veel harde buiken gehad, makkelijker bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by croky, May 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Ik ben benieuwd of er verband is tussen het verloop van de bevalling en het feit of je wel/geen harde buiken tijdens je zwangerschap hebt gehad.

Ze zeggen weleens dat harde buiken oefenweeën zijn, een soort fitness voor je baarmoeder.
    Maar ik vraag me af of iemand die vaak harde buiken heeft gehad, makkelijker ontsluiting kreeg, of makkelijker kon persen.

Of was de bevalling juist pijnlijker, omdat harde buiken ook betekenen dat je baarmoeder gevoeliger is?

2. karin mv boas

Dec 6, 2007
    43
    0
    0
    mijn bevalling ging na veel harde buiken en veel voorweeen wel heel vlot.maar die harde buiken hebben er dan ook voor gezorgd dat ik met 32 wk al ontsluiting en verweking had.toen rust moeten houden tot de 37e week en 3 dagen later ploepte mn zoon er binnen 3 uur uit.volgens de vk ben ik binnen 2 uur ontsloten,ik had al een half uur persdrang voor de vk er was en toen ze er was heb ik een kwartier geperst..scheelt ook wel dat ik begon met gebroken vliezen.dan drukt t hoofdje harder op de baarmoedermond.ik vond de weeen wel heftig maar die deden dan ook wel goed werk waardoor t snel achter de rug was.een vriendin van me heeft ook veel harde buiken en voorweeen gehad en is ook vlot bevallen.haar bevalling begon met weeen en duurde 8 uurtjes.zij ging wel bijna 2 weken overtijd.

3. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi,
    Ik had vanaf week 27 behoorlijk vaak harde buiken. Vanaf die tijd mocht ik ook niet meer werken. Ik ben met 41,2 weken bevallen in 8 uurtjes. De weeen waren heftig, maar binnen een half uur persen was mijn zoontje er.
    Maar weet niet of harde buiken daar mee te maken hebben.
    Succes met je bevalling.

4. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb ook veel last van harde buiken en voorweeen gehad en mijn bevalling duiurde maar drie uurtjes en was super makkelijk.
    Zo kan ik er nog wel tien op de wereld zetten.

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier ben ik ook wel benieuwd naar... heb nu ook veel last van voorweeen en harde buiken.

6. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    ... ik heb ook al flink last van harde buiken, vandaar dat ik daar nieuwsgierig naar ben. Is het misschien toch nog ergens goed voor!

Of zijn er ook meiden die juist een zware, lange bevalling hebben gehad?

7. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik had vanaf 27 weken harde buiken. Met 33 weken kreeg ik heel veel last van harde buiken en ben met 37 weken spontaan bevallen. De bevalling duurde ongeveer 9 uurtjes, de eerst e8 cm heb ik bijna geen last van gehad, was wel te dragen. Doordat ik geen persweeen had is Sanne alsnog met de vacuumpomp geboren. Maar of dat harde buiken zorgen voor een makkelijke bevalling, dat weet ik niet.

8. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey croky

ik denk niet dat het samenhangt. ik had bij mijn dochter al een maand voorweeen en mijn bevalling heeft uiteindelijk 82 uur geduurt.

bij mijn zoon heb ik drie dagen met voorweeen gezeten en mijn bevalling duurde alles bij elkaar maar 4,5 uurtjes. maar bij mijn zoon is mijn bevalling begonnen met mijn water dat was gebroken. (ik had nog niets weeen) waarschijnlijk heeft dat alles wat versneld

9. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    ik heb al sinds week 26 harde buiken dus hopen dat het echt zo is ;)

10. Willes

Willes Fanatiek lid

Nov 14, 2006
    1,127
    70
    48
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit harde buiken gehad en ook geen voorweeën (heb me dan ook altijd afgevraagd hoe dat voelt ;) ). Maar ik ben toch in ruim 5 uur tijd bevallen, dus zo kan het ook.

11. Hannah

Hannah Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    4,137
    5
    38
    Hier niet in ieder geval...Laatste weken veel harde buiken gehad en mijn bevalling was echt horror.......33 uur in totaal geduurd..

Hopelijk geldt het voor jou wel, gun niemand zó'n bevalling.

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik zit/zat al vanaf week 23 thuis met harde buiken. Nu vind ik zelf wel dat het persen enz en de weeen wel goed te doen waren. (behalve op het laatste en de weeenstorm, maar dat is voor iedereen niet uit te houden denk ik) Helaas ging de rest niet zo goed en moesten we halsoverkop naar het ZH.

13. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik zie helaas geen verband met elkaar.
    Veel harde buiken gehad vanaf de 30e week en lang gedacht dat de weeën waren begonnen. Helaas deed ik drie uur over 1 cm ontsluiting :confused:
    Ben dus ingeleid en heb er 43 uur over gedaan.

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Vannacht in het ziekenhuis zeiden ze nog dat harde buiken niks te maken hadden met bevallen, helaassss...
    Heb al weken flinke harde buiken maar geen mm ontsluiting.....

15. anoniem1405

anoniem1405 Bekend lid

Jul 28, 2007
    705
    0
    0
    Helaas het geld niet altijd. Ik had erg veel harde buiken vanaf de 37e week, had 2 cm ontsluiting maar tot 42 weken niks.. Toen ingeleid vanaf 15:00 uur tot 23:00 uur infuus en ik ging naar OK voor keizersnede met diezelfde 2 cm. Dus erg vlotte deed het helaas niet :(

Nu heb ik ook veel voorweeen alleen deze zijn anders. Hier heb ik ook een beetje kramp bij en ik heb goede hoop dat deze wel wat doen. Misschien toch een verschil in harde buiken en voorweeen?

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik had met 32 weken weeen. Ontsluiting en baarmoedermond was verweekt. Met rust en medicatie is ze nog blijven zitten tot 39 weken. Denk niet dat voorweeen of harde buiken effect hebben op het verloop van je bevalling.

17. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    bij mij gaat het in ieder geval niet op, vanaf de 20e week iedere dag van 's morgens vroeg tot einde werkdag een harde buik, niet echt prettig dus.
    maar de bevalling was horror, 27 uur, ging alles behalve makkelijk laat ik het daar maar op houden.

joyce

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

Dec 8, 2006
    6,488
    1
    0
    Ik heb heel erg veel harde buiken gehad. Bevalling duurde maar 3 uur in totaal. Ik had daarvoor al wel ontsluiting en toen de VK voor het eerst kwam (een uur nadat de weeen waren begonnen) had ik al 8 cm. Ging razendsnel dus!

19. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Hoi,

Ik had vanaf week 36 voorweeen/harde buiken.

In week 38 +2 kwam daar ontsluiting bij, 3 cm dat heb ik 1 dag gehouden.
    Met 38 +3 had ik dus nog steeds 3 cm ontsluiting maar weeen zetten niet door.

Toen naar ziekenhuis, om 17.00 uur aan weeenversterkers, en ben tussen 17.00u en 20.00u van 3cm naar volledige ontsluiting gegaan.

Toen ik mocht persen duurde dat 17 minuten en toen was ons meisje er.

Lange aanloop dus maar een snelle finish :)

Groetjesss

20. croky

croky Actief lid

Aug 9, 2007
    428
    0
    0
    Leuk om te lezen allemaal!
    Ik blijf goede hoop houden dat het over het algemeen wel wat met elkaar te maken heeft... ;)

Share This Page