5 kilo en 120/4 of moeten we over op 150/5

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door loesjej, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    Hoi
    mijn kleine drinkt per dag 6 a 7 flesjes van 120/4
    hierin gaat 10 cc extra water vabwege de dikke ontlasting en omdat ze niet altijd alles leegdronk joh.br.pitmeel om wat te vullen. Anders stond ze binnen 2 uur weer vanwege de verdunde voeding. En in de hoop dat ze daar ook beter van ging poepen.

Nu drinkt ze alles al 2 dagen keurig op.
    Ze weegt inmiddels ook wel 5 kilo.
    Moet ze Dan grotere flesjes? Vandaag lijkt ze wat minder voldaan na de fles. Ze doet er een kwartiertje over soms langer. Met de s speen.
    Dan ongeveer een Klein half uur na de fles lijkt ze wel weer hongerig.

Ze krijgt Nutramigen vanwege allergie.

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoe oud is ze???
    Ik geef zelf flesvoeding op verzoek en ik ben nu sinds 2 dagen de middag fles 150 cc aan het geven en voor de rest 120cc ze krijgt 6 flesjes op een dag. Ik zou gewoon proberen iets meer te geven kijk maar wat ze drinkt en misschien drinkt ze de ene keer wat meer en de andere keer wat minder. Bij ons is het wel apart want ons dochtertje laat en na de eerste fles 's ochtends en voor de fles van 18.30 maar 2 en een half uur tussen en bij de rest van de flessen 4 uur en 's nachts slaapt ze door. Ze krijgt dus wanneer ze wil en hoeveel ze wilt. Als ze haar flesje opheeft geef ik haar speentje maar is ze na een half uur nog steeds onrustig dan geef ik haar bijv. nog 30 cc extra en meestal valt ze dan halverwege in slaap.

Ik zou gewoon je gevoel volgen en geef af en toe iets meer en kijk hoe ze daar op reageert. Als je eenmaal een ritme gevonden hebt dan veranderd het weer dus het blijft altijd een beetje uitproberen...

groetjes

3. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi, dat klinkt een beetje als de situatie hier.
    ze is 6 en een halve week jong...
    ze heeft niet echt een ritme, probeer ook te voeden op verzoek, maar we zien steeds meer 7/ 11/ 15 en dan its eerder 1830 en dan daarna kan het soms na 2/2,5 uur alweer raak zijn en dan ergens midden in de nacht.
    die hele kort op mekaar s middags en met name s avonds voel ik me niet lekker bij.
    zij heeft s avonds haar huiluurtjes en zou het vervelend vinden als dat van de buikpijn is omdat ik zo snel alweer een flesje geef...

en omdat ze ze dus nu allemaal leegdrinkt dacht ik erover grotere flesje te geven, en dan kijken of ze ze ook a)leegdrinkt b) er langer mee doet.

(wat overigens niet perse voor mij hoeft hoor, het is belangrijker dat zij zich voldaan en tevreden voelt)

lastig

4. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Het blijft een kwestie van proberen ons dochterje heeft pas een ritme sinds ze 10 weken is. Dus neem er de tijd voor... persoonlijk heb ik me nooit zo druk gemaakt of ze huilde omdat ik mogelijk de voeding te snel achter elkaar gaf...Gewoon proberen...

Groetjes Lysanne

5. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hoi
    toch bedankt voor het reageren!
    ik ben haar echt op verzoek gaan geven, maak flesjes 150/5 klaar en genoeg is genoeg, ik hou het wel bij en het grappige is, soms komt ze 7 keer soms 6 keer, drinkt heel gevarieerd, soms alles op soms bijna niets, en het totaal? nagenoeg elke dag gelijk....best bijzonder...tis geen grote drinker maar omgerekend drinkt ze een krappe 150 ml/kg!

de laatste 2 dagen drinkt ze de flesjes bijna leeg, komt ze bijna keruig om de 4 uur en de nacten worden langer!!!!!!!!!!!!!!!
    heel fijn want voor deze 2 dagen kwam het zo uit dat ze s nachts 2 keer kwam das toch wat minder!

hopelijk houdt ze dit nu vast maar ben bangf dat als het een ritme lijkt ze het weer gaat omgooien!
    ;)

Deel Deze Pagina