klopt het geschatte gewicht met de werkelijkheid??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Inggrid, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bij de eerste heeft de vk alleen gevoeld en schatte ze onze dochter op ZEKER 8, misschien wel 9, pond. Onze dochter woog schoon aan de haak; 3220 gram.

Deze zwangerschap meerdere groei echo's gehad, uk wordt op ca. 9 pond bij de geboorte geschat op basis van gemiddelde groei gegevens...... we zullen het hopelijk snel weten.....

2. liebrando

liebrando Niet meer actief

bij mijn 2e kindje was met 36 weken zeiden ze dat hij al op 40 weken lag, dus al 4 weken voor gewicht durf ik zo niet meer te zeggen. Ze hebben me met 38 weken ingeleid omdat ze bang waren dat ie te groot voor me bekken zou worden. Toen ie geboren was was ie 3710 maar EN......hij had echt nog wel langer kunnen zitten want ze lichaam was nog niet eens helemaal af zijn oortjes waren nog niet eens helemaal volmaakt en waren echt kronkeloortjes nog. Toen hadden wij zoiets van hmm hoe kan dit??? maar dat is in de weken na de bevalling gelukkig wel goed gegroeid hoor de oren zitten er zoals ze hore te zitten en ook mooi van vorm. Maar dat was wel ff schrikken en dus niet goed geschat door de echo.

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou tegen ons zeiden ze dat wij een erg groot kind zouden krijgen!
    Ja groot in de zin van lang dat was ze maar ze zeiden dat ze qua gewicht zeker tegen de 3800 - 3900 zou aanlopen!
    Uiteindelijk was ze "maar" 3610 gram en 53 cm....

Zelfs de avond van te voren zei de gynaceoloog nog dat het een flinkerd zou worden! Nou dat viel reuze mee...

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    hier oudste met de hand geschat op 6,5 pond was 7,5 pond

de 2de met verschillende echo's geschat op 6 a 6,5 pond en de gyn voelde eerst en zei nee hoor zwaarder dan je oudste. tot de echo toen zei hij ook 6 a 6,5 pond en hij was idd 3100 gram
    dus netjes geschat met echo.

maar hoor heeeel veel dat ze er vet naast zitten. verklaring van de echoscopiste. apparaat meet voornamelijk rond. maar kind is niet rond. dus dan vaak toch heel moeilijk om accuraat te schatten.

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    wat wordt het vaak verkeerd geschat.

hier zei de vk op de dag van de bevalling ('s ochtends toevallig een afspraak) dat ze 7 a 7,5 pond dacht. die avond woog ze 3660 gram. goed geschat dus.

6. misa

misa Niet meer actief

Nou, zo te lezen kun je er niets van op aan die echo's..! De ene helft heeft een goede schatting en de andere helft een hele foute...!

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik stond onder controle bij de gyn.
    Onze dochter werd 4 dagen voor de bevalling op 2800 gram geschat. Ze woog 3315 gram bij de grboorte.
    Onze zoon werd een week voor de bevalling op ongeveer 3300 gram geschat en hij woog 3910 gram bij de geboorte.

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mijn oudste werd alleen op de hand geschat. Mijn buik groeide tussen de 30 en 35 weken ineens vrij hard, maar de vk zag geen reden tot een groeiecho. Zij schatte onze dochter een flinke baby van 7-7.5 pond. Mijn dochtertje werd geboren bij 40+3 en was dus 4700 gram (dus 9.5 pond!!!), 56 cm enen paste niet door mijn bekken....spoedks!

Bij mijn jongste kreeg ik dus WEL groeiecho's en zij liep bij 35 weken 4 weken voor op de groei. Er is toen een geplande ks gedaan bij 38+3 en zij woog toen al 3910 gram bij 52 cm.

Was bij de jongste dus wel blij met de groeiecho's.....heb er in totaal 5 gehad

9. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb vanaf wk 8 t/m wk 20 iedere 3 weken een groei-echo gehad en van wk 20 t/m 33 iedere week eentje... Bij mij hadden ze het echt bij het verkeerde eind!

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    hier een echo gehad toen mijn vliezen braken omdat ik pas 36 wk en 1 dag was...hij werd geschat op 2750 gram.
    2 dgn erna bij de geboorte woog ie 2480 gram.

11. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Bij mij werd eerst alleen door de vk met de hand geschat. Ze werd geschat op net iets meer dan gemiddeld en ze zou uitkomen op 7 pond. De laatste weken ging het ineens wel hard. Dus toch maar een groeiecho. Toen werd het 7,5 tot 8 pond. De laatste groeiecho werd gemaakt de dag voor de geboorte en toen werd ze geschat op 9 pond :$. Maar de gyn die erbij werd geroepen geloofde dat niet en schatte haar met z'n handen op 8 pond. Een dag later is ze geboren en woog precies 4000 gram. De gyn had het dus goed :).

De echoscopiste vertelde me dat in de laatste weken van de zwangerschap een groeiecho vaak niet betrouwbaar is. Dat heb ik gemerkt ;).

12. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    hmm ze kunnen het aan de ene kant dus echt goed schatten ende andere kant er dus giga naast zitten. zou niet moeten mogen naar mijn idee. anders hadden ze me noooooooooooit tot 42+2 laten lopen lijkt me.

13. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

Hoi,

Bij de 20 weken echo kwamen ze er achter dat ons kindje veels te zwaar was.
    Ik heb toen bloed laten prikken voor zwangerschapdiabetes, niets uitgekomen.
    Ze hebben wel bij 33 weken gekeken maar de baby was nog steeds fors.
    Bij 38 weken werd ik ingeleid vanwege allemaal vervelende kwaaltjes, nou hij was 3370 gram en 50 cm lang! Mijn eerste reactie was toen hij net was geboren, waar is de rest :( We hadden allemaal kleertjes maat 56 gekocht, nou hij had de eerste dagen kleertjes van het ziekenhuis aan maatje 50.
    Mn man is op zondag notabene naar prenatal gegaan om nog meer te kopen..
    Dus die groeiecho's; ik geloof er niets van :)
    Bij ons klopte het voor geen METER!

14. luvmyluver

luvmyluver Actief lid

1 apr 2010
    426
    0
    0
    hbh
    leiden
    so dat is wel een verschil zeg!

bij mij werd de oudste op 6 pond geschat door de vk en die was 3350
    de tweede ook 6 pond geschat door de vk en die was 3415 dus dat klopt aardig
    bij deze hebben ze nog niet geschat dus ben benieuwd....

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Tot 42+2 laten lopen vind ik sowieso onverantwoord en volgens mij gebeurt dat niet meer na die uitzending van Zembla vorig jaar en alle discussies die er toen waren (en nog zijn) over de relatief hoge zuigelingensterfte in NL.

Bij Mini hebben ze me ook tot 41+6 laten lopen en alleen maar ingeleid omdat ik zei dat ik het niet over het weekend wilde tillen. Met 42 weken is ze geboren, er was bijna geen vruchtwater meer.... Dus ik heb deze keer gezegd: dat doen we niet meer, ik ga niet meer zo lang doorlopen. Maar het beleid van mijn vk is al veranderd, ze laten sowieso met 41+2 ofzo inleiden. Vind ik zelf nog te laat (tenzij ik echt goed in de gaten gehouden word met echo's om het vruchtwater te checken), maar dat zien we tzt wel...

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hahahaha!!!! :D :D :D

(sorry, vind ik een erg grappige opmerking...)

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja en nee

Bij Isabella klopte het maar bij Julian helemaal niet.

Hij zou gemiddeld zijn met het gewicht. Ongeveer 6 a 6,5 pond.

Hij was uiteindelijk 8 pond en 53 cm.

18. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Totaal niet. De verloskundigen (3 stuks) zeiden allemaal dat ze klein zou zijn, niet groter dan 6 pond. Uiteindelijk was ze 8 pond en daar waren ze erg verbaasd over.

19. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    haha ja de vk stond ook helemaal perpelx dat ze mij voor de groeiecho ingestuurd had omdat ze dacht dat hij niet zo groot was. haha stond ik daar met mijn 10 ponder. Mij overkomt het ook niet weer hoor. tot 42+2 het mes gaat er in met 39 weken als het aan mij ligt.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier zei de vk 7-7.5 pond door met de hand te schatten. Dit schatte ze met ruim 36 weken, het gewicht met 40 weken.

Hij woog 3585 met 40+3, dus hier goed geschat.

Deel Deze Pagina