Houden jullie je aan de adviezen voor bezoek?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Elizah, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizah

Elizah Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is woensdag jarig. Ze is 80+.
    Wij willen ons aan t advies houden van 1 bezoekmoment op die dag, van 2 bezoekers.
    De rest van de familie, incl mn schoonouders zelf, willen 3 bezoekmomenten op die dag.
    Ik voel me nu echt een spelbreker.
    Volgens de rest is t maar een advies en mag je daar best vanaf wijken. Zeker voor een verjaardag.

Hoe doen jullie dat?

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Wij houden ons er aan.

Zuul en MaMa vinden dit leuk.
  3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Wij houden ons er ook aan en mijn schoonouders vinden elke dag even bezoek ook heel leuk ipv veel bezoek op een dag

Nataly1972 vindt dit leuk.
  4. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij houden ons er aan.

MaMa vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Wij houden ons eraan. Juist door al die mensen die denken dat er wel een uitzondering kan worden gemaakt om wat voor reden dan ook, is het weer zo in de soep gelopen. Zou je familie eraan herinneren dat de maatregelen er ook zijn om oudere/kwetsbare mensen te beschermen.

NiekeKris, Juffie26, MaMa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Ik zou een andere dag gaan... Op een dag dat er anders geen bezoek komt.
    Dus ja, zou me er aan houden.

7. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Wij houden ons eraan

MaMa vindt dit leuk.
  8. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Wij houden ons er ook aan. Al sinds maart 2 contacten en geen feesten, bijeenkomsten en toch zijn we ziek geworden.
    Het probleem is dat je vandaag perfect oké bent en naar een klein feestje gaat, overmorgen ziek wordt maar dus vandaag iedereen daar besmet hebt.

Nellie4 vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.069
    17.023
    113
    Absoluut, wij houden ons eraan. Max. 2 mensen op bezoek per dag.

Begrijp ook niet waar je schoonouders vandaan halen dat het een advies zou zijn. Volgens mij is het voorbeeld van verjaardagen in etappes vieren, letterlijk genoemd in een recente persconferentie als voorbeeld van hoe het dus níet moet :)

Zoe123, Vero0504 en Lomo vinden dit leuk.
  10. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Dat advies is er juist ook voor verjaardagen. Er werd gesproken van de shift verjaardag als ik het goed onthouden heb. En dat die ook zorgde voor besmettingen. Zeker als je schoonmoeder 80+ is vind ik het heel onverstandig om 3 bezoek momenten af te spreken.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja wij houden ons eraan.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    #12 GroeneBomen, 9 nov 2020
    Laatst bewerkt: 9 nov 2020
    Ja! Absoluut, wij houden ons eraan.
    Wij hebben geen blok verjaardag gehouden. Ons bezoek van gister vroeg ook keurig of ze de enige waren die dag. Ja natuurlijk! :)
    Huis vooraf gelucht, handgrepen en wc goed gereinigd, stoelen op afstand: helemaal oke!

Ze moeten de persconferentie even terug luisteren, blokverjaardag werd specifiek genoemd als no go.

Ik gun het al die sectoren die nu gesloten moeten zijn dat we weer wat kunnen versoepelen (naast gezondheid, druk.op de zorg uiteraard), maar daarvoor moeten we ons wel aan de regels houden.

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik denk dat er hier niemand gaat zeggen dat ze zich er NIET aan houden :oops:
    Zou het ook best onverstandig vinden. Niet om te zeggen dat je je er niet aan houdt maar meer omdat door dit soort gedachten van mensen, het allemaal weer zo is opgelaaid. Het blijft ook vaak bij veel mensen een ver van m’n bed show. Mensen die denken dat het niet zo’n vaart zal lopen als je je er één keertje niet aan houdt. Maar dat is ook het gevaarlijke eraan. Als dat zo door blijft gaan, zitten we in 2030 nog met deze situatie.
    En hoe rot ik het ook vind en hoeveel ik iedereen ook mis bij elkaar: ik zal wel moeten. Niet alleen voor mezelf maar voor iedereen.

Twijfel je om het voor die verjaardag even los te laten of blijf je bij je punt?

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ja, wij houden ons er ook aan. En heb er ook totaal geen moeite mee om dit kenbaar te maken/ mede te delen aan familie ;)

15. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    We houden ons voor "plezierbezoek" er wel aan vast..

Echter op vrijdag past oma op alle kleinkinderen. Tjah dan moet ik ze toch echt brengen en halen, en ook mijn schoonzus uit ander gezin moet haar kinderen brengen en halen...

En het komt nog wel eens voor dat we spontaan eens langs komen en dat er al iemand is of is geweest... maarja dan is het vaak dat dochter even een kus/knuffel wil brengen of dat we iets moeten brengen/ophalen

Dus als je het zo bekijkt houden we ons er voor 75% ongeveer aan.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, en bij iemand van in de 80 snap ik ook niet dat familieleden een risico willen nemen. Smeer het gewoon uit over meerdere dagen.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Verjaardagen slaan we maar even over. Ik ga sowieso meestal niet naar volwassenverjaardagen.
    Verder zien we nu weinig mensen en zijn eigenlijk altijd thuis nu in het weekend. Af en toe een bezoekje, lang niet elke week.
    Ik hou me altijd aan de regels, op 1 uitzondering na. Elke 3 weken komen mn zus, zwager, vriend en ik bij mn vader met de kinderen. We hebben elkaar begin van de crisis ruim 3 maanden niet gezien, dat ga ik niet nog eens doen. We wonen ver van elkaar af, dus ik ga ook niet elke week heen en weer om eerst naar mn zus en dan naar mn vader te gaan.

18. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij houden ons er aan. Maar toch ook weer niet. Mijn zus is namelijk nog thuiswonend bij mijn ouders. Mijn ouders mogen dus niet bij ons komen en wij wel daar, terwijl wij groter wonen. Zij komen dus wel hier ondanks dat het om 3 volwassenen gaat. Naas hun en schoonouders zien we al sinds maart niemand. Deze bezoekjes zoals bovenstaand zijn sinds maart ook max 1 keer per maand geweest.

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    jawel hoor. Ik durf hardop te zeggen dat wij ons er niet aan houden. Of tenminste niet helemaal. Wij houden ons aan de regels muv ons eigen gezin en dat zijn dus (schoon) ouders en broer en zus. Die zien we ook tegelijk. Daar maak ik geen uitzondering voor. Voor de rest zien we niet veel mensen op het moment dus echt aan de regels houden is dan niet van toepassing. Maar nee ik ben er ook echt niet constant mee bezig.

Ditjedatje en riga01 vinden dit leuk.
  20. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier wordt er grotendeels aan gehouden al moet ik zeggen dat ik net voor deze maatregelen toen het nog 3 personen was ook dag 2 bezoek momenten had. Alleen dan 1x in de ochtend en 1x in de avond. Tussendoor weer schoon gemaakt en gelucht. Toen was wel al advies 1 moment per dag. Verder waren het geen 70+'ers.

Deel Deze Pagina