Constant harde buik, wat werkt.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sparky, 25 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn buik is de laatste tijd bijna altijd hard.. ook als ik uren op de bank lig ofzo. Wat helpt bij jullie om de buik meer ontspannen te krijgen?

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier ook heel veel last van gehad en alleen een warme kruik of hittepetit werkt hier redelijk als ik er last van heb. Dat al geprobeerd?

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier ook last van. Voelt niet keihard maar wel heel stevig en gespannen. Bij mij een combi van mn darmen en te weinig drinken. Helaas ook al last gehad van het indalen (wat dan wel weer fijn is als de kleine vast ligt). Mijn vk zegt dat doordat het de 3e is en ik klein en slank ben mn baarmoeder sneller reageert op de bewegingen van de kleine.
    Ik ga als het kan lekker met mn voetjes omhoog op de bank zitten of op mn linker zij liggen. Het liefst lekker op bed, maar dat gaat alleen als de andere kids er niet zijn of mn man thuis is.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Kruik heb ik als enige nog niet geprobeerd, weet niet meer waar hij ligt maar weet zeker dat ik hem ergens moet hebben.
    Voor de rest helpt niks. Soms is hij spontaan weer even zacht, maar niet voor lang. Vermoed zelf dat het vooral door ruimtegebrek is van de kleine. Maak mij er ook geen zorgen om, maar voelt gewoon vervelend. Morgen toch de kruik maar eens opzoeken.

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Anders een lege fles vullen met warm water

6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik weet niet wat je allemaal al hebt geprobeerd, maar bij mij werkte op de linkerzij liggen, warme pittenzak, warme douche en ontspannings- en ademhalingsoefeningen. Soms ook juist van houding wisselen, even wat lopen of zelfs naar de wc gaan. Als ik echt veel last en zelfs pijn had dan nam ik twee paracetamol voor het slapen gaan. Dat hielp dan ook om te ontspannen.

7. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Bij mij hielp maar 1 manier van ademen, van de yoga en dat moest ik dan ook lang volhouden. Dat was inademen en dan hardop aaaaaaaaaaaah uitademen :)
    Vervelend is het he! In bad gaan hielp ook nog wel eens... Maar lang niet altijd :(

8. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hier ook regelmatig gehad bij een groeispurt van de kleine en mijn buik. Bij mij helpt een bad heel goed. Daar wordt mijn buik dan terug zacht van. Verder inderdaad pittenzak of kruik.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Bad heb ik niet. Douche werkt niet helaas. Op mijn zij liggen ook niet. Ontspannen voor zover ik dat kan werkt ook niet. Maar de kruik ga ik vandaag eens proberen. Dat zal toch haast wel moeten werken toch?

10. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik heb daar nu aan het einde ook last van, voelt heel oncomfortabel en niet prettig. Bij mij helpt liggen een beetje en douchen maar dan wel zittend op een kruk.
    Denk ook dat het te maken heeft met de weinige ruimte die er nog is in de buik...

Deel Deze Pagina