Heb weer even een vraagje...het is m´n 1e ronde dus ik zit nog vol met twijfels. Sorry... Ik heb gisteren en eergisteren een positieve ovulatietest gehad. Vandaag was hij negatief. Ook heb ik 4 dagen vruchtbaar slijm, beetje buikpijn en gevoelige borsten gehad. Vandaag is alles over, maar m´n temperatuur is nog steeds laag (vandaag zelfs weer een beetje lager als gisteren). Stel dat de temperatuur laag blijft, kan ik dan toch een ovulatie hebben gehad? Of met andere woorden; kan je positief testen en toch geen ovulatie hebben? Ik wacht echt met smart op een hogere temp... We hebben nog wel zo ons best gedaan de afgelopen dagen....
Hey meid, Ik weet bijna zeker dat je morgen een hogere temperatuur hebt. Waarschijnlijk is vandaag je eisprong geweest, omdat je ovu test gisteren ook nog positief was. Bij mij was mijn eisprong op de dag dat mijn ovu testje negatief werd (zie album). De dag erna ging mijn temp dus omhoog. LIefs
dank je Bright, je hebt me wel een beetje gerust gesteld. Ik dacht dat je ovulatie altijd plaatsvindt na je eerste positieve test en dat de dag daarna je temperatuur omhoog ging. Dus verwachtte ik gisteren m´n ei en vandaag m´n temperatuurstijging. Niet dus. Maar als je positief test, is het dan zeker dat je ook ovuleert? Kan het niet zo zijn dat je LH-hormoon stijgt als waarschuwing dat de eisprong eraan komt, maar dat het ei toch gewoon blijft zitten waar hij zit en je dus geen eisprong hebt en je temperatuur dus ook niet stijgt...? Of zit ik me nu weer dingen in m´n hoofd te halen?
Hmm dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Volgens mij is het zo dat als je ei blijft zitten waar ie zit, dat je dan nog steeds positieve ovu testen zou hebben. Temperatuur stijging is geloof ik de duidelijkste bevestiging dat je je ei hebt gehad. Je ovulatie vindt plaats binnen 24 tot 48 uur na een positieve ovu test. Dus als je eergisteren voor het eerst positief hebt getest kan je ei dus vandaag zijn geweest. Wacht morgen maar af, weet zeker dat je temp stijgt Liefs
Ja en ik weet dat Bright gelijk heeft , was bij mij idem dito...zat ook in de stress omdat ik mijn ei kwijt was maar alles is goed gekomen. De dag na mijn nega ovu-test ging mijn temp omhoog
Gelukkig maar! Dan zou het dus inderdaad morgen moeten gebeuren. Ik heb de afgelopen dagen allerlei "dingen" gevoeld en gezien (buikpijn, gevoelige borsten, vruchtbaar slijm, 2 positieve testen, e.d.) en vandaag is dat allemaal ineens weg! Vandaar dat ik vandaag ook een hogere temp verwachtte. Maar ik wacht "rustig" af! Wat ik vandaag wel heb en voorgaande dagen niet is rommelende darmen en winderigheid . Kan ook komen door iets dat ik gegeten heb hoor.
Ja was bij mij ook, ineens was er even niks (ik in paniek ) Ik had ook 2 dagen posi-ovutesten en toen 1 dag niet maar ook geen temp-verhoging maar de dag daarop was temp wel omhoog. Enne haha ja, rommelige darmen en scheetjes..poeh ik stink gelukkig niet want dan werd mijn omgeving denk ik ook niet vrolijk... Liefs!