Vannacht heb ik nogal veel wakker gelegen, omdat mijn man nogal vreemde geluiden maakte in zijn slaap. Het was niet echt snurken, ja dat doet ie ook soms, maar niet voortdurend achter elkaar. Nee, dit leek wel een soort bromgeluid, bij het uitademen. Ik vertelde het hem vanmorgen en hij wist van niks. Hij voelde zich ook prima. Dit was de eerste nacht dat hij die geluiden maakte. Weet iemand wat dit kan zijn?
Ik zou mij er niet al te druk over maken, mijn vrouw zegt ook wel eens dat ik rare geluiden maak in mijn slaap maar zolang je man niet regelmatig stop met ademen (slaapapneu) zou ik mij niet al te druk maken.
Ik zou dit juist wel even overleggen met de huisarts. Dan kun je gewoon bellen en vragen of je ermee moet komen better safe than sorry
Nou zolang de ademhaling niet stopt voor een aantal seconde zou ik nou niet meteen aan de bel hangen. Misschien zat er iets dwars in zijn neus of keel waardoor het anders klonk dan anders.
Nee, hij stopte niet met ademen, dus een slaapapneu kan het niet zijn. Ook het happen naar adem heeft ie niet. Ik denk dat ik komende nacht maar weer aankijk (aanhoor ) en anders bel ik idd de huisarts. Misschien is het ook wel een onbewuste spanning wat hij uit in zijn slaap of zo, voor de grote gebeurtenis die wij over een paar weken gaan meemaken: het krijgen van een kindje?
wat wil je dat de ha er aan gaat doen dan??? Zolang hij geen rare dingen doet zoals blauw aanlopen dan doet je ha hier toch ook niets aan....
Nee, ik zou ook niet weten wat. Maar misschien kan hij me wel geruststellen en zeggen wat hij denkt wat het is. Dan weet ik dat ook weer... Eerst de volgende nacht eens afwachten. Misschien is het dan wel over, hopelijk...
Mijn man maakt iedere nacht rare geluiden Voornamelijk van het zagende soort... maar ik snap je wel een beetje hoor, soms dan lijkt het wel eens dat mijn man heel kort ademt. Als ik het hoor, dan geef ik 'm meestal een duw om hem 'eruit' te krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik moet zeggen, hij is sinds 3 weken drastisch zijn roken gaan minderen (van ruim 2 pakjes naar misschien 5 a 6 sigaretten per dag), en heeft ie het ook minder ....
idd rookt hij? of is hij verkouden dan snurkt/maakt mijn man ook veel meer herrie! of idd misschien onbewuste spanning, zolang hij smorgens als hij wakker word wel uitgerust is is er denk ik niets ergs aan!
Oh vreselijk Suzy.Gelukkig is het bij mijn man niet zo extreem. Nee mijn man rookt niet. Dus daar kan het niet aan liggen. Aan verkoudheid had ik nog niet gedacht, maar hij heeft inderdaad een beetje last van zijn keel. Maar het zijn wel echt geluiden die hij nog nooit eerder heeft gemaakt, dus ook niet bij eerdere verkoudheden.
Tja zolang je man overdag niet extreem moe is of hoofdpijn heeft en hij geen apneu heeft lijkt het mij dat er weinig aan de hand is. Is je man miss stevig of dik? Slaapt hij op zijn rug? Slaapt hij altijd erg diep? Slaapt hij wel voldoende? Allemaal factoren die er mee te maken kunnen hebben. Het lijkt mij dat er vrij weinig aan de hand is. Ws zal de ha dat ook zeggen. Wil je echt weten wat het is? Dan zal het vaker moeten voorkomen en dan kan hij eventueel op worden genomen in een slaapkliniek ter opservatie!
Mijn man is niet dik. Slaapt ook niet op zijn rug maar op zijn rechterzij. Last van hoofdpijn en vermoeidheid overdag heeft hij wel, niet elke dag maar soms wel. Hij is nog steeds herstellende van depressieve klachten en overspannenheid. (Na het overlijden van onze *dochter).
mijn man is kampioen rare geluiden maken snachts... smakken, knorren, brommen, mjam mjam mjam zeggen in zn slaap, heel diep ademen en dan klinkt het of ie door een snorkel ademt, bij verkoudheid snurken... soms wordt ik er knetter van en meneer heeft heerlijk geslapen en ik sta brak op... Merk overigens wel een link tussen werkdrukte en de herrie...
Ja, idd, heel bekend. hele verhalen komen er soms uit bij hem. Soms is dat best grappig Maar idd, ik zie ook wel een link tussen stress en de mate van onrust en geluid naast me 's nachts ...
Die van mij kan er ook wat van.... Hij maakt af en toe zomaar een heel hard snurkgeluid (geen apneu trouwens, hij ligt dan gewoon ff verkeerd). Soms een soort van gierend stikgeluid (net een gierend remgeluid van een auto.) Ik schrik me dan altijd de pleuris. Zal wel een familiekwaal zijn, want mijn schoonvader schijnt dit ook te doen. Maar mijn vriend maakt niet alleen vreemde geluiden, hij schopt, praat en slaat ook in zijn slaap. Hij heeft zelfs eens gepresteerd om in zijn slaap te spugen en te fluiten.(Bij dat laatste meende ik dat de rookmelder af ging, dus maakte mijn vriend wakker, maar toen stopte dat geluid dus ook....) Je begrijpt dat wij dus in twee aparte bedden slapen en dat ik oordoppen in heb. (Waardoor ik hem nog wel hoor, maar stukken minder.)
Hihi, ik heb zelf ook altijd erg gepraat en bewogen in mijn slaap maar sinds de kinderen niet meer zo erg, af en toe praten. mijn vader schijnt ook heel erg te zijn . Toen mijn moeder zwanger van mij was droomde hij dat ie een voetbalwedstrijd aan het spelen was en heeft toen mijn moeder in haar buik geschopt, daar schrok ie weer zo van dat ie haar ook nog eens keihard in haar arm kneep waardoor ze nog weken een blauwe arm had . ik geloof dat met mij alles goed is
Als er naast mij in bed weer rare (irritante ) geluiden gemaakt worden. Dan geef ik een por of draai zn hoofd bij. Niet meteen bang zijn dat er iets raars is , je kunt je energie beter gebruiken.
Wat vreselijk hoe sommige mannen een herrie maken zo te lezen. Dan heb ik het nog aardig getroffen geloof ik... Vannacht heb ik geen gebrom meer gehoord, dus het was eenmalig dan kennelijk. Gelukkig maar.. Dan kan ik weer lekker slapen.