Alweer zwanger volgens temperatuur?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jdk, 20 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Ik weet niet meer wat ik er van kan denken.. als ik mijn temperatuur mag geloven zou het alweer prijs kunnen zijn.
    Deze maand zit ik al 6 dagen op een temperatuur van 37° en hoger.
    Vorige maand was een pil-maand (ik moest wel na de curettage), de maand ervoor was een zwangere temperatuurkaart & die daarvoor ook (alléja, dat was een vroeg miskraam )
    Al die daarvoor waren niet zwanger..

Waarom er trouwens deze keer witte bollekes staan, snap ik niet zo goed. Op weekdagen neem ik mijn temperatuur altijd op hetzelfde uur.
    De temperaturen in het begin heb ik allemaal op discarded gezet, ziek geweest, moeilijke periode, meer niet dan wel geslapen, een glaasje alcohol...

Afgelopen dinsdag heb ik ook op "illness" gezet vermits ik me opeens half grieperig voelde :S

https://www.fertilityfriend.com/home/mintha

ik weet niet meer wat ik er van moet denken.. zie ik spoken of gelijkt die laatste steeds meer op een mogelijke zwangerschapskaart of niet .. ?

2. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Wat is voor jou een normale lengte van de luteale fase? Die is nog niet zo lang bezig namelijk. Het is nog te vroeg om er wat zinnings over te zeggen. Ik hoop het natuurlijk wel voor je!

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    1) je eisprong staat te vroeg. Die hoort op dag 17 te staan. Dit omdat je basale temp 36.6-36.7 is.
    Ik zou daarom alle temperatuur vanaf cd 6 weer normaal zetten ipv op discarded.

2) je zegt dat je op elke werkdag op dezelfde tijd je temperatuur opneemt. Ik neem aan dat je ook op dezelfde tijd temperatuurt als je vrij bent!?? Of neem je hem dan pas op als je wakker bent (wat dus ook later kan zijn dan normaal)?

4. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    @Leo78 Voor mij is de normale lengte 13 a 14 dagen. op dag 13 heb ik altijd bruinverlies indien ze er door komen en dan hangt het er vanaf of ik dag 13 effectief al rood bloedverlies heb of de dag erna.
    Voor het gemak reken ik dus op 13 dagen meestal.
    Met een keerpunt meestal rond 11 a 12 dpo.. (in temperatuur / pms / verdwijnen van alle kwaaltjes)
    Ik ben het niet gewoon om al zo snel zo een hoge temperaturen te hebben.. meestal is dat rond 10-11 dpo dat het stijgt en dan hoog blijft :S nu heb ik het al sinds 6dpo dat ik op 37° en hoger sta..

@RoGiJuLi
    1) nou ik weet niet of dag 17 echt correct is.. Daarom dat ik hem zo laat staan.. Ik heb namelijk altijd "ovulatiepijn" na mijn ovulatie.. en die heb ik vrijdag heél erg fel gehad (ik lag echt dubbel.. ). Plus in alle cyclussen die ik al bijhou heb ik nog geen enkele keer later dan dag 15 mijn ovulatie gehad (tot nu toe altijd tussen cd12 en 15). Plus de tempverhoging zou dan wel extreem snel komen na de eisprong :S
    Allé ik heb er mijn twijfels bij of d17 de correcte dag gaat zijn..

en 2) nope, iedere werkdag sta ik op rond 6u30 en neem ik mijn temperatuur (zoals vandaag) en in't weekend slaap ik uit. Ik kan je verzekeren dat het geen enkele invloed geeft op mijn temperatuur ;) heb meermaals in't weekend mijn temp genomen om 6u30 (werkweekuur) om vervolgens nog lekker 2-3u verder te slapen... en die temperatuur is nog nooit 0.1° verschillend geweest van die van 6u30.. Sindsdien doe ik er dus ook nog maar weinig attentie op.. Ik denk dat het persoonsafhankelijk is, want mijn temperatuur schommelt echt niet als ik langer slaap.

5. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    trouwens deze morgen op 12dpo terug 37° ...
    dat zijn nu al 7 temperaturen van 37° en hoger :/

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij een hoge temperatuur kun je zwanger zijn maar dat hoeft absoluut niet.
    Bij veel vrouwen daalt de temperatuur pas namelijk vaak op dag 1 of dag 2 van de menstruatie.
    Het zegt dus eigenlijk niks. Dan kun je beter een zwangerschapstest doen.

7. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn temperatuur zakte vaak pas op cd 1 dus het zegt eigenlijk niks. Temperatuur je echt op dezelfde tijden? Die open bolletjes maken het wel iets onbetrouwbaarder eigenlijk.
    Verder denk ik ook dat je eisprong naar dag 17 mag, dan stijgt je temperatuur pas echt.

8. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Kan je melden dat het niks zegt. Ik heb deze maand hogere temperaturen dan ooit, maar kijk nu eens op mijn grafiek! En nog geen bloed te zien, maar dat komt bij mij altijd de dag na de keldering.

9. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    @Be Happy : mijn temperatuur begint altijd vanaf 11-12dpo stapsgewijs te zakken.. dus eigenlijk al een paar dagen op voorhand, of net niet.. (en op basis daarvan was ik effectief al 2x zwanger .. )

@Logan die open bolletjes snap ik niet :( dat ie zaterdag/zondag op een open bolletje zette dat klopt.. maar die andere dagen niet :S deze morgen is ook een open bolletje terwijl ik echt wel mijn temp heb genomen op hetzelfde uur als door de week... heb al verschillende keren de data er uit gehaald en opnieuw ingezet en toch heb ik witte bolletjes.. ik snap er geen hol van waarom ie dat doet !

