Hallo allemaal. Mijn zoontje krijgt borstvoeding. Er zijn dagen dat het heel goed gaat, maar de laatste 2 dagen merk ik verandering. Hij komt soms maar net aan aan de 6 voedingen per dag waarvan hij er soms 2 maar uit een borst drinkt. Hij valt na het boertje laten en de hik wel in een tevreden slaap om een paar uur later weer gevoed te worden. Ik ben alleen bang dat hij te weinig binnen krijgt. Dwingen wil ik niet en dat lijkt me ook niet echt verstandig. Kan het zo zijn dat hij na 10 min. a een kwartier gewoon genoeg gedronken heeft? Ook moet ik er even bij vertellen (misschien) dat hij nogal last van darmkrampjes heeft.
6 voedingen is idd niet veel. Hoe veel tijd laat je tussen de voedingen in zitten? Als ze zo klein zijn zou ik niet langer dan 2a3 uur tussen de voedingen laten. Dat hij 10 minuten aan een borst drinkt kan goed hoor. Dat verschilt per kind. Succes ermee.
Voeden op verzoek kan ook inhouden op JOUW verzoek, de eerste paar weken legde ik Jelte regelmatig extra aan. Als je kindje genoeg heeft laat hij/zij de tepel vanzelf los. Plast je kindje goed? Dan krijgt hij/zij ook genoeg binnen. Dus niet onzeker zijn, je doet het prima.
Met 10 minuten genoeg hebben en maar 1 borst drinken, komt mij niet vreemd voor hoor, dat had m'n dochter ook al heel snel. Ik zou wel proberen een keer of 2 extra aan te leggen en voorlopig nog even zo rond de 8 voedingen proberen te komen. Maar let vooral op de poep- en plasluiers en of de alertheid, als dat allemaal in orde is, dan zal t wel goed zitten en kun je gewoon lekker genieten.
Het is niet op mijn verzoek. Ik heb hem een dagje geobserveerd, maar hij komt maar 6 keer op een dag zelf. Mijn borsten geven veel melk en ik moet hem regelmatig loskoppelen zodat hij rustig kan slikken en boertjes kan laten. Na 10 minuten tot een kwartier laat hij zelf los (of valt in slaap) en dan verschoon ik zijn luier. Daarna kan hij nog komen om te drinken of ligt hij rond te kijken. Naast dat hij veel slaapt, kan hij ook heel wakker zijn. Dan ligt hij overal naar te luisteren. Ik denk dat hij wel tevreden is. Moeilijk hoor.... Hem wakker maken voor een voeding is haast niet te doen. Ik ben soms een uur bezig en dan wil hij nog verder slapen.
Als jij het idee hebt dat Noah het goed doet is het toch prima. Ieder kind is verschillend. Lekker zo door gaan dan.
Houd de plasluiers in de gaten. Als Noah 6 plasluiers heeft dan kun je volgens mij tevreden zijn. Mijn kraamhulp vertelde me dat je ervanuit mag gaan dat een kindje genoeg heeft als hij 6x netjes plast! Ik maakte me in het begin ook zorgen over onze Noa, maar ze plaste goed en inmiddels is ze al lekker gegroeid!
6 plasluiers is schijnveiligheid. Beter is: als ze goed plast, alert, aanwezig is. Sommige kindjes plassen wel 8x andere kindjes maar 4x, het is een gemiddelde.
klinkt alsof het wel gewoon goed gaat hoor en idd.. als het goed is heb je toen de kraamhulp er was bijgehouden hoeveel plas/poepluiers je had misschien kun je dat nu weer doen... kun je het vergelijken en op zich.. als je heel veel melk geeft.. kan het ook best zijn dat hij gewoon veel tegelijk binnen krijgt. en daarom dus wat minder lang drinkt
Een stuk of 6 kletsnatte luiers is wel een mooie leidraad. Een luier is kletsnat als je 'plof' hoort als je 'm ingevouwen op de grond laat vallen. Als je veel melk hebt kun je wel wat trucjes toepassen om te zorgen dat hij voldoende vette melk krijgt: -even losmaken als je melk toeschiet en die melk opvangen. Aanleggen als het niet meer spuit, maar druppelt. -borstcompressie. via de volgende link kun je filmpjes zien hoe je dat doet http://www.drjacknewman.com/index.php?o ... &Itemid=42 met veel melk is het heel gewoon dat ze in 10 minuten (soms sneller) al vol zitten Als je ook nog erg veel last hebt van stuwing, dan kun je één keer je borsten helemaal leeg kolven en dan 2 uur later gewoon aanleggen (heb je gelijk voorraad voor later).