Klopt dit of toch niet? help!

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Tasjaaa, Feb 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

Sep 11, 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    #1 Tasjaaa, Feb 23, 2011
    Last edited: Feb 23, 2011
    Hoihoi,

Ik moet even wat kwijt, want snap iets totaal niet.

Ik heb samen met mijn vriend een Wij uitkering bijstand( 1150 euro p.m )

Ik zelf zit in een re-intergratie traject en ben dus nu op zoek naar werk voor 32 a 40 uur ( verplicht ) want wil zelf wel wat minder werken, maar dat kan pas als mijn vriend beter is en hij kan werken.

Mijn dochter moet daarom dus 4 dagen in de week naar het kinderdag verblijf.

Uren p.m zijn dan 187 uur kosten met uur 6,75 euro.
    p.m dus 1.189,32 ...

Nou kreeg ik deze maand maar iets van 600 toeslag gestort.
    Heb vervolgens gebeld, en werd er gezegt dat ik maar iets van 500 p.m krijg en dat deze maand iets extra's bijzat.. en dat je maar iets van 6000 euro op jaarbasis kan krijgen.. :(

Dit klopt toch niet? Als ik zie wat andere mensen krijgen qua toeslag en meer inkomen..
    Ik kan niet van 1150 euro bijna 700 euro aan kinderopvang toeslag betalen..

Dus ik zit echt met een probleem aangezien het de 28e er af getrokken word door de opvang!

Weten ouders hier iets meer over?
    Of hebben hier meerdere mensen een wajong uitkering en kinderopvang?

liefs

2. adi

adi Niet meer actief

hhmm. lastig, maar krijg jij niet een gedeelte vergoed door de gemeente?

Mensen die werken krijgen een derde deel van hun teruggave vergoed door de werkgever (dit gaat ook via de belastingdienst). Mensen met een uitkering die recht hebben op kdv-toeslag krijgen een gedeelte van de gemeente vergoed. Dit moet je volgens mij apart aanvragen, misschien bij je Wajong-contactpersoon.

3. Samm

Samm Lid

Jan 15, 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat het niet klopt! ik krijg stusiefinanciering en heb bij elkaar ongeveer net zoveel als jij. Mijn dochter gaat 3 dagen naar kdv en ik krijg van de belastingdienst iets van 700 en dan nog een deel (+- 160?) van de gemeente. ik hoef zelf maar ongeveer 75 zelf te betalen. dus ik denk dat je het goed moet gaan nakijken!

succes! groetjes samm

4. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

Sep 11, 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    bedankt voor de reactie's!

De uitkering is een Wij ( bijstand voor jongeren onder de 27 jr ) dus had verkeerd getyped.

Maar oke hoe moet je zo iets aanvragen bij de gemeente dan?

5. adi

adi Niet meer actief

Informeer even bij je contactpersoon bij de gemeente, die weet de juiste weg. Anders gewoon bij de sociale zaken, het is een vorm van bijzondere bijstand.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Het bedrag wat je nu hebt ontvangen is via de belastingdienst? Het klopt in ieder geval niet :)

Maar inderdaad, je hebt ook recht op een bedrag van de gemeente (in ieder geval 1/6 deel voor jou, ik weet niet hoe het met je partner zit... ik denk dat je zijn 1/6 deel sowieso moet missen totdat hij een baan heeft).

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Je hebt overigens wel dure opvang, waardoor je sowieso duurder uit bent. De belastingdienst vergoed max 6,37 (6,35? in ieder geval zoiets) per uur. Alles waar daar boven komt, betaal je sowieso uit eigen zak.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

De gemeente betaalt trouwens in mijn geval niet achteraf. Dus deze maand zal je het sowieso mislopen vermoed ik.

Share This Page