Beste allemaal, Op 10 augustus heb ik mijn Mirena laten verwijderen omdat wij graag een tweede kindje willen. Een paar dagen daarna heb ik licht bloedverlies gehad. Het was wel helder rood bloed, dus geen oud bloed. Maar ik weet niet of dit een menstruatie was. Daarna heb ik nog niet weer bloedverlies gehad, alleen flinke buikkrampen gisteren. Mijn vraag is nu hoe lang het bij andere meiden duurden voordat ze hun eerste menstruatie hadden na het verwijderen van de Mirena? Reacties en tips van harte welkom! xx
Het was 23 dagen na het verwijderen, en 26 na een pietsje bloedverlies en krampjes die ik opeens daarvoor had gehad- ik was begonnen met Etos Zw worden en was daarvoor met Mirena nooit ongesteld. Ik heb de eerste mens afgewacht omdat ik anders geen idee van mijn cyclus had, vond het wel een prettig idee. Daarna 2 keer vrij regelmatig meteen en raak. succes
Hier tijdends de mirena geen menstruaties gehad (bijna 2 jaar), week voor het verwijderen menstruatie,...dat was 1 mei en op 7 mei mirena verwijderd. 28 mei weer menstruatie, had dus gelijk weer een normale cyclus(ongeveer 28 dagen)
Tijdens de Mirena werd ik niet ongesteld. Na het verwijderen ervan duurde het 59 dagen voordat ik weer voor het eerst ongesteld werd. Volgens de huisarts is het net als met de pil en moet je eerst 'ont-mirena-en'. Succes met kindjes maken!
Ik heb 24 juni mijn spiraal laten verwijderen, werd 26 juni ongi, gelijk 7 dagen lang en heftig, wat ik tijdens het dragen van het spiraal nooit had gehad, 2 aug weer ongi geworden en ook weer 7 dagen lang Dus nu moet ik als het goed is 30 aug weer ongi worden of testen