Klopt dit fabeltje over te vroeg bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Amelen, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Hoi Dames,

Onze baby lag tijdens de 20 weken echo met het hoofdje naar beneden. Nu heb ik gister controle gehad bij de verloskundige en lag de baby weer met het hoofdje naar beneden.

Nu heb ik van een kennis van me gehoord dat als de baby zo ligt het kan zijn dat het kindje eerder ter wereld komt .. ik ben nu bijna 6 maanden en maak me eigenlijk best druk om dit 'fabeltje'.

Met hoeveel maanden/weken heeft de baby een overlevingskans als hij/zij eerder geboren wordt?

Bedankt alvast voor het reageren.

Groetjes,
    A.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Maar het hoofdje hoort toch naar beneden?
    Niks aan de hand hoor, lijkt me de normaalste zaak van de wereld.

3. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Volgens de wet is je kindje vanaf 24 wk levensvatbaar.
    In het zk hanteren ze volgens mij 26 wk.

Maak je geen zorgen. Jouw baby blijft gewoon lekker zitten hoor.

4. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Echt waar? Dat wist ik helemaal niet ... ik dacht dat het kindje gewoon schuin hoort te liggen ofzo :(

Is ons eerste kindje en ben daarom best wel onwetend over veel dingen namelijk.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hoe bedoel je schuin?
    Kindje wordt met het hoofdje naar beneden geboren.. die komt eerst.
    Dus is prima zo toch?

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bij mij lag het hoofdje ook met de 20 weken echo naar beneden, en bij de pretecho met 25 weken ook nog. Inm. ligt die nog met hoofd naar beneden (gelukkig) maar het zegt niks of je kindje eerder komt... bij mij zit die nog in de buik ;)

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Het is een momentopname zo'n echo, waarschijnlijk ligt hij een half uur later alweer ondersteboven achterstevoren. Tot ik geloof een week of 36 (sorry, ben het nu alweer vergeten) kunnen ze nog draaien in je buik. Je baby zal echt niet 24 uur met zijn koppie naar beneden liggen.
    Ik denk dat het kul is en laat je niet onzeker maken door zo'n opmerking!

8. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Het heet natuulijk niet voor niets een fabeltje :D

Ik zou me niet al te veel zorgen maken, en nog even lekker genieten.

Groetjes

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Met de 20-weken echo lag hij met zijn hoofd naar beneden.
    Met de 3D-echo (27 weken) lag hij met zijn hoofd naar beneden.
    Rond 30 weken voelde de verloskundige hem ineens in een stuit liggen. Ik heb daarna een echo gehad in het ziekenhuis en inderdaad een onvolkomen stuitligging.
    Rond 34 weken heeft de verloskundige hem met zijn hoofd naar beneden kunnen begeleiden en lag hij sindsdien weer goed.

Hij is uiteindelijk 10 dagen overtijd geboren.

10. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties, heb hier echt veel aan

*opluchting*

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Mijn ukkie lag met 20 weken met zijn hoofd beneden en nu nog steeds en hij zit nog steeds in me buik. Dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor.

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn uk lag ook met de 20 weken echo met hoofdje naar beneden en in alle echo's die volgden ook.
    Ik beviel van hem toen ik 41 weken en 3 dagen zwanger was ;)

Dus het zegt niks over eerder bevallen

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa lag bij iedere echo met haar hoofdje naar beneden. later toen de vk het goed kon voelen lag ze ook iedere keer met haar hoofdje beneden. uiteindelijk is ze 5dagen te vroeg geboren (dus in principe keurig op tijd). volgens mij zegt het helemaal niks. geniet van je zwangerschap en maak je niet te veel zorgen. beter zo als dat je kindje in een stuit ligt, toch?
    liefs doris

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Luca heeft altijd (bij controles en echo's) met zijn hoofdje naar beneden gelegen.
    Hij is pas met 39,3 weken geboren.
    Geniet lekker van je zwangerschap en niet teveel naar anderen luisteren...ze weten het altijd beter en brengen je altijd aan het twijfelen met hun verhaaltjes ;)

15. Amelen

Amelen Lid

10 dec 2007
    90
    0
    0
    Jullie hebben allemaal gelijk, ik laat met teveel leiden door mensen die denken het beter te weten ... en ga eens genieten van mijn zwangerschap :)

16. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hehe, hier het tegenovergestelde:
    Zoonlief heeft eigenlijk altijd 'overdwars' gelegen - zelfs nog op de echo een paar minuten voordat m'n vliezen braken, 11 uur voor hij geboren werd! -, maar is wèl al met week 34+5 geboren... :)

17. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

mijne beide kindjes lagen ook al met 20 weken met hun hoofdjes naar beneden. ze allebei geboren met 39 weken

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hihi, ik maakte me met 28 weken juist een beetje druk omdat Eva nog steeds met haar hoofd naar boven lag ;). Maar een paar weken later lag ze met haar hoofd naar beneden en dat is gelukkig zo gebleven.

19. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Dit ken ik heb precies hetzelfde ons ventje ligt nog lekker met zijn hoofd omhoog. daar kan ik me op sommige momenten best ongerust over maken, maar hij heeft nog even tijd om te draaien.

20. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ons beebje ligt nog met haar voetjes naar beneden. Enerzijds vind ik het niet erg dat ze dus niet in mijn ribben ligt te schoppen, aan de andere kant is het niet prettig dat ze steeds op mijn blaas aan het watertrappelen is. Ik hoop wel dat ze nog van plan is spontaan te draaien, zodat er geen draaipoging in het ziekenhuis gedaan hoeft te worden of in het uiterste geval een keizersnee.

Deel Deze Pagina