Sorry hoor maar ik moet even klagen.. Waarom is het toch zo ontzettend moeilijk om een woning te krijgen? We wonen nu op een kamer in een vies slecht onderhouden huis. Schoonmaken hebben we geprobeerd maar onze huisgenoten zijn erg vies en plassen over de wc-bril, laten de keuken vies achter, rotte dingen in de koelkast enz. De huisbaas doet er niks aan, beloofd alleen van alles.. Bij de woningbouw moet je een eeuwigheid wachten en urgentie is bijna niet te krijgen. Anti-kraak ook geen oplossing want die nemen geen mensen met kinderen. Huren van particulieren is duur, dan betaal je zeker 750 euro per maand. Kopen kunnen we ook niet, veel te laag inkomen. Buiten de stad is het ook moeilijk om iets te vinden plus we hebben geen auto en ov kost ook weer een hoop geld.. Ik probeer de moed erin te houden en zoek iedere dag weer door maar regelmatig heb ik een inzinking zoals nu
Pfff wat vervelend, helemaal met die tijdlimiet die je hebt... neem aan dat jullie voordat de baby er is wel weg willen uit dat vieze huis! Is het niet een mogelijkheid om in een dorp vlakbij de stad te gaan kijken? Hier bij Emmen bv heb je ook kleinere dorpen waar de wachttijden op een huurwoning veel minder laag is. Dat is voornamelijk zo omdat mensen liever niet daar willen wonen omdat het veel verder van de stad vandaan is... maar dan woon je iig wel in een schoon huis! En als je particulier huurt... heb je dan geen recht op huursubsidie?
misschien is het toch een goed idee om wel buiten de stad te zoeken, daar zijn de huizen vaak goedkoper en kan je makkelijker iets te huur vinden.
Wij wouden graag ook een nieuw huisje, gewoon een nieuw begin. aan dit huis moet nog veel gebeuren, en dan hadden we alles klaar. maar een wachtlijst duurt zo 1,5 tot 2 jaar. dus moeten we hier eerst maar vertroeven. maar het is niet zo erg als jij beschrijft. mischien kun je je huisgenoten er op adenteren dat ze wat schoner moeten doen, maak eeen schoonmaaklijst.(bijv. de een de keuken, de ander de wc weer een ander de huiskamer) hygiene is belangrijk voor je kind maar ook in de zwangerschap natuurlijk wijs ze daar op een schoon leuk huisje is toch leuker.
Ik ken het probleem,wij hebben na 4 en half jaar eindelijk een huis gekregen en ik reageerde echt elke week op huizen. Wij zaten op een kamer van 40m2 maar hadden wel alles voor ons zelf en we wilden al heel lang een baby dus we hadden het er maar op gegokt dat we wel snel een huis zouden krijgen(mocht ook wel na 4 en half jaar) en wij hadden echt veel geluk want toen ik 15 weken zwanger was kregen we een huis. Daarvoor stond ik wel elke keer laag onder de 10 maar elke keer nam die ene voor ons het huis dus dat was elke keer balen maar we hadden wel grote kans om een huis te krijgen voordat de baby geboren zou worden. Als ik geen huis had gekregen zouden we urgentie proberen te krijgen maarja dat krijg je ook niet zomaar.
Soms heb je op bepaalde particulieren vakantieparken waar je per maand vrij goedkoop huisjes kan huren is dit misschien een idee?
Bedankt voor al de lieve reacties met ideeen.. Ik had even een zenuwinzinking haha.. Voel me nu al weer iets beter en hoopvoller.. Heel erg bedankt voor de tips, ik ga eens verder kijken met behulp van deze tips..
Wij zitten nu ook in een tijdelijke woning (rotterdam) omdat we in afwachting zijn van onze niewbouwwoning en ons appartment al goed konden verkopen...destijds (bijna een jaar geleden nu) moesten we toen ook snel een huurhuisje zien te vinden en ik kwam toen al gauw terecht bij Meeus en Vesteda...deze twee organisaties verhuren (in ieder geval hier in rotterdam, maar denk ook wel bij jou in de buurt) voor redelijke bedragen huizen/flats/appartementen en je hebt geen last van lange wachtlijsten...wij hadden binnen een maand de flat waar we nu inzitten! Wij zitten nu overigens bij Meeus maar Vesteda kwam ook al heel gauw met woningen aanzetten. Succes met je zoektocht!
ik ken je probleem helaas ook.. wij wonen in bij mijn ouders omdat we niks kunnen krijgen, urgentie niet, woningbouw duurt nog jaren, particulier is veeel te duur.. en ja dat inwonen is 3x niks !
http://www.huislijn.nl/cgi/huislijn.cgi ... ts=Utrecht Ik heb even gekeken op huislijn.nl en er staat toch best wel wat te huur in utrecht, zoals hierboven? Misschien kun je daar eens zoeken. Moet je wel even het 'huur' tabje aanklikken, dan kun je precies zien wat er te huur is voor welke prijs.