Goedmorgen! Heel kort: afgelopen maanden cycli tussen de 30-33 dgn met positieve ovulatietest/eisprong tussen CD19-22 met gemiddelde LF van 10 à 11 dagen. Ben sinds 4 juli aan het temperaturen. Begonnen ergens midden in een cyclus na de eisprong. Zie nu hier mijn kaartje op CD16... Heeft FF gelijk of komt dit door de hitte van de afgelopen dagen? Overigens is dit voor het eerst sinds ik begonnen ben met temperaturen dat ik 3 dgn op rij dezelfde temperatuur heb, een unicum dus haha. Misschien nog goed om te weten. Ik ben deze maand op CD4 begonnen met het slikken van tarwekiemoliecapsules. 1 per dag bij het avondeten van het huismerk van de Tuinen. Kan dat hier meer te maken hebben? Tot slot, alleen seks gehad op CD9 en CD13, die laatste is volgens FF dus de dag van de eisprong. Was dat dan te laat of nog precies op tijd...?
Oh en CD13 is een open bolletje omdat ik toen om 5:35 in plaats van 6:30 temperatuur heb opgenomen. Werd wakker en hoorde allerlei muggen dus heb getemperatuurd en ben op muggenjacht gegaan. Om 6:30 weer getemperatuurd maar die was natuurlijk sky high want had de hele slaapkamer al door gerend 😂.
Het zou maar goed de hitte kunnen zijn aangezien je het vanaf woensdag hebt en op dinsdag begon de hitte Even afwachten wat je temp nu doet aangezien het weer wat koeler gaat worden.
Dank! Dit had ik zelf ook al bedacht maar dat kruis ineens is dan toch lichtelijke paniek haha. Ik ga gewoon zoals gepland vandaag beginnen met ovulatietesten en zeker ook nog een paar keer seks hebben de komende dagen en dan kijk ik inderdaad de temperatuur maar even aan.
RoGiJuLi toch nog even een vraagje. In de andere temperatuurtopics gaat het ook over met/zonder deken en zo. Ik heb afgelopen nachten wel met ventilator aan en vaak maar half onder de dekens (meer niet dan wel denk ik) geslapen. Zou ik dan eigenlijk nog iets bij die 36.5 moeten optellen? Want dan worden het wel echt echt na-ei temperaturen voor mij... Nou ja either way moet ik maar gewoon de komende dagen afwachten.
Het zou kunnen maar omdat je stijging de dag na de eerste hete dag begon twijfel ik Dat is het nadeel van ineens in een "hittegolf" terecht komen. Dat kan je temp beinvloeden. Er rest niks anders dan af te wachten. Aangezien je ovu's vaak posi gaven rond dag 19 (en je een regelmatige cyclus) hebt kan de "eisprong" in je huidige kaartje op dag 13 dus vals zijn . Doortempen en ovu's doen is het enige wat je nu kan doen.
Ja ook de cyclus voor de BBZ was 30-33 dgn. Een keer 27 dgn gehad maar dat was een maand na het stoppen met de pil dus dat kun je niet serieus nemen. Je hebt gelijk kan alleen afwachten en doortesten. Wordt mijn geduld weer eens op de proef gesteld 😁.
Vandaag weer 36.6, dus ik denk toch echt dat m'n eisprong is geweest. Ovulatietesten zijn ook heel licht.
RoGiJuLi a.k.a. het temperatuur-orakel als mijn temperatuur morgen nog steeds 36.5 of hoger is denk je dat ik dan kan stoppen met de ovulatietesten of zou jij voor de zekerheid nog even doortesten?
Ik zou voor de zekerheid doortesten tm dag 20 (en natuurlijk doortempen Je moet echt wel hoger dan 36.5 gaan blijven hoor
Vandaag weer naar beneden... waarschijnlijk dan toch geen eisprong als hij morgen weer zo laag is dan heb je nog geen eisprong gehad en kwam het toch door de hitte.
Ja ik denk dat je gelijk hebt! As usual . Vandaag ook nog vruchtbaar slijm gespot dus denk dat hij inderdaad nog moet komen. Vanochtend hoopte ik nog even op een innestelingsdip haha. Maar ja 6dpo is wat vroeg en het is ook echt wel een flinke dip dan hé. Ovulatietest was vanochtend nog wel bijna wit. We gaan het zien...
Vandaag weer 36.6! Het lijkt toch een dip... Geen hitte en toch eisprong? Ben jij het daar mee eens RoGiJuLi? Oh en inzichten van anderen zijn uiteraard ook welkom 😉. Ovulatietest is nog steeds vrijwel wit trouwens.
Ik er écht geen kaas van gegeten, zonder de hulp van RoGiJuLi zou ik hopeloos verloren zijn Maar als ik naar de rest van je kaartje(s) kijk zou voor mijn gevoel de stijging toch iets hoger moeten liggen dan 36.6? Ben totaaaal geen rekenwonder (ronduit slecht zelfs) maar als ik naar alle bolletjes kijk zou ik minstens toch nog een stijging van (minimaal?) 0.1/0.2 erbij verwachten voor een eisprong... Maar pin me hier aub echt niet op vast want heb er nog te weinig verstand van Misschien heb je nu opeens een korte cyclus en doet je lichaam wel hele gekke dingen? Zat er maar een handleiding bij hé !
Voor nu lijkt het idd een dip te zijn. Je gemiddelde basale temp is 36.3 dus 36.6 is op zich een prima verhoging voor een eisprong
He shit meid Hopelijk kan 'onze' Temp-Goeroe er een lichtje op schijnen? Ik heb geen idee, maar vind dit wel rot voor je Al die onzekerheid!