Fontanel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brussie, 17 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hoi,

Ik zit hier in huis (weer) met een vraag die ik niet beantwoord krijg.
    Ik heb zat problemen met mijn dochter (inmiddels 2) gehad, ook met uitdroging in de eerste weken van haar leven. Haar fontanel was mega ingezakt (dronk overigens misschien 50 cc per dag met moeite toen ze een week was). De reden dat haar fontanel was ingezakt was mij duidelijk. Het meisje is nu gezond dus hoef ik me daar geen zorgen meer om te maken.

Mijn zoontje drinkt voorbeeldig (6 à 7 keer 100cc) en heeft volle piesbroeken bij elke poetsbeurt (dus bij elke voeding). Hij heeft de standaard darmkrampen en poept weinig (borstvoeding). Vandaag was hij aan 't spugen (doet hij ook wel eens maar geen golven) en ik aai hem over zijn bolletje. Ik voel in een keer dat zijn fontanel is ingezakt. Hoe kan dat nou weer? Moet ik me nou zorgen maken? Ik aai hem heel vaak over zijn bolletje dus weet wel degelijk of 't fontanelletje wel of niet is ingezakt..

Wie kan mij antwoord geven?

2. Minime

Minime Actief lid

29 jul 2005
    120
    0
    0
    Salesadministrator
    Schiedam
    Zou je deze vraag niet bij de verloskundige of kraamverzorgster plaatsen? Krijg je denk ik een veel adequater antwoord

Denk dat dat je meer zal helpen dan hier en daar een losse fladder...

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik voel hier ook dat de fontanel is ingezakt. Ik voel het altijd zo, dus mischien is het (hier) wel normaal. Hier idd ook veel dikke plasluiers, goede poepluiers en een helder kindje.

Maar als je je echt zorgen maakt dat moet je gewoon even contact opnemen met het cb of je huisarts.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik voel hier ook dat de fontanel is ingezakt. Ik voel het altijd zo, dus mischien is het (hier) wel normaal. Hier idd ook veel dikke plasluiers, goede poepluiers en een helder kindje.

Maar als je je echt zorgen maakt dat moet je gewoon even contact opnemen met het cb of je huisarts.

5. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook ik maakte me hier zorgen om bij onze vent en heb de vraag aan de verloskundige gesteld
    (toen ik daar was na 6 weken.)
    zij vertelde mij dat als het goed was en dat als hij goed drinkt( dus voldoende vocht binnen krijgt)
    ik me geen zorgen hoefde te maken.
    dat dit gewoon hoort.
    maar als het je niet lekker zit zal ik het gewoon even na laten kijken.

succes!

groetjes susanne

6. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Als je ze rechtop heb dan is het fontanel idd iets ingezakt, maar zodra je ze weer neerlegt dan voel je dat niet meer als het goed is.

Ik ga morgen trouwens met Jørre naar de HA want hij heeft bijna geen fontanel. Laat er maar is naar kijken.

Deel Deze Pagina