onderbuik pijn...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bar, 10 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Ik heb nu ongeveer sinds een week erge pijn in mijn onderbuik. Echt een soort van steken. Het is moeilijk uit te leggen. Als ik de druk geef om te plassen of wat anders voel ik dat ook in mijn onderbuik. Blaasontsteking is het niet.
    Meestal heb ik het ook eind van de dag.
    Als ik zit gaat het wel, als ik lig voel ik het eventjes en later niet meer maar als ik gezeten heb en opsta voel ik het echt heel erg of als ik sta of loop.
    Ik heb een extra echo gehad en alles was helemaal goed. Maar waar kan die pijn vandaan komen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik denk dat je last hebt van bandenpijn, die voel je als steken onderin de buik. De baarmoeder groeit en hij hangt aan banden waar dan rek op komt te staan. Dit kan geen kwaad, het is alleen een vervelend gevoel. Dat je meer last hebt aan het eind van de dag, komt omdat je dan ook vermoeider bent.
    Geen zorgen dus. Het gaat meestal weer over, maar komt verschilende keren in de zwangerschap weer een poosje terug, tijdens groeispurts.

Mirjam

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    dank je wel, zo'n vermoeden had ik al maar ja ik dacht dat het daar nog te vroeg voor was.
    Ik heb ook last van niet goed naar de wc kunnen...
    kan dat ook een deel van die pijn veroorzaken??

4. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ik heb de pijn nu continu. het ene moment iets meer en het andere wat minder..
    is dit echt normaal??
    ik moet de 28ste weer naar mijn vk en zal het daar ook even voorleggen..
    maar het is zo vervelend...

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bar,

ja dat kan echt voorkomen. Neem een warm bad of leg er iets warms tegenaan. Neem eventueel paracetamol en ga lekker vroeg slapen.

Mirjam

6. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    oke dank je wel..
    Als ik geen wekker zet slaap ik gewoon tot 12uur elke dag en dan ben ik nog niet uitgeslapen.. hihi
    maar bedankt voor je antwoord.. zal er een kruik tegen aan leggen.

Deel Deze Pagina