Korte metten met Schimmelinfectie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamary, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    hallo ladies, :D

    voor de geinteresseerden hier mijn ervaring,...

    ik heb al maanden te kampen met een viezige schimmelinfectie :oops: . heb verschillende kuurtjes bij de huisarts gehad. deze hielpen wel, maar niet voor lang. op den duur vond de huisarts het ook maar beter om de boel de boel te laten, en alles maar te laten broeien.. :( zo min mogelijk ingrijpen, beter voor de baby, aldus haar redenering..

    aangezien het beter voor de baby is, heb ik me er maar bij neergelegd.. met tegenzin. :rolleyes: dus ik verdroeg mijn kleddernatte onderbroek, ik douchte 2 a drie keer per dag, verschoonde meerdere malen per dag, en probeerde de kwark afscheiding die ik telkens te zien kreeg en bij tijden naar beneden voelde glibberen te negeren.

    ongelooflijk irritant, en niet bevorderlijk voor mijn self esteem kan ik jullie verzekeren. het jeukte en brandde weinig, het ging me meer om die afscheiding.. voor het eerst in mn leven dat ik daar zo'n last van had.

    ik besloot om zelf op onderzoek uit te gaan, en kwam zo terecht bij de tea tree oil. het zou een goede werking hebben bij vaginale schimmelinfecties.. baadt het niet schaadt het niet, dus ik kocht een flesje bij de tuinen, en ging spoelen. ik had nog zo'n flesje vaginale douche staan, en die vulde ik met gekookt lauw water en deed er 10 druppels olie in.

    ik kon het bijna niet geloven.. maar meteen na de eerste dag, had ik geen last meer van die viezige afscheiding. ik gebruik het nu al een paar dagen, en mn broekje is niet meer kletsnat! ik spoel twee keer per dag, en ik heb er nog steeds baat bij.
    ik weet niet hoelang dit zo blijft. ik ben er pas mee begonnen. ik weet niet of het bij mij weer terugkomt, maar op dit moment ben ik DIK tevreden. wat een verademing. dus voor de dames die ook last hebben van vaginale ongemakken, misschien iets voor jullie? bij mij heeft het (tot nu toe) geholpen, misschien dat het bij jullie ook helpt. effe googlen, en je komt aan een heleboel info. ;)
     
  2. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    super! Jij maakt me heel blij! Nadat ik een kuur heb gehad (vorig jaar) van de dokter heb ik er ook last van, ook de halve apotheek geprobeert en het hielp niet. Ik ga dit zeker proberen!
     
  3. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ja hoor, ik kan het je aanraden.. ik ben ook nieuw op dit gebied.. maar ik was zo verrast dat ik het alvast heb opgeschreven.. als het later terugkomt zal ik dat ook doorgeven, maar tot nu toe helpt het. ;)
     
  4. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ook al komt het wel terug heb je iig een paar dagen geen last gehad!
     
  5. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Kan het echt geen kwaad dan voor de baby?
     
  6. sas25

    sas25 Actief lid

    3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    klinkt super, ik ga morgen naar de tuinen, ik wil er ook zo graag vanaf, ben het ook spuug en spuugzat die troep daar beneden, het komt telkens terug,na vanalles geprobeerd te hebben..
     
  7. Niet meer actief

    toen ik een schimmelinfectie had moest ook mijn vriend bepaalde pillen halen omdat hij mij anders weer kan besmetten. Hij zelf heeft er dan geen last van maar ik wel elke keer. Heeft jullie huisarts daar wel iets over gezegd?
     
  8. Niet meer actief

  9. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    maar zowiezo mag je wel een vaginale douche gebruiken als je zwanger bent?
     
  10. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    met vaginale douche bedoel ik gewoon het flesje. ik heb zo'n flesje met een tuutje (van bioclin), dat vul ik met water om dat overtollig korrelige afscheiding uit te spoelen. normaal moet je er tabletjes van bioclin in doen, maar ik deed het altijd zonder. nu voeg ik er een paar druppels tea tree toe.

    je kan er ook een tampon me weken en voor de nacht inbrengen.. maar dat lijkt me de volgende stap. het spoelen gaat tot nu toe prima, en had meteen effect, dus die nachtelijke tampon lijkt voor mij niet nodig.

    ik breng de olie niet onverdund toe. en ik heb geen allergische reactie gehad. integendeel. ik ben nu een paar dagen jeuk,reuk en afscheiding vrij. ieder moet natuurlijk voor zichzelf weten of zij het probeert. ik vertel alleen maar dat het voor mij heeft geholpen.
     