@Leo78 jammer voor je !

10. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

23 mrt 2015
    1.534
    142
    63
    Heb je sleep deprived ingevult of heb je de tijd aangepast misschien is dat t wel

11. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    aaaaah sleep deprived inderdaad ! Dat zal idd de trigger zijn dan... sinds een kleine week heb ik enorm lastige nachten, word ik vaak eens eventjes wakker, soms 2/3x per nacht dat ik ff wakker word. (voor mij ook 1 van de redenen waarom ik denk dat dit richting een zwangerschap gaat, normaal slaap ik zo vast dat er bommen mogen ontploffen naast me )

Oh nu ben ik blij dat dat mysterie opgelost is ! Nu snap ik eindelijk waar de open bolletjes vandaan komen !

12. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Je moet soms inderdaad de tijd even goedzetten!

13. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Lieverds, los van wanneer de eisprong nu net was, had ik toch zonet terug een positieve test in mijn handen! Licht positief, maar duidelijk positief !

14. SpringOf84

12 mrt 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!! Wat fijn!! We lopen dan op de dag af precies gelijk :)

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    Gefeliciteerd!! Heb je een foto van je test ?:)

16. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    #16 Jdk, 23 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2016
    Dankjewel allemaal !

Tuurlijk dat ik een foto heb ! Meerdere zelfs, oeps!
    Ben net een nieuwe foto gaan nemen, opgedroogd is ie namelijk beter te zien op foto dan toen het nog binnen afleestijd was.. (foto en IRL is toch nog altijd anders om te zien he !)
    streepje stond in elk geval binnen de 5 minuten er op ! ;)

Ik weet uiteraard niet met 100% zekerheid wat wanneer was he. Als de kaart van FF klopt, dan had ik zogezegd morgen pas kunnen testen en anders binnen 3 dagen. Dus heb geen zekerheid hoeveel te vroeg ik ben met testen. Maar we wouden het persée vandaag doen, omdat het ook vandaag een jaar geleden is dat ik ben moeten bevallen op 14w5d ..

een streep is in elk geval een streep en heb de vorige 3x ook geen knaller gehad op NOD .. :)

Bijgevoegde bestanden:

17. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Heb zoals er hier iemand zei alles eens terug enabled qua temperaturen, FF zegt nu dat het pas op dag 20 een eisprong was.
    Terwijl ovuview met dezelfde data spreekt van dag 15..

Ik zal er dus maar rekening mee houden dat bij de gyn er een verschil op kan zitten van 5 dagen :S
    Dan is het wel vrij logisch en normaal ook dat de testen nog zo licht uitslaan . Die van vandaag is dus maw ofwel 15dpo, 13dpo of 10 dpo..

In elk geval moet ik niet hopen op veel te zien de 5e april denk ik.. :/

Bijgevoegde bestanden:

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.024
    15.628
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk idd dat je pas rond de 10 dpo zit en dat past prima bij de test van vandaag (dat past meer dan 15 dpo).
    Dat betekent dat je op 28 mrt 4 weken zwanger bent en dat je tijdens de echo pas 5+1 weken zwanger bent.

Mag ik vragen waarom je al zo vroeg je echo hebt, want al zou je nu wel op 15 dpo zitten, ben je met de echo pas 5+6 weken en dan is er ook nog grote kans dat je nog geen vrucht ziet.

Ik zou de echo 2 weken uitstellen zodat je minimaal 7 weken bent en er dan wel een vruchtje te zien zal zijn.

19. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Dat is omdat ik al 3 miskramen achter de rug heb.. Het eerste weten we uiteraard waardoor, ons meisje had syndroom van down + hartafwijking + nog andere afwijkingen, daarna een vroeg MK en daarna het hartje gestopt op 8 weken en 2 dagen (door slechte bloedstolling)

Mijn gynaecoloog gaat dus voor snellere opvolging, ook progesteron controleren en bloedstolling etc zodat de oorzaak van het laatste al niet meer kan voorkomen.

Ik had gisteren eigenlijk gebeld dat ik net een erg lichte positieve test in handen had. Onder normale omstandigheden test ik sowieso op dag 29 als er geen ms of bruinverlies -aanwijzingen zijn. En tot nu had ik daar nooit een probleem mee => mijn langste cyclus is 29 dagen geweest en op dag 29 al bruinverlies toen.
    De gyn zei ook te bellen zodra ik een positieve test had, ze had niet gezegd hoe donker ie moest zijn :p
    En toen zeiden ze dat ik al een week eerder moch komen als ik wou, om eens te kijken. Ik ga er vanuit dat de gyn weet wat ze doet hé..
    (misschien trouwens ook omdat er bij mk2 twijfel was of het een BBZ was of niet .. )

Een week eerder trouwens omdat we sowieso op 13 april een afspraak hadden staan om de uitslag van onze genetische testen te bespreken. Die zijn gebeurd / gaande sinds ons 3e miskraam. En toen de gyn na 2 weken zag dat mijn bloedstolling niet ok was en dat er nog geen afwijkingen aan het vruchtje waren, zei ze dat we weer verder mochten doen.. niet verwacht dat we direct weér prijs gingen hebben.. (wij toch niet :p)

Dus ik heb nu een afspraak op 5 april & 13 april staan.. Ik ga er dus vanuit dat als we 5 april niets zien, dat er 13 april wel al wat te zien zal zijn. (ze moet dan tussen de bespreking door maar een rap echo'tje doen ook ze :p )

20. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Gefeliciteerd, wat bijzonder, precies een jaar nadat je bent bevallen van jullie dochtertje een positieve test! Hopelijk gaat het nu goed!

Deel Deze Pagina