hele vroege laatste fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door messema, 19 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Hallo allemaal,

Sam krijgt meestal rond 17.00 een fles en gaat tussen 18.00 en 19.00 naar bed. Dan blijft hij tot 24.00 weg en daarna komt hij om de 3 uur. Het lijkt er dus op dat hij om 17.00 denkt een nacht te maken. We hebben 1x geprobeerd om het ritme te doorbreken door hem om half 10 nog een fles te geven maar dat maakte niets uit. Gaat dit vanzelf goed komen of kan ik hem daar een beetje mee helpen.
    Ander vraagje: als sam snachts komt dan ga ik bij de eerste kik meestal al een fles maken. Als hij nl echt wakker wordt schreeuwt hij alsof hij nog nooit eten heeft gehad! als ik het probeer te rekken met een speen dan loop ik honderd keer heen en weer met resultaat dat ik alsnog geen slaap krijg en hij de volgende nacht gewoon weer om dezelfde tijd komt. Moet ik hem eerst de kans geven om zelf weer in slaap te vallen als hij snacht komt of zou dat niet helpen?

groetjes Astrid

ps: sam is 10 weken en weegt ongeveer 5500 gram.

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mn zoon is 14 weken en hij gaat ook altijd (al heel veel weken) rond 18 uur de nacht in. We maken hem niet wakker rond 22 of 23 want hij drinkt amper wat en slaapt er niet langer om.
    De eerste weken werd hij rond 3 uur wakker maar de laatste dagen is dat al 6.00 uur. Dus hij kan het al van 18 tot 6.

3. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Oh en snacht maak ik ook gelijk een fles, anders is het moord en brand. Neem ook aan dat hij wakker wordt van honger, niet van zuigbehoefte oid.
    Maar ik voed ook op verzoek (fv)

4. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Ik geef ook op verzoek, de ene keer echt de borst en de andere keer afgekolvde melk. snachts meestal afgekolfd omdat ik er dan geruster op ben dat hij echt genoeg gedronken had. Hij komt idd echt van de honger want als hij voor speen huilt is het net even minder volume haha

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Het lijkt mijn verhaal wel, heel herkenbaar :D
    Sem sliep rond 18.00 en maakte dan een lange ruk tot 01.00 en kwam daarna om de 3 uur, errug vermoeiend dus ;)
    Ik ben hem toen een paar dagen om 23.00 wakker gaan maken maar dat maakte hem niks uit, hij kwam 's nachts evengoed nog heel vaak.
    Toen ben ik daar mee gestopt en achteraf denk ik dat ik toch even had moeten doorzetten want anderhalve week terug zijn we het toch weer gaan oefenen met hem omdat ik over 3 weken ook weer moet werken en anders helemaal geen nachtrust heb...

De eerste 2 nachten was het hetzelfde liedje maar daarna werd het 04.00, toen een aantal nachten 05.00 en vannacht (of vanmorgen! :D) was het 06.00!!
    Ik was zelfs eerder wakker dan Sem haha

Dus mijn tip is om toch door te zetten, de eerste nacht moest ik Sem uit een diepe slaap halen en als ik nu rond 23.00 zijn kamer binnenkom is ie zo wakker ;)

groetjes Ilse

Deel Deze Pagina