door en heb vergeten te vragen of dit normaal was dat het buikje zo dik was.
    Weet iemand of dit zo hoort.

groetjes Annemarie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hOi annemarie,

Ja het kan zijn dat je bewegingen anders gaat voelen dit komt omdat het kindje anders kan zijn gaan liggen. Daardoor trapt het bijvoorbeeld naar je rug en niet meer naar je buik. Geen probleem!
    Je kindje is lekker aan het groeien de metingen zijn goed! Het buikje kan wat groter zijn/lijken dit kan te maken hebben met dat het kindje net heeft gegeten en zijn/haar maagje gevuld is. Prima!

Imke

Deel Deze Pagina