Klopt mijn uitzetlijst zo?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door danip, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Wat een handige lijst en tips. Ik werd een beetje gek van alle verschillende lijsten in winkels en dergelijke. Nu wordt een lijst door ervaringsdeskundigen gemaakt, veel fijner!

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Wat een handig topic! Ik zie dat ik nog aardig wat spullen nodig heb. Gelukkig hebben we nog even :)

3. emje

emje Niet meer actief

ik heb niet alles gelezen dus misschien is het al gezegt maar ik mis de vitamines op het lijstje.

4. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Super lijst, heb aandachtig met pen en papier meegelezen/geschreven.. Fijn om al die verschillende ervaringen te lezen! :D

5. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Heb m nog niet helemaal gelezen, maar vanmorgen intake met kraamzorg gehad en die zei dat flesvoeding in huis halen niet hoeft als je borstvoeding wil geven. Baby heeft genoeg voor eerste 24 uur en te snel overstappen op flesvoeding kan ervoor zorgen dat hij helemaal geen borstvoeding wil.

Dus dat koop ik niet.

Kolf ook pas na bevalling, omdat je niet weet hoe het gaat met borstvoeding.

6. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Oja en 1 kruik is genoeg als je in ziekenhuis bevalt, bij thuisbevalling 2.

7. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Zo, helemaal bij!

Heb er wat nuttige tips uit kunnen halen.
    Zoals het linnengoed voor de kinderwagen, niet aan gedacht!
    Wij gaan nu toch de baby op onze kamer in een wiegje laten slapen dus dat beddengoed ga ik ook gewoon voor de kinderwagen gebruiken: 3 hoeslakentjes, 3 lakentjes en dekentje (1 in wieg, 1 in kinderwagen en 1 in de was/kast).

En die hydrofiel-luiers ga ik misschien ook maar bijkopen, heb er nu 12.
    Ik heb liever te veel dan te weinig.

Krabwantjes heb ik wel, 2 voor 1 euro, dus kleine moeite.

8. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik weet niet of het al gezegd is, maar mocht je gaan/moeten kolven dan is het niet handig om de borstvoeding daarna in de magnetron (gaan veel goede voedingstoffen verloren) op te warmen (of dit advies moet alweer achterhaald zijn ;)). Je kunt het dan au bain marie opwarmen in een pannetje of in een flessenwarmer.

ik zou hem nog niet meteen gaan aanschaffen, omdat het altijd zo kan zijn dat de borstvoeding niet gaat lukken. Maar mocht het wel gaan lukken, dan is het handig als je dit weet.

9. danip

danip Niet meer actief

@ Blaadje, dat is inderdaad handig! Die onthoud ik :) Meer spuugdoekjes voor mij dus. En dat van die beugels had ik inderdaad gehoord.

@ Mirri: Ik heb uit de blije doos 2 proefverpakkingen voeding. Dus dat heb ik als backup. :D

@ Tuttie: Dan haal ik er ook een paar van. Dank je voor de tip!

@ Kwabbernoot: Moltons stonden er inderdaad op. Maar wat schrikken dan met die hydrofiel! Er staat bij mij in de lijst van de kraamzorg dat ze wel op het bedje moeten, en dan op konthoogte.

@ Nense: De flessenwarmer staat niet op de lijst omdat het niet perse de eerste dagen nodig is. Mocht je flesvoeding gaan geven, dan kun je het ook in een pannetje water warm maken. En bij bv hoef je het helemaal niet te gebruiken als dat goed gaat. Dus dan zou je het altijd later kunnen aanschaffen nog.

@ Adrienne: bedankt voor je reactie! Fijn dat de lijst ook door een kraamverzorgster is nagekeken. En ook erg bedankt voor de tip van de vaseline (ook alvast namens mijn man haha) Ik zal het op de lijst zetten.

@ Elies: Dat was ook mijn gedachte erachter, en anders kan iemand van de familie/schoonfamilie altijd wel ergens wat krijgen. Maar in principe zou je volgens mij best tot de ochtend kunnen wachten. (stond ook in mijn map :D)

@ Beitsche: Inderdaad, daarom stond de fleswarmer er nog niet op. Je kunt het ook au bain marie doen :) En als het niet gaat zoals gehoopt dan kun je het altijd nog aanschaffen.

@ Jen: Thanx! Inderdaad, dat stond er nog niet op. Vit A, D, en K toch?

