Op datum van terugplaatsing. Het embryo is dan een x aantal dagen oud. Dat rekenen ze dan terug tot de eisprong... De punctie.in geval van een cryo word dag 1 van een embryo geteld als de dag na bevruchting.
Bij deze baby loop ik vanaf het begin een week voor op de vastgestelde termijn obv de tp. Bij m’n dochter weet ik niet meer precies, maar ik meen mij te herinneren dat ik ook ietsje voor liep.
Ook ik liep wat voor bij de termijnecho, maar ivm de ivf hebben ze de UD laten staan en hebben ze me dus niet vooruit gezet.
Ik liep bij mijn dochter 2 dagen achter met de termijn echo. Deze zwangerschap liep ik 1 dag voor met de termijnecho
Dit zou je idd denken. Hier middels OI zwanger geworden en zoon kwam met 38.2. Denk overigens dat het te maken had met mn tengere lijf. Dat kon gewoon echt niet langer en had erg veel vruchtwater ook nog. Ik kon amper meer traplopen op t eind. Na de bevalling was ik zo opgelucht dat ik na een week alweer even in de auto zat
Mijn zoon met 41+4 en mijn dochter met 40+3 allebei inleiding omdat ze er niet uit wouden. Dus die uitspraak gaat hier niet op
M'n oudste die op de "reguliere" wijze is ontstaan kwam met 41+1. De jongste die we doormiddel van IVF hebben gekregen met 38+5. Maar helemaal eerlijk is die vergelijking niet omdat ik bij de jongste ben ingeleid ivm zwangerschapvergiftiging.
Mijn oudste (IVF) is met 35.1 geboren. Heel de zwangerschap lag hij een week voor,maar de UD is nooit vooruit gezet. Uiteindelijk met een spoedkeizersnee geboren ivm placenta previa totalis
In dit (Engels geschreven) artikel Kun je lezen dat IVF en icsi zwangerschappen meer complicaties hebben en meer vroeg geboortes. Volgens dit artikel is het deels te verklaren door het feit dat er meer meerlingen bij zitten. Maar ook een deel is te verklaren door het feit dat een deel van deze vrouwen verminderd vruchtbaar was en dit uiteindelijk dus ook invloed heeft op de zwangerschap/bevalling zelf. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/23095186/
Ik ben de eerste keer bevallen met 38 wkn na een verse terugplaatsing na icsi behandeling. De echo gaf toen als uitgerekende datum 3-4 dgn later aan. Ze hebben toch de datum van terugplaatsing aangehouden om vanuit te rekenen. Nu ben ik spontaan zwanger. Zelf denk ik dat ik 31-10 a 1-11 uitgerekend ben. Termijn echo gaf 5-11 aan. Dus eigenlijk hetzelfde als tijdens de icsi zwangerschap. Enige verschil ik dat nu mijn datum wel aangepast is naar 5-11 en ben ik dus teruggezet.
Mijn zoon is een icsci kindje en met 41 weken en 1 dag hebben we ons gemeld in het ziekenhuis om in te leiden. Met 41 weken en 3 dagen geboren. Zonder hulp had hij denk ik nog gezeten kortom, zeker niet bevallen voor de uitgerekende datum. Nu 38 weken zwanger van de tweede en ook deze voelt als een laat komertje. In ieder geval na de uitgerekende datum..