Bevallen met antibiotica infuus

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mpeet91, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mpeet91

Mpeet91 Lid

17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ben 37 weken zwanger en vorige week is er streptokokken groep B gevonden in mijn urine. Heb nergens last van zelf maar dit is natuurlijk wel gevaarlijk voor de baby straks. Ik moet dus ook in t ziekenhuis bevallen met ab infuus en heb nu n kuur van 1 week.
    Wou graag thuis bevallen dus dit was wel even n domper, maar ga uiteraard geen risico's nemen.
    Heeft er iemand ervaring met zo'n ab infuus? Aangezien deze 4 uur lang aangesloten moet zijn voor de geboorte, vind ik dat nogal n dingetje. Bij de 1e duurde de bevalling ongeveer 8 uur. En ze zeggen dat n 2e vaak sneller gaat.. ben benieuwd naar andere ervaringen hiermee.

2. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ja ik heb het gehad. Ik werd bij de oudste ingeleid dus dat was makkelijk. Bij de 2e en nu 3e geen AB, protocol is aangepast en mijn ziekenhuis geeft niet preventief meer AB

Mpeet91 vindt dit leuk.
  3. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Een is al voldoende. Mijn vliezen braken om 19.00uur. Had na een uur al 5cm. Toen ik denk ik in het zh kwam zelfs al 7. Kuur zat er zo in, liep snel door.

Om 22.54 was hij er al

Mpeet91 vindt dit leuk.
  4. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb tijdens de bevalling meerdere keren preventief ab gekregen omdat de vliezen zo lang waren gebroken. Dat infuus liep ongeveer een half uurtje. Daarna kon ik weer vrij bewegen. Dat 4 uur van tevoren snap ik niet helemaal, dat kun je toch niet inschatten. Ik neem aan dat ze het infuus gaan aansluiten zodra je in het ziekenhuis bent.

Mpeet91 vindt dit leuk.
  5. Mpeet91

Mpeet91 Lid

17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Ja precies, zoiets kan je toch niet "inplannen". Tenzij ze in gaan leiden maar dat is niet de bedoeling. We zullen het allemaal af wachten..en aangezien ik nu ook al n week n ab kuur heb zit er toch al wat in mn lichaam ..

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb het ook gehad bij mn eerste.
    Zodra de weeen begonnen moest ik naar het ziekenhuis (zou daar toch al bevallen maar dan poliklinisch) en werd er gelijk een infuus aangelegd.
    Dit was rond een uur of 6 ‘s ochtends en heb over de hele dag nog 2 zakken ab gehad volgens mij. Ben ‘s avonds pas bevallen.

Maar even aan jou een vraagje, had je blaasontsteking omdat het ontdekt is?

Ik moet er vrijdag nog naar vragen of ze er nog op onderzoeken. Vorige keer is het bij toeval ontdekt omdat ik toen een blaasontsteking had en het voor de zekeheid op kweek werd gezet maar hoe ze het nu gaan onderzoeken?
    Las al iets over met een staafje naar binnen en een kweek nemen maar ook via de endeldarm.. nou daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Mpeet91 vindt dit leuk.
  7. MarliekeWoldijk

24 jun 2018
    7
    2
    3
    Vrouw
    Hallo!

Bij mij hebben ze twee week geleden ontdekt dat ik ook drager ben van deze bacterie. Dit werd bij mij ontdekt omdat ik weer (ja, weer) blaasontsteking had. Heb hier meteen een amoxiciline kuur voor gekregen en heb meer informatie gekregen van de verloskundige. Vond het zelf allemaal erg spannend maar ze heeft mij goed gerust kunnen stellen. Gewoon wanneer ik iets voel of wanneer mijn vliezen breken meteen bellen. Ze staan hier dan binnen een kwartier voor de deur. Ik bel mijn man dat hij naar huis moet komen (als hij niet thuis is) en dan gaan we op weg naar het ziekenhuis. Daar krijg ik meteen een infuus en die geeft dan om de 4 uur een antibiotica penicilline kuur. Als alles goed gaat met de baby na de bevalling mogen we ook eigenlijk dan al weer naar huis toe.

Dit is wat ik te horen heb gekregen van mijn verloskundige. Zal per ziekenhuis/verloskundigenpraktijk anders zijn denk ik.

Mocht je je echt ongerust maken gewoon bellen naar verloskundige. Deze kunnen je goed vertellen over het hele gebeuren.

Succes!!

Mpeet91 vindt dit leuk.
  8. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Hier vorige week ook bevallen met een infuus ab. Die sloten ze om 18.00 en om 22.50 is hij geboren. Ze gaven aan dat als het super snel zou gaan, binnen de 4 uur, het ook niet heel erg is want zo iets is niet te plannen.

Mpeet91 vindt dit leuk.
  9. Mpeet91

Mpeet91 Lid

17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Ik had hele erge last vd zijkant vd buik..werd daar niet lekker van,lage bloeddruk en dus erg duizelig etc. Dokter is toen bij me geweest en gevraagd om voor de zekerheid urine op te vangen. Dit scheen n darm te zijn die in de verdrukking komt door de baarmoeder. Dus helemaal niks te maken met de urine. Puur toeval dus dat dit is ontdekt..anders was ik wss gewoon thuis bevallen..
    Maar vreemd dat ze dat niet standaard bij je testen aangezien je er bekend mee bent? Vind sowieso dat ze vaker urine op kweek moeten zetten in n zwangerschap..al helemaal omdat je in dit geval (blaasontsteking of urineweginfectie) weinig merkt tijdens de zwangerschap maar het voor de baby heel erg gevaarlijk kan zijn

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ow nou gelukkig maar dat ze er dan toch zo achter gekomen zijn.

Ik heb vrijdag controle en dan vraag ik het want wil wel dat ze het nog onderzoeken. Moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als ik geen infuus krijg.

Mpeet91 vindt dit leuk.
  11. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Bij mij wist ik het bij de tweede en ben ik ingeleid, maar ze besloten me pas een kuur te geven als de vliezen waren gebroken. Achteraf domme beslissing want toen de vliezen eenmaal gebroken waren was hij er binnen 30 min.. geen kuur gehad. Gelukkig is hij helemaal gezond geboren. Maar ik zou idd zeggen zodra je er bent erop staan dat ze je aansluiten, je hebt geen idee hoe snel het gaat!

Mpeet91 vindt dit leuk.
  12. Mpeet91

Mpeet91 Lid

17 sep 2017
    58
    20
    8
    Vrouw
    Oeh fijn dat alles goed is gegaan met je kleintje. Lijkt me dan zo spannend. Heeft je baby achteraf ook geen ab kuur gehad? Ja we wachten maar af hoe t loopt..vind t wel spannend. Heb er helemaal niet tegenop gezien maar nu ik dit weet vind ik t toch wel spannend..

13. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Nee, geen kuur gegeven aan hem. Zijn score was meteen goed. We moesten wel een nachtje blijven ter observatie, om de 3 uur werd gekeken hoe zijn ademhaling was. Alles was steeds goed dus de volgende ochtend konden we gaan.

Ik vond het ook spannend toen ik dit wist, maar ik moet zeggen dat ik tijdens het bevallen hier totaal niet mee bezig ben geweest. Echt gefocust op het bevallen en niet wat er evt met de kleine zou kunnen gebeuren. Daar ben ik van tevoren heel ‘druk’ mee geweest door mijn angsten wel met een aantal mensen (oa spiritueel therapeut) te bespreken. Tijdens het bevallen lukte het loslaten daardoor goed!

Mpeet91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina