mijn kindje kigt al vanaf 18+4 met het hoofdje naar beneden. Tenmindste bij iedere controle en pretecho's was dat het geval. Nu dus overtijd......
Cira, Eva heeft altijd met haar hoofd naar boven gelegen, maar ergens tussen de 28 en 33 weken is ze dus gedraaid. Komt vast wel goed! Maar ik was ook wel erg bang hoor, ik wilde zo graag thuis bevallen en had al besloten dat bij een stuit het een keizersnede zou worden. (gelukkig is alles precies zo gelopen zoals we hoopten) Puck, ik had meer last van trappelende voetjes in mijn blaas, dan van voetjes in mijn ribben. Eva lag er voorin mijn buik, dus ze trapte tegen het stuk buik dat uistak zeg maar. Kon er precies mijn hand op houden en dat was wel heel bijzonder. Ik hoop voor je dat ze nog gaat draaien! Ik heb weleens gehoord van iemand dat haar kindje met 36 weken nog goed draaide, dus ze heeft nog even!
Ik ben te vroeg bevallen van mijn kindje, ze lag dan wel al met de koppie schuin omlaag maar een dag voor de bevalling was nog niet eens ingedaald... dus denk dat het een fabeltje is. Wat wel tot een vroeggeboorte kan leiden is een verwaarloosde blaasontsteking... zelf weet ik de reden niet van mijn spontane bevalling. Maar je niet gek laten maken.. gewoon lekker genieten. (wel heb ik zelf altijd een voorgevoel gehad, iets in me zei altijd ze kan ook eerder komen en als ik dan weer een verhaal zag waar stond dat een kindje te vroeg was, dacht ik zie je wel )
Gek hè, ik heb de hele zwangerschap ook altijd al dat gevoel gehad en ons zoontje kwam idd ook te vroeg...
Ik denk dat als het geen fabeltje was geweest, de helft van de bevallingen veel te vroeg zouden beginnen! Ook al ligt hij of zij met het hoofdje naar benenden, alles zit daar nog pot dicht Mijn zoontje was met 25 weken zelfs al volledig ingedaald, en is lekker blijven zitten tot 39 weken! Dus je hoeft je er gelukkig niet druk om te maken! groetjes Setje
ben met 34 weken bevallen en mijn zoon lag met 33 weken met zijn hoofd naar beneden, daarvoor varieerde het.
ik lees bij jullie dat ze allemaal met het hoofdje naar beneden liggne met de 20 weken echo nou de mijne niet...vanaf t begin ligt hij al horizongtaal..bij elke echo...klopt dit dan wel?
Ja hoor horizontaal klopt ook Was bij mij bij alle 3 (deze dus ook weer) Alles klopt tot t moment dat er daadwerkelijk kans is dat t kindje kan gaan komen en dan hoor je vanzelf wel van de VK dat het niet klopt. Maak je asjeblieft niet druk met 20 weken dat je kindje nog niet gedraaid is of nu al gedraaid is. Hij kan nog wel 50 x rond draaien in je buik voor het nodig is dat hij met zn bol naar beneden ligt. En bij het merendeel van de vrouwen gaat een kindje ook netjes optijd zo liggen als het hoort (of je hebt zo'n ettertje als mijn eerste die t een dag voor ze hem gaan draaien nog snel ff doet ) De enige keer dat je je al vroeg zorgen mag maken over het al dan niet gedraaid zijn van je kindje is als hij met zn kontje ingedaald is en hij dus al in stuit ligt. Dan wordt de kans erg klein dat hij nog terug draaid (of kan misschien helemaal niet meer weet t niet zeker) Maar ook daar hebben ze wel wat op. En ik denk dat je dat zelf ook wel zal voelen. Ik voelde allebei mijn baby's goed toen ze ingedaald waren. Net alsof je met een kokusnoot tussen je benen loopt. En dat is echt niet met 20 weken hoor Geniet nog even van die tijd dat je kindje lekker rondjes kan draaien in je buik en maak/laat jezelf niet gek maken!
Bij mij lag het kindje op elke echo (heb er een aantal gehad) met het hoofdje naar beneden. Bij 33 weken had ik een echo en lag het ineens andersom. Bij 36 weken was het vervolgens weer gedraaid. Dus bij 20 weken (nu ondertussen iets verder) zegt het nog niks hoor. Ik loop tenslotte nu ook alweer 5 dagen overtijd.