Blij met mijn ei!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Snoopy1983, Jun 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Joeppppieeeee ik heb een super mooie ovutest! En daar ben ik heel erg blij mee want dat betekend dat ik gewoon weer een mooie cyclus van 28/29 dagen heb en dat vind ik beter dan 37 en 44 dagen zoals de laatste 2!
    Dat wilde ik even melden haha :D :D :D

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Haha hier nog zo 1 die erg blij is met dr posi ovutest vandaag!
    Welliswaar met MAAR 25 dagen cyclus en op dag 12, maar goed...haha....het blijft leuk...zit in de 1e ronde voor 2e kindje....

maarruh klussen he ;)

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    haha ja ik ben dan zo blij dat ik weleens denk hoe blij zal ik zijn met een positieve zwangerschapstest :D Maar wij zitten alweer in de 8e ronde dus ja ik hoop dat het nu weleens raak is!
    Maar 1e ronde is ook wel spannend he ;)

4. kiddo81

kiddo81 Actief lid

Apr 12, 2008
    121
    0
    0
    Hier nog zo iemand die blij is met haar ei! Ik moest er even naar zoeken, maar uiteindelijk een knalpositieve test! Op een of andere manier stelt het me een beetje gerust dat alles tot nu toe naar behoren werkt daar binnen!

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Haha, sja ik heb al een dochter, dus ach, ik heb de tijd denk ik maar zo...maar als ik in ronde 8 zit, dan vind ik het waarschijnlijk ook niet leuk meer haha ;)

Dat idee had ik nu dus ook idd. Ik heb dan al wel een kind, maar je weet maar nooit en daarom ben ik er idd heel blij mee.

Trouwens, mijn ovutest van vandaag was ook posi en dat heb ik vaker gehad (toen ik voor dochterlief bezig was) dus VANDAAG is mijn ei.....dus nog ff klussen voor het goede doel whahahahaha ;)

6. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

nou had geen knal ovu test maar wel twee dezelfde streepjes dus ik word er een beetje nerveus van. is het nu al mijn ei of test niet goed?
    nou morgen moet ik naar de gyn en dan hooor ik het wel!
    ik weeeeeeeeeet het niet meer hahaha

liefs

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Annelies, zou je ei kunnen zijn hoor, als de streepjes maar even donker of je test-streep donkerder is dan de controle-streep.

Morgen weer testen en als ie negatief is (lichter dan controle-streep of helemaal niets) dan is ie nega en heb je dus je ei gehad!

8. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ei ei ei, en ik ben zo blij ? :)

(van het liedje dan he ;) )

9. IreneH

IreneH Fanatiek lid

Dec 5, 2007
    1,979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ooow, GEWELDIG dit topic!

Ik heb zaterdag een positieve test gehad (ovulatie test dan hè) en is was ook zooooooo blij!
    Wij zijn sinds vorig jaar aan het klussen voor de 2e. Heb inmiddels een MA achter de rug eind vorig jaar. En ik wil zo graag weer zwanger worden! Nu weet ik dat ik in ieder geval een EI heb....JOOOEEEHOOOOEEEEE

Succes allemaal!

10. IreneH

IreneH Fanatiek lid

Dec 5, 2007
    1,979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Ik las net mijn stukje terug en misschien wel handig om te weten....ik ben inmiddels 38 (pffff) en was ervan overtuigd dat mijn eitjes OP waren :(

11. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik had vanmiddag om 12uur ook positief getest, jullie hadden mij moeten zien, rende als een kip door het huis. Ging mijn man bellen dat we een ei hebben. En hij wilde direct naar huis om te klussen, bang dat de lh piek misschien wel vannacht begon, en nog gedaan ook. :) (zo zie je maar hoe groot ons kinderwens is hihi)

Ik doe vanavond nog een testje om te kijken of het eitje voorbij is, zo niet dan vanavond nog een keertje klussen. Ben zo blij, want ik had het eigenlijk niet verwacht omdat ik niet zo geloofde in die ovulatie testen, want kreeg maar geen posi tot vandaag, direct werd de streep donker, JIPPIE :D

@@ ireneH zo zie je maar meissie, dan had je toch mis. Klussen maar ;)

12. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Gekke vraag misschien...maar weet iemand mij te vertellen dat als je een positieve ovulatietest hebt, je dan ook echt een eisprong hebt? Of kan het ook zijn dat er wel LH hormoon aangemaakt wordt maar geen ei? Dus wel positieve ovulatietest maar geen ei? Zou dat kunnen?

Groetjes, Lola2

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    @ Yach en Irene, gefeliciteerd met jullie eitjes haha super he! :D

@ Lola2, volgens mij kan je dat inderdaad nooit met zekerheid zeggen, als je het echt zeker wil weten zou je ernaast moeten temeparturen.
    Ik wordt altijd 14/15 dagen later ongi dus ga ik wel vanuit dat ik een eisprong heb.

Ga vanavond nog een testje doen om te kijken of ie nog positief is.

Suc6 allemaal!

14. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Helemaal geen gekke vraag lola.
    Je vraagt of je een positieve resultaat kunt hebben maar niet ovuleren.

Ja dat kan. Door stress of andere factoren kan je lichaam zich klaar maken om het eitje los te laten (zichtbaar door een LH piek) maar dat niet doen. De LH piek zal weer dalen en je lichaam zal het later nogmaals proberen. Dit kan meerdere malen gebeuren in een cyclus.

Ik zelf heb ook getemperatuurd, heel lang tot de gynaecoloog zei dat ik maar mee moet stoppen omdat ik duidelijk elke maand een eisprong heb en heb ook bloed onderzoeken gedaan waaruit bleek dat ik elke maand een eisprong heb.
    De ovulatie testen zijn voor mij een hulpmiddel. Het is en blijft altijd een gok natuurlijk voor vele vrouwen of het eitje daadwerkelijk is gesprongen of nog gaat springen, maar dan kun je het zekere voor het onzekere nemen en gaan klussen en hopen dat het dan raak mag zijn. ;)

LFS yach

@@ Bedankt snoopy! jij ook veel succes :D

15. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

En nog iets, misschien dat er vrouwen zijn die er wat aan hebben.

Wanneer je elke dag een ovulatie test uitvoert en je geen verschil ziet in de ovutesten en deze negatief blijven (de hele maand) hoeft dit ook niet te betekenen dat je géén eisprong hebt gehad!

Het kan zijn dat je de LH piek net mist wanneer je één keer per dag test. Je hebt dan bijvoorbeeld één of meerdere bijna positieve testen en de dag daarna een negatieve test. Om er zeker van te zijn dat je de piek niet mist zou je kunnen proberen twee maal daags te testen. Eén keer begin van de middag en één keer aan het eind van de avond.

LFS yach :)

16. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dank jullie wel, wijze vrouwen! :D Erg fijn.
    As. vrijdag zal er bij mij een follikelmeting plaatsvinden dus dan zal het wel duidelijk worden of deze vrouw daadwerkelijk iedere maand een 'eitje legt.'

Nogmaals bedankt! Fijne avond! Groetjes, Lola2

17. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    maar je kan toch ook twee dagen een posi test hebben?
    anders hebben we weer op de verkeerde dagen geklust :cry:

liefs

Share This Page