10. emje

emje Niet meer actief

vitamine d en k volgens mij

11. Anjeli

Anjeli Niet meer actief

Wat een fijn en handig topic!
    Ook erg prettig dat naast alle ervaringsdeskundigen, ook een kraamverzorgster hier kritisch naar heeft gekeken!

12. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Hydrofiel luiers
    Genoeg van in huis halen!! Hoe meer hoe beter!!

Hydrofiel washandjes
    Ik heb er zoveel als op standaard lijstje staan 6 of 9 geloof ik! Heb ze alleen in de kraamweek gebruikt!!

Kruik en Kruikzak
    Ik zou zowieso 1 kruik doen!! En een kruikzak mocht 3.5 maand geleden nog gewoon!!

Badstandaard
    Vind hem erg handig!! Ik dacht ik zet het badje gewoon op de tafel, maar ik zet hem altijd onder de douchesproeier met mijn dochtertje!!

Wieg, kinderwagen
    Gebruikte de kinderwagenbak eerst naast ons bed als wieg. Ik had 1 deken, 2 lakentjes, 2 onderlakentjes en 2 moltons.

Verzorgingsspulletjes
    Ik gebruik hier het C1000 merk. Ze reageerde niet goed op zwitsal. Ik heb in huis wasgel, shampoo, huidcreme. Inmiddels verdraagt ze zwitsal wel, dus af en toe gaat ze badderen in baby badolie van zwitsal.

Luierdoekjes
    Zou ik in de aanbieding veel van kopen!! Gaan enorm snel!! Gebruik ik ook van de C1000, bevallen super goed!

Luiers
    Ik had new baby luiers maat 1 geloof ik 2á3 pakken. Ik ben zelf vrij snel overgestapt op Baby dry, ivm vrij beweeglijke baby!! Ze ging erg lekken..

Kleertjes
    Ik zou ook meer setjes kleding nemen ivm spugen of doorlekkende luiers!!
    Ik had veel rompertjes gekregen van de achterbuurvrouw, die bevielen goed (prenatal en hema) maat 50-56. Ben zelf ook rompertjes gaan halen bij de hema, bevallen echt enorm goed!!
    Ik zou voor het begin ook makkelijke kleertjes halen, legging en leuk shirtje!!
    Oh, ja ik ben een sokkenmens (heb in schoenenwinkel gewerkt, dus let op voeten en schoenen) Ik zweer bij de Prenatal sokjes, ik had sokjes gehaald bij de Zeeman (niks tegen hun kwaliteit) maar die kan mevrouw niet ophouden!!

Navelbandjes
    Niet meer nodig!!

Hoop dat je er wat aan hebt!!

13. danip

danip Niet meer actief

De lijst was al compleet :D Maar wel heel lief :) Ik zal de allernieuwste lijst trouwens even hier weer in zetten:

14. danip

danip Niet meer actief

Voeding
    12 monddoekjes
    2 zuigflesjes met 2 bijbehorende flessenspenen
    1 flessenborstel
    zoogkompressen

bedje
    1 stevig matrasje
    3 molton
    3 onderlakentjes of hoeslakentjes
    3 bovenlakentjes
    2 wollen of katoenen dekentjes
    2 kruiken (of een bellywarmer als dat van je kraamhulpbureau mag)
    2 kruikenzakken.

Verzorging
    2 aankleedkussens (1 op kamertje, andere beneden)
    3 hoezen voor aankleedkussen
    1 luieremmer
    1 badje / Tummy Tub (met of zonder standaard)
    1 badthermometer
    2 badcapes
    1 wikkeldeken/ omslagdoek
    12 hydrofiel washandjes of monddoekjes
    20 hydrofiel luiers
    2 digitale koorts thermometers
    1 zacht haarborsteltje
    1 nagelschaartje met afgeronde hoeken
    Kartonnen nagelvijltjes
    wasgel
    Lotion/zalf
    crème voor de billen (bepanthen, kan ook voor tepelkloven worden gebruikt)
    baby billendoekjes
    1 pak New-Born wegwerpluiers
    Vaseline (om meconium beter te verwijderen)
    Vitamine’s (A D en K)

Kleding
    6 rompers 50
    10 rompertjes maat 56
    10 in rompertjes maat 62
    6 setjes kleding maat 50
    8 setjes kleding maat 56
    8 setjes kleding maat 62
    sokjes
    slofjes
    3 mutsjes

Aanraders:

