klopt ovulatietest wel??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door waxinelichtje, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Hallo dames even een vraagje.

ik ben sinds twee maanden in de weer met ovulatietesten.
    vorige maand ging prima. op dag tien had ik een licht streepje en op dag elf een knaller. daarna steeds weer lichter etc.

deze maand ben ik begonnen met testen op dag 7. ik weet niet precies hoe lang mijn cyclus is, vandaar. de ene maand 28 dagen en de andere maand 25.
    nu gaf de test gisteren een heel licht streepje aan (ochtend en avond getest), maar vandaag (dag 8 dus) geeft de test niets aan.. echt spierwit! Voor de zekerheid twee testen gedaan maar niks noppes nada.
    ik maak me nu best zorgen. mijn menstruatie is sinds dag 6 voorbij en ik voel sinds gisteren steekjes in mijn eierstokken. vandaar dat ik meteen ging testen.
    heeft iemand ook gehad dat t streepje van licht naar niks ging?? Of heb ik mijn eisprong al gehad?! Dit kan toch bijna niet?

Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Bij mij liepen ze nooit mooi op. Dus ene dag licht streepje, andere dag is donkerder, volgende dag weer wit, dan weer iets donkerder, dan weer wit en dan in eens een knal positieve test. Dus ja, het kan zeker wel dat je ei nog moet komen hoor!

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

LH schommelt de gehele cyclus. Dus het kan prima dat je de ene dag een licht streepje hebt en de volgende dagniks. De dag daarna kun je wel weer een licht streepje of zelfs een knaller hebben. LH hoeft zich namelijk niet op te bouwen naar de piek. Daar bedoel ik mee dat je geen oplopende testen hoeft te hebben. Hij kan ook zomaar uit het niks gaan knallen!

Doortesten dus.

De steekjes die je voelt kunnen ook duiden op het groeien van de follikels. Dit zou betekenen dat je dan binnen een paar dagen je eisprong zou moeten hebben.

Verder:
    Gebaseerd op een cyclus van 25 dagen, kun je je eisprong verwachten vanaf dag 7 tot en met dag 15 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.

Dus hij zou op dag 7 al geweest kunnen zijn, maar dan heb je wel de maximale luteale fase van 18 dagen wat niet zo heel veel voorkomt.

Al met al verwacht ik mede gezien je steekjes dat je eisprong nog moet komen.

4. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Ben wel wat meer opgelucht nu ;)

Ik test gewoon nog even door (dacht dus altijd dat ze opliepen van licht naar donker ).

5. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben erg blij met de reacties in dit topic!
    ik ben nu voor het eerst begonnen met ovulatie testen. Ook de eerste een licht streepje en vandaag hagel wit.
    Was dan ook in de veronderstelling dat het op moest lopen(Geen idee waarom). Ben blij te lezen dat dat dus niet zo is :)

Deel Deze Pagina