Ik heb vanmorgen om half 7 een bolletje utrogestan ingebracht. Nu moest ik om 7.10 heel erg nodig naar de wc en heb toen ook geplast. Dat betekent dus dat de utro er nu uit is? Kan dit kwaad? Meestal wacht ik een uur voordat ik naar de wc ga maar had er nu niet aan gedaxht. En mn darmen waren van slag.
Voelde je dat die eruit kwam dan? Zag je het bolletje in de wc? Zo ja: nieuwe inbrengen. Zo nee: dikke kans dat die er nog in zit.
Je poept en plast toch niet met je vagina? Of heb je geperst Denk als je niks hebt zien liggen hij er nog in zit. Misschien even je afscheiding in de gaten houden. Die bolletjes kunnen er een behoorlijke smeerboel van maken. Als dat er niet is dan ben je hem misschien toch verloren.
Ik heb dat ook eens gehad hij was blijven zitten. Paar uur later moest ik weer plassen en had ik weer van die witte bonkjes in het toilet. Laatst nog nagevraagd in het ziekenhuis en ze vertelde dat die dingen snel oplossen. Groetjes!
Nee ik niet, jij wel mi?! Maar je perst toch wel een beetje. Ik wel iig. Net naar de wc geweest en afscheidig van dr bolletjes.
Geen zorgen dat blijft wel zitten en pers je er niet gelijk uit hoor. Ik tenminste niet. Ga vaker direkt erna naar de toilet maar nooit compleet bolletje verloren.
Je kunt Utrogestan niet uitplassen, aangezien je ze niet in je urinebuis duwt. En de bolletjes gaan door de warmte van je lichaam meteen open, waarbij de binnenkant heel snel in je bloed opgenomen wordt. Hier mocht ik overigens meteen stoppen met de Utrogestan toen ik zwanger was, dus alles wat je neemt is al extra. En het zal heus niet om dat ene bolletje mis gaan, zou je het wel verloren hebben (wat in mijn ogen niet kan).
Haha Shally, ik weet niet hoe jouw riolering is aangelegd Maar als je er afscheiding van hebt zou hij er nog wel inzitten. Ik heb ze zelf tot 12 weken gebruikt. Mocht eigenlijk meteen stoppen na de posi test maar voelde niet fijn. Dus uitgelegd en mocht ze doorgebruiken voor mijn eigen gemoedsrust. Gefeliciteerd nog neem aan dat je zwanger bent daar je hier je vraag stelt?
Ja klopt, ben pril zwanger en de eerste keer sinds ik utrogestan gebruik. Ik moet sowieso doorgaan met utrogestan tot ik een goede echo heb gehad.
Nou ik kan het me wel voorstellen hoor dat je denkt dat eruit gaat als je direct na inbrengen op de wc gaat zitten. Ik verlies tijdens het plassen regelmatig afscheiding uit mn vagina dus snap je helemaal Ik moet dit gebruiken tot week 36 van mijn zwangerschap tegen risico op vroeggeboorte. Groetjes!
Hallo dames, Mag ik jullie ook even een vraag stellen ivm Utrogestan? Ik ben ongeveer 2 jaar aan't proberen voor een eerste kindje. Ik heb na na de vierde IUI utrobolletjes moeten inbrengen (3 keer per dag). Ik temperatuur na de IUI normaal ook altijd om zeker te zijn of er wel een eisprong plaatsgevonden heeft. Dit temperaturen is misschien geen goed idee met utro. Ik heb gisteren en eergisteren negatief getest (dag 15 na IUI). Dus ik ben gestopt gisterenmiddag met de utro. Vanmorgen was mijn temp ineens nog hoger dan anders (terwijl ik gisterenavond en vanmorgen geen bolletje meer ingebracht heb). Mijn temp was terwijl ik utro nam meestal 36,8. Nu plots 37°! Aangezien mijn test neg was, heb ik gisteren op het trouwfeest wel wat cava gedronken... Ik hoop dus dat ik niks verkeerd gedaan heb. Stel dat ik toch zwanger zou zijn... Weten jullie hoe lang je temp hoog blijft na het stoppen met utro? Alvast heeeel erg bedankt voor jullie antwoord! Liefs, lena
Hi Lena, Nee ik zou niet weten hoe het zit met utro en temperatuur. Wel weet ik dat je temp stijgt na je eisprong. Ik denk dat je even moet afwachten wat je temperatuur verder doet. Wat betreft die cava meid dat kan echt geen kwaad een keertje zeker niet als je negatief hebt getest. Zodra je een positieve test in handen hebt (gun het je zo!) moet je je gaan houden aan de voedingsvoorschriften voor zwangeren Als je twijfelt wat je moet doen kun je ook gewoon met je gynaecoloog bellen. succes! Liefs!