Ben niet in begin van mm cycles begonnen hoor. Aanraden van de huisarts gestart met tempen en ovulatie testen. Mijn nod is de 18e. Denk start vast om te oefenen.
Mijn advies Pas beginnen met tempen als je je ongi hebt . Nu nog starten heeft compleet geen toegevoegde waarde want je haalt er niks uit. Verder.... temp je rectaal (via anus), elke ochtend, direct na het ontwaken en nog voordat je je bed uit komt en op hetzelfde tijdstip??
Nee ik weet dat t nu geen zin heeft. Maar druk aan het oefenen. Ja elke dag op het zelfde tijdstip nog in bed. Rectaal idd.
Ok. Oefenen is goed (alhoewel tempen geen bepaalde vaardigheden nodig heeft ), maar ik zou er voor nu geen waarde aan hechten. Ik zou wel even een andere site/app gebruiken om te noteren. Veel dames (waaronder ik), gebruiken fertility friend. Als je engels kan, is deze site een makkie om te begrijpen en veel duidelijker/overzichtelijker dan degene jij hierboven hebt laten zien.
Aanpassing; Je hoeft niet elke morgen op hetzelfde tijdstip te tempen. Wél voordat je je bed uit gaat..
Aanpassing .. ...... ja dat moet wel!!!! Anders kan je net zo goed niet tempen! Je temp ligt bij vroeger/eerder wakker worden namelijk veelal lager en bij uitslapen juist veel hoger dan wanneer je netjes op dezelfde dagelijks tempt! Ik vraag me af hoe jij bij je aanpassing op de regel komt
Nee hoor. Wij lopen zelf ook onder toezicht van de fertiliteitsarts en zij zei ons dit. Dus ik vertrouw toch echt op mijn eigen arts.
Dat is jouw goed recht, maar ik temp al ruim 15 jaar en deze gouden regels zijn mij toen ook door mijn fert arts gezegd. En het klopt wat ze zegt want bij afwijkingen in tijden klopt mijn temp al niet meer (en wat ik bij vele andere dames zie).
Nou dat is prima. Mijn temp kaart zag er keurig uit. Ik kan niet elke dag op dezelfde tijd tempen vanwege onregelmatige diensten. Maar goed. Ieder zijn ding.. Wij mogen morgen weer naar de arts.