Klopt de tekst van dit gedichtje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Saar22, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik vind het een mooi gedichtje zoals het was, alleen ik vind ook de 3e regel niet lekker lopen.

Ik zou hier persoonlijk dan dit van maken:

Heer, wilt U Uw handen vouwen
    om dit kleine kindje heen
    en ons daar dan mee verzekeren
    "Ik laat dit kindje nooit alleen"

Maar ik vind de versie van Janna ook heel mooi.

Verzekeren of beloven maakt mij niet zoveel uit, vind ik allebei goed kunnen.
    Succes!

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik weet het niet meer:). Het probleem wat ik had toen ik het gedichtje vond was dat ik het meer 2 zinnen vind, maar het aan elkaar is geplakt en de zin dus te lang is... Dit probleem blijft eigenlijk bestaan wat er nu ook met het gedichtje is gedaan.
    Bij onze dochter hadden we dit gedichtje:

Je bent voor ons een gift van God,
    waardevol en klein.
    Wij weten dat waar jij ook gaat,
    Hij altijd bij jou zal zijn.

Deze loopt tenminste goed. Misschien anders maar een ander gedichtje zoeken, maar ja deze past helemaal bij onze wensen verder...

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    om dit kleine kindje heen
    en ons daar dan mee verzekeren
    "Ik laat dit kindje nooit alleen"

wie is ik? jij of onze lieve heer?
    Want in het geval van dat je daar onze lieve heer mee bedoelt vind ik het niet kloppen. je hebt het eerst over hem in u vorm en dan ineens in ik vorm. Staat raar. Ik zou zeggen dat je ons kindje nooit alleen laat.

4. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Daar wordt God mee bedoeld ja. Daarom staat Ik ook met een hoofdletter. Ik vind zelf dat niet het probleem. Ik zit meer met de 2 zinnen misschien. Ik weet het ook even niet meer. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

om dit kleine kindje heen.
    Wilt U ons daarmee verzekeren:
    "Ik laat dit kindje nooit alleen".

Dit is de enige manier waarop'ie uit 2 zinnen bestaat, maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind. Sjonge wat een gedoe is dit zeg.

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind dat wel heel duidelijk hoor! Het blijkt uit:
    - de aanhalingstekens
    - de hoofdletter I
    - de context

@ts: Ik heb persoonlijk geen moeite met het feit dat het eigenlijk twee lange zinnen en het feit dat de derde regel start met het voegwoord "en". Voor gewone tekst is dat inderdaad niet mooi, maar in gedichten en liederen zie je het veel vaker. Het past bij die stijl. (Sterker nog: ik hem hem al opgeslagen als inspiratie voor het geval er hier een tweede kindje mag komen... ;))

Wat jouw nieuwe versie betreft: Daarbij loopt het metrum van de laatste twee regels weer in de soep. Vooral bij de vierde regel vind ik dat echt storend. Ik vind de versie die ik in mijn eerdere post schreef de beste oplossing die ik tot nu toe gelezen heb in dit topic, maar misschien komt er nog iemand met een andere briljante oplossing!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Oké, dus het 'mag' tekstueel gezien wel dus in een gedichtje. Ik ga de versies nog maar weer eens naast elkaar leggen. Manlief vond de 5 regels toch ook weer niet zo mooi. Dit is al een hele bevalling haha.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Of zo:

om dit kleine kindje heen.
    En ons daarmee verzekeren:
    U laat haar nooit alleen. (of hem :))

9. Saar22

Saar22 Niet meer actief

De keuze is nu hierop gevallen. En dan het wordt hem/haar. Nog 1 vraag: moet er geen : (dubbele punt) na verzekeren. De spellingcontrole geeft het aan en ik ga er door twijfelen.

10. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou geen dubbele punt gebruiken en in plaats van hem/haar de naam van je kindje zetten.

Deel Deze Pagina