Ik zit nu op dag 18 van mijn cyclus (mijn vorige cyclus was 32 dagen). Ik heb sinds vorige week lichte streepjes gehad op mijn ovulatietesten. De streepjes worden echter steeds lichter i.p.v. donkerder . Kan ik de ovulatie gemist hebben of komt hij er niet (snel) aan? Balen.. ik dacht dat mijn cyclus na 10 maanden ontpillen eindelijk wat regelmatiger begon te worden. Tijdens de vorige ronde was ik er bijna van overtuigd dat ik zwanger was (zoals velen van jullie waarschijnlijk herkennen). Ik werd echter ongesteld en testte negatief. Zwanger kan ik dus hoogstwaarschijnlijk niet zijn (mocht dat geopperd worden).
Ik heb toch nog steeds geen donkerdere ovutest gehad.. Kan het zijn dat de ovulatie zoveel later is of dat je deze echt kan missen? Ik dacht dat de test zeker minimaal een dag donker moet zijn...
Meestal zijn mijn cycli 32/33 dagen maar sommige maanden heb ik uitschieters gehad naar 36 of 42 dagen. Ik slik al 5 jaar geen pil meer. Ik heb het hier trouwens niet over cycli na mijn miskramen daar had ik zelfs een uitschieter naar 54 dagen. Ik zou doortesten hij komt vanzelf. Maar snap je frustratie goed.
Je hoeft niet altijd een knaller te krijgen op je ovu testen. Tenminste.........dat heb ik nog nooit gehad. Ik gebruik nu bijna 3 jaar geen anticonceptie meer, en toen wij voor een kind gingen, ben ik ovu testen gaan gebruiken om mijn ei op te sporen, maar ik kreeg nooit knal testen. Mijn teststreep bleef altijd lichter dan de controle streep. Dus ging ik altijd 5 dagen voor mijn verwachtte ei beginnen met testen, en zodra hij voor mij donker genoeg was, dan gingen we klussen. En........het werkte haha. Dus ik denk dat knal testen echt niet altijd hoeft.
Ik heb met die dipstick van z&k nog nooit een knaller gehad wel dat hij wat donkerder werd maar had wel duidelijk de klachten van de eisprong. Want ik gebruikte daarvoor de cb digitaal en had dezelfde klachten bij de smiley.
Het kan echt wel heel snel komen ook hoor. Deze morgen om 9u een licht streepje (ietsje donkerder dan de vorige dagen) en deze middag na eten en drinken een knaller van een ovulatietest met de bijbehorende steekjes.... Blijf nog maar eventjes doortesten. Het zal wel komen. Door er teveel mee bezig te zijn kan je het ook onbewust uitstellen.
Ik heb ook eens een periode lang ovulatietesten geprobeerd (gewoon uit interesse, probeerde niet zwanger te worden), maar nooit een donker streepje gezien. Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik mijn ovulatie steeds miste met die testjes omdat ik er te laat mee begon: mijn ovulatie zit echt op het randje van het einde van de ongesteldheid, vaak bloed ik zelfs nog een beetje.
Smiley, je had gelijk! Vandaag ineens twee echte knaltesten. Tot aan eergisteren bleef het streepje super licht. Vandaag was het gelukkig raak, 5 dagen later dan verwacht, maar wel fijn dat er weer een ovulatie is/aankomt! Gisteravond en vanavond geklust, dus hopelijk geniet ons eitje een warm welkom, hihi!
Super!! daarom is doortestten ook belangrijk en ook als hij weer negatief is!! In ieder geval goed geklust, nu wachtten op het wachtbankje
Ik snap echt geen snars van die ovulatietesten...Ik heb tijdens mijn afgelopen cyclus iedere dag getest rond hetzelfde tijdstip (als ik net uit mijn werk kwam) tussen dag 16 en dag 31. Volgens mij heb ik dit zorgvuldig en volgens de bijsluiter gedaan. Ik heb drie keer een donkerder streepje gehad (de eerste twee dagen en de laatste dag) maar dit was echt lang niet zo donker als de controlestreep. Volgens de bijsluiter van het kruidvat was een licht streepje geen positieve test. Ik baalde na dag 31 want dacht dat ik helemaal geen eisprong had...wat blijkt, ik ben inmiddels 9 weken zwanger en bij de echo bleek dat ik op dag 19 van mijn cyclus mijn ovulatie gehad te hebben...?! Vreemd toch? (Hoewel je mij uiteraard niet al te hard hoort klagen!) Ben benieuwd of iemand anders dit ook heeft meegemaakt? Ik gebruikte overigens de testen van het kruidvat.
Mooi zo en schrijf op hoe lang de periode nu heeft geduurd vanaf je menstruatie en je eisprong zo heb je straks meer overzicht en duidelijkehid hoop ik