Klopt mijn gevoel? Nu al zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Micha 2, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben Micha en nieuw hier.
    Mijn man en ik hebben pas sinds kort besloten te gaan proberen een kindje te krijgen. Ik ben zo'n 11 jaar aan de pil geweest en 2 maanden geleden gestopt. Zodra ik gestopt was met de pil ben ik begonnen met foliumzuur en hebben we een maandje onthouden, omdat ik had gehoord dat dat beter was. Ik had mijn Periode na precies 28 dagen.
    Ondanks dat ik gezegd had, het eerste half jaar kijken we wel, wist ik toch al wanneer de vruchtbare periode was. Rondom mijn vruchtbare periode kreeg ik een heftige blaasontsteking.
    Ook was ik regelmatig misselijk, maar dit kon ook aan mijn medicijnen liggen. Maar die overdreven gevoelige tepels, daar wordt ik echt helemaal gek van. Zo gevoelig heb ik ze nog nooit meegemaakt!

Op dit moment vind ik het erg spannend, volgens de planning zou ik morgen ongesteld moeten worden, maar het zal mij niks verbazen als ik dat niet word. Als ik naar mijn gevoel luister ben ik nu al zwanger.
    Ik ben zo benieuwd!
    Er zijn zoveel dingen anders, ik zou normaal gesproken nu ook al veel buikpijn moeten hebben, en dat is ook weg of nauwelijks aanwezig.

Ik laat het in ieder geval weten...
    Ik denk dat ik het gewoon even kwijt moet, want mijn man is zo'n typisch nugtere man en heeft zoiets van, we zien het wel, het is leuk of jammer.

Groetjes Micha

2. mammavan2snoetjes

mammavan2snoetjes Fanatiek lid

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Mischa, welkom!!!
    Ik hoop voor je dat t al meteen raak is... heb je al een testje gewaagd?

3. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat nog niet,
    Ik heb misschien al te veel gelezen... ik las dat je beter even kan wachten tot na de geplande periode, omdat het anders nog niet te testen was, maar ik wacht tot woensdag of donderdag heb ik mij voorgenomen.
    (Vind het zelfs eng om die te gaan halen, stom hè!)

4. mammavan2snoetjes

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    tip kruitvat 2 tests voor 5 euro (kv2v5) zijn super gevoelig en kan je zelfs een aantal dagen voor NOD (Niet Ongesteldheids Dag) testen

Ik teste al positief op 5 dagen voor NOD

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    welkom op het forum..
    het zou heel goed kunnen dat je al zwanger bent!
    ik ben beide keren na mijn eerste cyclus in verwachting geraakt (in mijn cyclus heb ik wel beide keren een menstruatie over geslagen, dus was na 2 maand zwanger)
    spannend hoor! testen kan trouwens in de meeste gevallen 2 a 3 dagen voor je nod.
    dus in princiepe als je morgen niet ongesteld wordt kun je gewoon testen...
    bedenk wel dat je cyclus niet 28 dagen hoeft te zijn... de meeste vrouwen hebben door het "ontpillen" een onregelmatige cyclus...
    succes enne test kopen is maar 2 minuten werk ;)
    ik zal voor je duimen

6. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip,
    Ik kom dinsdag bij een kruidvat waar ik niemand ken, moet ik het alleen erg goed verstoppen in mijn tas zodat diegene waar ik naartoe ga het niet ziet!
    Bedankt, want eerlijk gezegd had ik nog niet besloten waar en wanneer ik het ging halen.

7. mammavan2snoetjes

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    of gewoon testen voor je naar diegene gaat:p:D, valt er niets te zien in je tas. Behalve misschien aan die glimlach die op je gezicht blijft staan...... als je een posi test in handen heb....;)

8. mammavan2snoetjes

25 okt 2009
    1.882
    0
    0
    Tandartsassistente
    Leiden
    Let maar niet op mij hoor.... Ik ben een testjunkie. Zodra t mogelijk is sta ik in de kruitvat de schappen leeg te halen.

9. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat je cyclus erg wisselend kan zijn. Maar voordat ik aan de pil begon, had ik ook een hele regelmatige cyclus die tussen de 25 en 28 dagen duurde.
    Ik was eerder verbaasd dat ik precies 28 dagen na het stoppen met de pil mijn periode had. Maar ik moet zeggen dat ik echt aan mijn lichaam kon voelen dat ik aan het ontpillen was. Alles wat ik kon vinden matchte.
    Deze 2e maand ben ik echt veel beter ingegaan en had nergens last van... Totdat ik die gevoelige tepels kreeg in de 2e helft.
    Ik hou jullie op de hoogte, maar voor nu:

Welterusten allemaal en bedankt voor de antwoorden!

10. Chantico

Chantico Niet meer actief

Spannend!
    Wat voor medicijnen heb je gebruikt voor je blaasontsteking?

11. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Hoi Micha,

Ik zit nu net zo. 2 x sex gehad met mn vriend rond / tijdens de eisprong. Ten minste als ik deze maand een normale eisprong heb.. ben net gestopt met de pil, ongesteld geworden en ik denk dat ik nu al zwanger ben, heb wat krampen gehad, gevoeligere tepels en had zojuist zomaar zin om een blok kaas te eten. Maar ik moet tot donderdag wachten voordat ik kan testen. Bij mn eerste zwangerschap ging het ook belachelijk snel dus wie weet is het al raak en wie weet is dit een grapje van mn lichaam
    Heb jij er inmiddels een testje aan gewaagd?

Groetjes

12. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de blaasontsteking heb ik Nitrofurantoïne gekregen, ik heb van te voren aangegeven dat er een kleine kans aanwezig zou zijn dat ik net zwanger was of ging worden. En bij de apotheek heb ik nagevraagd of het niet schadelijk was ivm zwangerschap.

Maar ik ben een lastig geval, ik heb ook andere medicatie welke wel een risico vormt. Ik zal dan ook direct contact op moeten nemen met mijn ziekenhuis voor doorverwijzing naar een gynacoloog, zodra ik weet dat ik zwanger ben. Van die medicatie ben ik zo nu en dan misselijk. Ik zal onder strenge controle staan de gehele zwangerschap.

Mama van Mike: Spannend dat we in hetzelfde schuitje zitten, het zal wel heel leuk zijn als het voor beide raak is.
    Ik ga morgen de test halen en ik denk dat ik woensdag ga testen.
    Ik wacht wel tot mijn man thuis is. Wil dit toch wel graag samen doen.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

spannend, spannend zeg!!!
    Zou mooi zijn als het raak is. En dat je gevoel klopt.
    succes met testen.

14. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    pffft wat heb jij een uithoudingsvermogen ;) als ik het idee had wel eens zwanger te kunnen zijn, of als ik uberhaupt stopte met de anticonceptie had ik al een test in huis liggen ;)
    maar goed, je houd ons dus nog even in spanning :p
    hahahaha

15. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gewoon typisch iemand die dingen uitstelt, maar ik dacht ook dat je beter pas kon testen nadat je over tijd bent.
    Aanvankelijk had ik donderdag voorgenomen,maar dat is al verplaatst naar woensdag en nu net heb ik besloten om het morgen te doen, wanneer mijn man thuis is.
    Ik vond het al spannend, maar nu wil ik het echt weten!

Ik was vroeger al zo'n muppet die ook geen condooms durfde te halen, door de angst om iemand tegen te komen. Stom eigenlijk, want nu ik getrouwd ben zit iedereen toch af te wachten dat we met het nieuws komen.
    Maar goed, morgen naar kruidvat :p

Het is denk ik meer dat ik ergens nog niet had verwacht dat de kans er in zou zitten. Dus ik dacht.. o we zien het wel. Je hoort zo veel verschillende verhalen over vrouwen die stoppen met de pil en zwanger willen worden. En dan heeft mijn lichaam de afgelopen 2 jaar een flinke dauw gekregen.
    Maar nu met al die tekenen wil ik het echt weten!

16. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    spannend hoor!
    ik kan me wel voorstellen dat je niet meteen een test deed, maar ik was echt testen verslaafd zeg maar :p ik had er bij voorbaat al wat thuis liggen haha.
    als je morgen de test gaat doen zou ik hem als ik jou was vandaag vast kopen, je kunt hem namelijk het beste met ochtendurine doen als je nog niet op je nod zit...
    wanneer is je nod eigenlijk???

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ik hoop dat het al raak is meid, maar je eerste cyclus na het stoppen na de pil is nu niet gelijk "normaal" te noemen...

Maar ik ga voor jullie duimen meiden!!!

18. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn NOD was gisteren.
    Ik zit nu te wachten tot ik naar de wc moet, mijn man zit op de msn want hij is eigenlijk ook wel heel erg nieuwsgierig geworden.
    Sinds dat ik gestopt ben met de pil ben ik al 1 keer ongi geworden en dat was na precies 28 dagen.
    Ik zie het wel.

Moet ik de hele tijd naar de wc, zal je net zien, nu hoef ik opeens niet meer!

19. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, ik heb net de test gedaan:
    Ik zag de tweede streep vrij snel opkomen, binnen een minuut, ik had niet eens de tijd even weg te lopen
    Oftewel, ik ben zwanger

Wauw!!! Ik had echt niet verwacht dat het zo snel zou gaan! Morgen maar contact opnemen met het ziekenhuis.

Klopt mijn gevoel dus wel degelijk!

20. jongemoeder21

17 nov 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had ook vanaf de eisprong heeeeele gevoelige tepels en de maand toen ik zwanger was bleef dat ook aanhouden.... en de eerste weken zwangerschap ook en nu gaat t beetje beter...

hoop dat t raak is voor je en hopelijk moet je snel plassen!

groetjes

Deel Deze Pagina