Super handig die lijst! Hier ook een onzekere beginner die gek wordt van de verschillende lijsten. Bedankt!
Wou dit bericht voor iemand posten met een @ maarumm!! Mijn hormonen maken nadenken nu nog steeds wel is moeilijk haha Mijn excuus!! Luieremmer!! Word vaak gebruikt om het badje mee te vullen!! Heb hem zelf wel maar eigenlijk nooit gebruikt!!!
Ooohww zoo... Denk dat wij gewoon de douchekop erin steken, badje staat bij badderen toch in de badkamer... Bedacht me trouwens nog wat. Heb hier de uitzetlijst liggen van de kraamzorg, maar snap niet waar alles voor is bedoeld. En dan ben ik geneigd om het gewoon niet te kopen Weten jullie het? - Moeten twee schone emmers hebben, waarvoor? - Moeten een nieuw afwasteiltje hebben, waarom? Las ergens dat het nodig is om mij te wassen, maar ze kan toch gewoon eens schone kom pakken indien nodig - of een emmer, of de tummytub (ik ben vooralsnog van plan gewoon onder de douche te gaan, hebben al een douchekrukje in huis) - Moeten twee slopen in huis hebben om de po in te doen... eeehhh?? Waarom moet de po in een sloop? - Moeten drie sets beddengoed in huis hebben voor onszelf. Hebben er nu twee. Aangezien beddengoed nogal duur is koop ik liever niet bij.. hebben straks een wasmachine+droger dus het kan in 1,5 uur (redelijk) schoon en droog zijn. Zou dat niet voldoende zijn?
@yupgup: ik dacht bij die twee emmers aan de rommel tijdens de bevalling. De nageboorte enzo, dat daar die twee emmers voor zijn. Zou het anders ook niet weten....hihihih!! En slopen om de po, om hem schoon te houden ofzo.....ben heel benieuwd of iemand het goeie antwoord heeft en of je het idd wel moet aanschaffen...
haha slopen om de po, ben ik ook benieuwd naar. Staat hier niet op de lijst trouwens. Wel de emmers (voor rommel idd denk ik zo, of kokend water ofzo, geen idee??). Afwasteiltje staat er hier ook niet op. 2 sets beddengoed lijkt me genoeg als je gewoon in de droger kunt doen.
Dit stond er: Mobiel boven de box, is in het begin niet nodig, en kan zorgen voor voorkeurshouding. Dus het is niet dat het niet mag hoor, stond er alleen bij als tip. Het een sluit het ander natuurlijk niet uit. De mobiel kan juist ook helpen. Ik laat hem wel op de niet perse nodig lijst staan, maar dan haal ik de tekst erachter er wel af
Volgens mij zijn de schone emmers inderdaad voor het opruimen na een thuisbevalling. Voor o.a. de placenta, en vieze doeken enz. Het afwasteiltje hoeft hier niet nieuw te zijn, maar gewoon schoon. En dat is om je te wassen. Een kom mag bij die van mij volgens mij ook. Slopen, tsjah die snap ik ook niet! Ze kunnen ook wel in een plastic zak? Ik zou ook geen 3e set beddengoed halen. Sowieso 1 op het bed en 1 in de wasmachine, dat is toch voldoende? En al helemaal als je een droger hebt. Hier stond gewoon in dat er voldoende beddengoed moest zijn. Nou ik vind het voldoende met 2 sets Ik ben zelf van plan om de dingen op de lijst die ik niet snap, of waarvan ik denk dat het niet nodig is eerst niet te halen. Met ongeveer 32 weken krijg ik toch bezoek van de kraamhulp, en dan vraag ik haar er dan wel naar. Mocht het toch nodig zijn dan haal ik het alsnog.
ik koop altijd beddengoed bij de Leenbakker in de aanbieding. voor 3 tientjes heb je een Litsjumeaux overtrek en Kruidvat vaak al voor 20 euro. Kv is geen superkwaliteit en Leenbakker vind ik eigenlijk altijd wel goed. ik weet van collega's dat je echt heel erg kunt zweten de eerste weken na je bevalling en dat je elke dag wel 1 of 2 keer je bed moet verschonen. je hebt na de bevalling al veel meer was met alle hydrofiele luiers, spuugdoekjes en kleding, beddengoed van je baby etc.
Bedankt voor de tip Tuttie, maar dan moet de kraamzorg maar wat harder wassen... Of ik ga wel op een handdoek liggen ofzo. Zitten niet zó ruim in het geld dat we zomaar tientallen euro's uit kunnen geven aan beddengoed wat we nooit meer gebruiken...