1 babyfoon
    1 verzorgingstas
    1 wandelwagen (met ruime bak)
    3 lakentjes voor wandelwagen
    3 hoeslakentjes voor wandelwagen
    1 dekentje voor wandelwagen
    1 autostoel (tot 13 kg)
    1 draagzak of draagdoek
    1 reisbedje
    1 wipstoeltje
    1 box
    2 boxkleden
    1 magnetron sterilisator
    Ijsblokzakjes (voor het invriezen van borstvoeding)
    1 voedingskussen
    Krabwantjes
    Boxmobiel (eerste tijd nog niet ivm voorkeurshouding)
    Flanellen luiers

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een mobiel kan je gewoon vanaf het begin gebruiken. ik moest juist een mobiel gebruiken om voorkeurshouding te voorkomen. die mobiel kan je namelijk in 1 hoek hangen en kindje met voorkeurshouding (zeg naar rechts) kan je dan zo leggen dat hij bijv. z'n linkerkant gebruikt om de mobiel te zien. kindje moet dan iets verder van de mobiel gelegd worden. uiteraard er niet recht onder want dan heeft het geen nut. dan ligt het steeds op het ruggetje naar dat ding te kijken.
    en de meeste mobielen kan je trouwens zo met een haakje er vanaf halen. dus als ze dan teveel op ruggetje er naar liggen te turen dan haal je hem er gewoon vanaf.

16. danip

danip Niet meer actief

Ja maar dit gaat om de uitzet, dus alleen wat perse nodig is, en dat is een boxmobiel niet. Er heeft een kraamverzorgster hier gereageerd, en volgens haar moet je niet standaard meteen een boxmobiel gaan gebruiken vanaf dag 1. Ik weet het verder ook niet, wil niemand voor het hoofd stoten. Ik zet er gewoon op wat ik hier hoor ;)

17. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hoeveel pakken billendoekjes zouden we nodig hebben? Hebben er nu vier, van twee verschillende merken (Primark en HEMA). Moeten we bijhalen? Heb ook niet zo'n zin om na twee weken alweer om dat soort dingen te moeten denken...

Waar haal je die ijsblokjeszakjes? Klinkt handig!

Deze lijst is ook superhandig trouwens, zie dat we nog een aantal dingen moeten halen...
    Andere dingen gaan wij juist niet halen, zoals een luieremmer. Waarom bestaan die dingen eigenlijk?? Kopen liever een pedaalemmer (12 of 20 liter?) want dan hoef je niet te bukken om de deksel eraf te halen terwijl je beeb op de commode ligt.

Zijn 3 moltons echt nodig?
    We hebben er 2, maar wel 5 hoeslakens. Lijkt me zat toch?

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    boxmobiel is niet nodig maar ik reageer op wat erachter staat. dat het ivm voorkeurshouding niet vanaf het begin "mag". en ik heb dit als advies van de kinderfysio en de kinderarts.;)
    die hebben er iets meer verstand van dan een kraamverzorgster.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    4 pakken is voorlopig genoeg. zou eerst kijken of kindje wel tegen een bepaald merk kan. en dan nog, als ze op zijn is het nog geen ramp. dan kan je altijd nog een washandje gebruiken. hier gebruik ik vaak net zo makkelijk een washandje. al die chemische troep in die doekjes lijken me ook niet echt goed.

heb ook geen luieremmer maar gewoon een afvalbakje wat je in de wc of zo zet. met zo'n kantel-deksel. heb wel de kleinste want dan moet ik hem sneller verschonen. bij een grotere inhoud duurt het natuurlijk langer voordat hij vol zit met meer kans dat het na een tijdje gaat stinken.

hier maar 2 moltons. is genoeg. gisteren toevallig 2x bedje moeten verschonen omdat het ondergespuugd was maar toen gewoon een badlaken op het matrasje gelegd met daarover hoeslaken. werkt ook prima.

20. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Let op: dat is nr. 2 voeding, je moet nr. 1 halen! (ook in kleine pakjes te krijgen bij de Etos).

Verder zag ik een reisbedje staan op je lijst. Hier heb je ook beddegoed voor nodig (ledikantmaat). Maar ik zou als tip mee willen geven dat een reisbedje ook een leuk kado is om te vragen, net als een wipstoel (ik had een groep collega's en een vriendengroep die een behoorlijk budget hadden en dit voor ons gekocht hebben).

En verzorgingsproducten zou ik nog even mee wachten. Ik kreeg een complete set in mijn kraampakket van de verzekeraar.

Deel Deze Pagina