Hoi Meiden, kennen jullie dat gevoel? Vandaag eerste echo gehad. Dacht al 7 weken zwanger te zijn maar was 6 weken en 2 dagen. Gyn zei dat ze dacht een hartje te zien kloppen en er was een kindje te zien van 7.4 mm. Had eigenlijk verwacht nu opgelucht te zijn maar maak me toch nog een beetje zorgen. Ik vroeg aan de gyn 'dus alles is goed?', ze zei "daar durf ik mijn hand nog niet voor in het vuur te steken", kom volgende week nog maar een keer terug. Nu maak ik me dus alleen nog maar meer zorgen als voor de echo.
O bah dat is vervelend! Zei ze verders helemaal niks? Ook lekker om je met zon reactie naar huis te sturen zeg.
Denk eigenlijk dat ze dat alleen zei omdat er het eerste trimester altijd nog wel wat mis kan gaan en niet met betrekking tot de grootte van vruchtje ofzo... Volgens mij is het heel normaal dat de zwangerschapsuur soms een paar dagen schommelt. Verlate eisprong, late innesteling, weet jij veel... Zou me geen zorgen maken, kloppend hartje is toch super?
Met het kloppende hartje was ik in eerste instantie blij. Maar later leek ze haar woorden terug te nemen. Want ze zei, ja het kan ook het vruchtje zijn wat we zien bewegen... Was inderdaad een opmerking die je aan het denken zet. Alsof ze iets gezien heeft wat haar verontrustte en ze dat niet durfde te zeggen. Mijn vriend zegt dat ik spoken zie overigens...
Erg vervelend voor je... denk je wat geruster te zijn na zo'n echo krijg je dit maaruh een gyn. weet toch wel het verschil tussen een kloppend hartje en een bewegend vruchtje...? Hoop dat je volgende keer in ieder geval een mooie/goede echo krijgt...! Liefs Nelleke
@kanellie Ik zou me proberen niet al te ongerust maken. Mijn gyn zei dat ook bij 9 weken. Alles is nu goed maar dat wil nog niets zeggen. Ook zij wachten de 12 weken af omdat dan pas alles is gevormd. En dan nog blijft er een slag om de arm tot de 20 weken echo. Omdat het zo klein is kunnen ze lang niet alles zien of goed herkennen en het is meer een bescherming voor jou dan een teken dat er werkelijk iets aan de hand is. Hopelijk heb je hier wat aan en kun je een beetje genieten tot de volgende echo. Groetjes, Krissa
Tja, ik snap dat je je zorgen maakt, maar hoeft niks te betekenen. Komt op mij over als een niet zo spraakzame gyn. Hopelijk heb je volgende echo meer duidelijkheid! Ik lees het vaker dat met zo'n eerste echo ze het nog niet heel goed kunnen zien soms. Wat ik dan niet zo goed begrijp is dat als het vruchtje beweegt het toch ook goed zal zijn? Dan klopt er ergens toch ook een hartje? Als het hartje niet klopt, kan het vruchtje ook niet bewegen zou mijn logische redenering zijn....
Ja dat zou je inderdaad wel denken! Ik heb ook wel het gevoel dat het goed zit. Vrijdag heb ik om 10.00 uur de 2e echo. Bij een andere gyn. Hoop dan meer te zien en iets meer enthousiasme te krijgen..... Kreeg nog niet eens een foto mee naar huis!
Geen foto? Wat raar, die kreeg ik zelfs nog mee toen ik vorig jaar te horen kreeg dat het niet goed zat... Ik duim in ieder geval voor je! Liefs Nelleke
Hoi, nou, vandaag was er beter nieuws. Tweede echo was goed, hartje klopte. Ben 7 w en 4 d zwanger. Liefs Luna1
Wat fijn dat toch alles goed is, volgens mij denken artsen soms niet echt na over wat hun woorden bij een zwangere vrouw kunnen aanrichten... geniet lekker van je zwangerschap!