Eerste keer temperaturen

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Saaaraaa, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saaaraaa

Saaaraaa Niet meer actief

Hallo,

Deze ronde bedacht, ik halverwege de cyclus, wel te kunnen gaan temperaturen. Ik ben, zoals je kunt zien, begonnen op cd18. Een dag later ook gestart met ovulatietesten. Waarom zo laat? Omdat ik dacht dat ik hem niet ging missen, omdat een vroeger ei mij niet heel logisch leek. Maar ik denk dat ik 'm toch net misgelopen ben.

Vanmorgen was mijn temp 36,4 Niet veel over te zeggen natuurlijk omdat ik niet weet òf ik een eisprong heb gehad - en wat mijn temperatuur dan voor de eisprong zou zijn.

Maar, omdat mijn temperatuur in twee weken nog niet zo laag is geweest denk ik dat mijn menstruatie er aan komt. Wanneer komt de menstruatie normaal gesproken nadat de temperatuur is gezakt? Dezelfde dag? Of een dag later?

Wat denken jullie? Al kunnen we niet veel natuurlijk met mijn tempkaartje en blijft het gissen, ik ben wel benieuwd. Volgende ronde natuurlijk meteen vanaf dag één ;)

Ik temperatuur rectaal, iedere dag op hetzelfde tijdstip voor ik uit bed ben.

Bijgevoegde bestanden:

2. Yaraatje

Yaraatje Actief lid

19 dec 2015
    347
    201
    43
    NULL
    NULL
    Er staan 5 witte bolletjes tussen, die wijken dus af van je vaste temperatuur tijd. Dit kaartje is daardoor niet echt betrouwbaar.

Ik zou gewoon door tempen, je merkt vanzelf wanneer je ongesteld wordt eventueel. En dan volgende cyclus de hele cyclus tempen en echt op hetzelfde tijdstip ;).

3. Saaaraaa

#3 Saaaraaa, 6 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2017
    Bedankt voor het meekijken, @Yaraatje Zoals ik al aangaf temperatuur ik iedere ochtend op hetzelfde tijdstip. ;)
    Wellicht dat het komt door het moment van invullen? Mijn telefoon neem ik niet altijd mee naar de slaapkamer, waardoor ik de temperatuur dus niet altijd meteen in kan vullen. Had geen idee dat moment van invullen ook belangrijk was ;)

4. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Je kan het tijdstip van temperaturen ook aanpassen ;)

Saaaraaa vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Helaas kan je nog niks zeggen van dit kaartje.
    Het kan zijn dat je ei nog niet is geweest en jouw basaal tussen 36.4 en 36.7 ligt.

Ik zou dus doortempen en kijken wat er gebeurd :)

Saaaraaa vindt dit leuk.
  6. Yaraatje

Yaraatje Actief lid

19 dec 2015
    347
    201
    43
    NULL
    NULL
    Had gelezen dat je dat zei, maar je kaartje zegt iets anders dus vandaar. Excuses ;). Zou idd de tijd voortaan goed invullen, weet FF ook waar hij aan toe is haha.

Saaaraaa vindt dit leuk.
  7. Saaaraaa

Ik ga gewoon verder met temperaturen. Rest mij alleen nog één vraag; die dip van dinsdag kan toch niet mijn eisprong zijn geweest? Dan had mijn temperatuur nu toch 0,2 a 0,5 graden hoger dan 36,6 moeten liggen?

Bijgevoegde bestanden:

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt. Dat is niet jouw eisprong geweest.
    Je temp moet naar minimaal 36.9 voor een eisprong (je basaal is 36.65).

Deel Deze Pagina