  11. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    bij mijn vorige zwangerschap ook vreselijke last gehad.. vooral de jeuk werd ik gestoord van.. ik kreeg steeds ampullen die ik in moest brengen. die bleven dan snachts zitten en smorgens waren ze gesmolten en plasste je ze weer uit..dan was ik er een week of 2 van af en dan begon het weer.. thnx voor de tip...mocht ik er weer last van krijgen dan kom ik nog een keer lezen..... ;)
     
  12. dianne

    dianne Fanatiek lid

    10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Ja ik kreeg de laatste keer dat ik bij de dokter was een zalf mee die mijn vriend ook moest gebruiken, je kan elkaar er mee besmetten, Mannen krijgen er vaak geen last van, maar kunnen het wel bij zich hebben als je gemeenschap met elkaar heb gehad, (als je dus al een infectie hebt) en jou deze dus weer "terug" geven ( ik gebruik het zalf zelf niet meer, lijkt me niet goed voor de baby)
     
  13. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    tea tree oil is echt een wondermiddel ik gebruik het ook voor mijn dochter haar haar af en toe om luizen tegen te gaan. Die gaan namelijk voor dit spul op de loop. Ook als ik aften in mijn mond heb meng ik het in water en spoel ik mijn mond ermee.
    HEt is een natuurlijk middel dus volgens mij kan het geen kwaad. Maar dat kun je altd informeren bij de tuinen of op internet toch!
    BEdankt voor de tip dat je het hiervoor oook kun gebruiken want volgens mij heb ik er ook weer last van~!
     
  14. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    bij mij was er geen sprake van herbesmetting. ik heb in geen tijden meer sex gehad. geloof me, dat spul daarbeneden ontnam me alle zin om wat op sexueel gebied te proberen. ook dacht ik dat de schimmelinfectie aan sexuele gemeenschap kon liggen. dus niet. na onthouding, en schimmelkuurtjes kwam het steeds terug. ik ben zelfs aan de actimel gegaan, hoorde dat dat bevorderlijk was voor de darmflora. niks geholpen. bioclin hielp niet, vaginale gels ook niet. tot nu die tea tree oil. tot nu toe helpt het. klinkt stom.. maar om na zoveel maandelijk eindelijk een schone onderbroek te hebben.. heerlijk gewoon.
     
  15. milou

    milou Niet meer actief

    houdt na de bevalling wel even in de gaten of de baby geen spruw (wit tongetje/wangetje) heeft gekregen. bij een vaginale schimmelinfectie kunnen ze dit oplopen bij de geboorte en bij bv kan het jouw borsten dan weer besmetten (branderig/jeuken).
     
  16. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    ik ben al heel lang aan het sukkelen en krijg steeds tabletten Canestan van de dokter :oops:
    nu ga ik dit ook proberen, kan je dit ook bij de DA kopen?
    is het bij jou nog steeds niet teruggekomen Mamary?
     
  17. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    tea tree kan je kopen bij reformhuizen
     
  18. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    dank je wel! ;)
     
  19. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Nou, hier lijkt het ook weer eens raak hoor! :cry:
    Gistermiddag werd ik na mijn slaapje ineens wakker met de allom bekende jeuk, bah!
    Dit is al de 5e keer geloof ik, sinds mijn bevalling van Mike, mei 2006.
    Hiervoor nooit enig last hiervan gehad!
    En als ik er iets voor haal, krijg ik weer zalf met inbrenghulzen en ben ik WEER 16 dagen zoet!
    Oh, hier word je toch helemaal zat van? :x

    Ik ga morgen eens op zoek naar die tea tree oil!
    Ik hoop dat het me kan helpen!
     
  20. Mamary

    Mamary Actief lid

    20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    nee hoor mandarijn. ben nog steeds schimmelvrij. ik spoel nu om de 2 dgn. niet meer elke dag. het werkt nog prima.
     

Deel Deze Pagina